Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 11

Temat: A3 8P BMN 170 2.0TDI : 012600 Intake Manifold Runner Control - powtarzalny

  1. #1
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny A3 8P BMN 170 2.0TDI : 012600 Intake Manifold Runner Control - powtarzalny

    Od tygodnia jadac autem i wciskajac pedal gazu do tzw "dechy" zaswieca sie zolta sprezynka ( auto dalej przyspiesza). Check engine nigdy sie nie zapala.
    Blad wystapil parokrotnie (po wylaczeniu silnika sprezynka przestaje swiecic i wszystko wraca do normy) ale dopiero po jakims czasie podpiolem VAGa i odczytalem jego numer. Potem blad wykasowalem.
    Niestety blad jest odtwarzalny i wystapil juz 7dmy raz. Nie ukrywam ze Ja sam powodowalem jego wystapienie dodajac gazu ( chcac sprawdzic czy to aby raptowne dodanie gazu powoduje jego wystapienie - tak sie dzieje ).
    Predkosci sa rozne ( raz jest to 60km/h a raz 100km/h ). Temperatura silnika chyba niema znaczenie bo z tego co pamietam to na cieplym i zimnym bylem w stanie ten blad wywolac.

    Po sprawdzeniu VAGiem mam taki oto blad ( tylko ten i nic wiecej ) :

    Kod:
    1 Fault Found:
    012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation 
    P3138 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 7
    Reset counter: 40
    Mileage: 145688 km
    Time Indication: 0
    Date: 2013.05.07
    Time: 07:19:08
    
    Freeze Frame:
    RPM: 2592 /min
    Torque: 0.0 Nm
    Speed: 63.0 km/h
    Mass Air / Rev.: 621.3 mg/str
    Mass Air / Rev.: 626.8 mg/str
    Lambda: -18.0 %
    Text: Kein Messwert verfuegbar
    Auto Audi A3 8P BMN Quattro 170koni

    Natknolem sie na strone z wyjasnieniem ww bledu :

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P3138/012600

    Jako jeden z punktow wymienione jest aby :

    Replace Intake Manifold Runner (V157) with updated part.
    Czy moze mi ktos napisac czy oznacza to wymiane kolektora ssacego czy zle to czytam ?

    Moze potrzebne sa inne logi aby zgiagnozowac przyczyne bledu, jezeli tak to ktore zrobic ?

    Blad ma nadany Fault Priority na 5 czyli nie wplywa on na wlasciwosci jezdne auta ( ale mam co do tego mieszane uczucia bo kontrolka zapalonej zoltej sprezynki powoduje u mnie gesia skorke ).

  2. #2
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    V157 to klapa gaszaca (przepustnica)

    wpisz w wyszukiwarke V157

    co ciekawe zaraz po wpisaniu wyskakuje np twoj temat z tym problemem :

    http://www.a3-club.net/forum/showthr...328#post989328

    a "miganie" swiec zarowych, to nic innego jak informacja dla kierowcy ze komputer przechodzi w tryb awaryjny ( nie mylic z notlaufem)

    nie pisze zeby wymienic kolektor , tylko klape kolektora
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. Podziękowania dla Miro za pomoc w problemie

    pjanet (22-05-13)

  4. #3
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Miro tak zgadza sie to moj post

    Ten blad pojawil sie jakis rok temu, wtedy jeszcze nie mialem kabelka i musialem posilkowac sie tylko ogolnym opisem bledu ktory przekazal mi mechanik sprawdzajacy auto ( wtedy padlo ze to klapa kolektora ssacego i numer V157 ).
    Wiem ze blad byl inny i wskazywal na V157 bezposrednio ( niestety numeru nie pamietam a nawet niewiem czy zostal mi przekazany ). Mechanik wskazal tylko na przod silnika i stukajac w blyszczace aluminium, powiedzial ze to trzeba bedzie wymienic jak blad bedzie powracac ( rozmowa sie skonczyla ).

    Teraz mam kabelek i wiecej szczegolow. Czy wg Ciebie moze sie skonczyc na wymianie przepustnicy bo czytam ze silnik w duzej ilosci przypadkow wymienia sie z przepustnica.

    Piszac ze komputer przechodzi w tryb awaryjny jest czyms szczegolnym czy to tryb informowania kierujacego ze wystapil blad i oczekiwana jest reakcja ze strony kierowcy ?

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    a "miganie" swiec zarowych, to nic innego jak informacja dla kierowcy ze komputer przechodzi w tryb awaryjny ( nie mylic z notlaufem)
    Chyba nie obedzie sie bez wizyty u mechanika w celu sprawdzenia wszystkiego, lacznie z przepustnica.

  5. #4
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Po wizycie u mechanika sa dwa 'tropy'.

    Pierwszy to elektryka. Ponoc obluzowania/otarcia kabli moga byc powodem wystepowania bledu - efekt ponoc dosc czesty a komputer wariuje.

    Drugi to przepustnica.
    Czy ktos z majacych A3 i wymieniajacych przepustnice moze wypowiedziec sie na temat firmy PIERBURG.
    http://www.iparts.pl/czesc/przepustn...700688060.html

    Przepustnica z opisu do mojego auta i cenowo bardzo akceptowalna. Niestety firma 'malo' popularna w sieci.

    Moze ktos podpowie czy warto kupowac nowa czy moze polowac na uzywana w sieci.
    Ostatnio edytowany przez pjanet - 21-05-13 o 21:55

  6. #5
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Auto poszlo do mechanika i mam wiecej informacji.
    Uslyszalem ze byla nieszczelnosc w ukladzie ( przetarty waz ) i to ona mial byc powodem nieszczelnosci oraz wystepowania bledu.
    Ostatnio edytowany przez pjanet - 26-05-13 o 18:52

  7. #6
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    przeniesione do innego wątku
    Ostatnio edytowany przez pjanet - 13-06-19 o 13:17 Powód: przeniesione do innego wątku

  8. #7
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny A3 8P BMN 170 2.0TDI : 012600 Intake Manifold - przepustnica czy kolektor ssący

    Ostatnio znowu pojawił mi się poniższy błąd :

    Kod:
    Kod:
    012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation 
    P3138 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 5
    Reset counter: 40
    Mileage: 194179 km
    Time Indication: 0
    Date: 2019.05.21
    Time: 06:17:50
    pytanie czy to przepustnica czy kolektor ssący ? DPF był rok temu wyczyszczony chemicznie.
    Nie pali się kontrolka silnika, dwa razy zapaliła się żółta sprężynka.

    Kiedyś miałem identyczny problem i była wymieniona przepustnica, mechanik usilnie twierdzi że to kolektor ssący.
    Ja twierdze że wyczyszczenie przepustnicy wystarczy.

  9. #8
    Proxaa's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    35 razy
    Podziękował
    154 razy

    Domyślny

    Wycieku nie ma od strony siłownika klap w kolektorze ? Z lewej strony wchodzi cięgno w kolektor ssący (dolotowy) tam lubi się pocić

    Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Proxaa Pokaż post
    Wycieku nie ma od strony siłownika klap w kolektorze ? Z lewej strony wchodzi cięgno w kolektor ssący (dolotowy) tam lubi się pocić
    czy się poci tego nie wiem ale wiem że mechanik twierdzi że cały kolektor już się popsuł i błąd który się odpisał to jego wina a nie przepustnicy
    Pytam ponieważ usłyszałem że mam do wymiany kolektor ssący a pojechałem na usługę czyszczenia przepustnicy.

  11. #10
    Proxaa's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    35 razy
    Podziękował
    154 razy

    Domyślny

    Ściągnąć i zobaczyć pewnie klapki stoją w miejscu

    Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •