Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 37

Temat: 1.9TDI Odpalanie na zimnym silniku...

  1. #1

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ŁÓDŹ
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV

    Domyślny 1.9TDI Odpalanie na zimnym silniku...

    Witam.

    Próbowałem znaleźć odpowiedź na moje pytanie na forum lecz tematy do których zaglądałem nie przypominały dosłownie mojej sytuacji ani nie dały konkretnej odpowiedzi.

    Mam A3 1.9TDI silnik ASV rok 1999. Od wymiany w nim rozrządu silnik zaczął jakoś dziwnie odpalać... oczywiście żeby było łatwiej, nie zawsze.
    Gdy auto postoi na mrozie silnik po przękręcu kluczyka chwilę się kolebocze (4s), nie pracuje równo i nie wchdzi na obroty...po upływie około 4s wskakuje na obroty i wszystko jest ok.
    Na początku myślałem że to może problem ze źle zmontowanym rozrzadem jednak kolega przejechał się autem i powiedział mi że auto bardzo dobrze chodzi i to napewno nie tego typu problem. Podpowiedział mi że to może źle ustawiony kąt wtrysku, pojechałem do mechanika on z kolei stwierdził że kąt wtrysku mam idealnie ustawiony i znalazł nie działającą świecę żarową.
    Po wymianie świecy przez około 1 tydz było git. Problem znowu się pojawił...mechanik twierdzi że to mogą być jakieś hydrauliczne popychacze zaworów które nie domykają się prawidłowo i dlatego silnik tak dziwnie odpala.

    Proszę o pomoc w temacie... nie wiem czy jechać do jakiegoś innego mechanika żeby spojrzał na kąt zapłonu czy może wymienić wszystkie świece na nowe. Czy może kupić Liqui Moly (usprawniacz hydraulicznych popychaczy)????

    Dziękuję serdecznie za wszelkie wskazówki.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 11-04-18 o 14:28

  2. #2

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Hmm też mam ASV i ten sam problem ? Jeśli to jest problem ... Przez około3 sekundy przy naprawdę dużych mrozach > -10 obroty "leżą", później normalnie. Nagram filmik może ktoś pomoże ...
    139 KM / 330 NM

  3. #3
    domel79's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    311 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    ten problem jest dosc popularny takze i u mnie
    ale z doswiadczenia
    po nocy grzeje mi swiece dosc dlugo i odpala na strzala
    nagrzany tez odpala na strzala
    najgorzej po postoju 3-4h na malym mrozie wtedy swiece sie grzeja krotko wiec pomaga 2-3 razy przekrecenie stacyjki i odpala na strzala
    tak ja sobie poradzilem z tym problemem

    ale jak chcesz to naprawic to nie do mechanika lecz do tunera
    poprawa mapy wtryskowej i masz po problemie
    Ostatnio edytowany przez domel79 - 07-12-10 o 17:04

  4. #4

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wlkp
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Miałem ten sam problem do dziś. Wymienione świece, filtr, zawór zwrotny. przed i po wymianie rozrządu objawy te same. Dzisiaj chcąc sprawdzić czy pasek rozrządu o nic nie obciera po wymianie itd postanowiłem przyspieszyć kąt wtrysku a że nie mam kompa w pracy to przestawiłem go o dosłownie ułamek milimetra patrząc na fasolki na śrubach od koła pompy. Silnik po całym dniu stania pod chmurką odpalił od 1 razu i nawet na rozgrzanym teraz pali od dotknięcia. Moja rada lepiej ustawić ten kąt idealnie żeby nie mieć problemu z rozruchem. Mechanikowi może nie chce się przestawiać i tak powiedział, świec nie wymienia się jednej tylko cały komplet. Jakby coś było ne tak z popychaczami zaworów to by strasznie klepały

  5. #5

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ŁÓDŹ
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV

    Domyślny

    Kąt podobno ustawia się właśnie w taki sposób...delikatnie pukasz drewienkiem w pompę i patrzysz na wskazania Vaga. Sprawdzałem ten kąt u kolegi na Vagu, wskazania pokazywały patrząc na wykres że kąt oscyluje w okolicy 4 (nie wiem co to za jednostka). Kolega upiera się że powinno być 5 (jednostek). Mówił to samo że mechanikowi nie chce się tego przestawiać.
    Z kolei inny mechanik z którym rozmawiałem powiedział mi że kąt zmienia się w zależności temperatury silnika i kolega nie ma pojęcia o czym mówi.
    Co do świec to mechanik twierdzi iż świeca to jak żarówka jak się spali jedna w mieszkaniu to nie zmieniasz wszystkich...

    Proszę o pomoc... Znacie kogoś konkretnego w Łódzkim kto ma o tym pojecie to chętnie się do niego wybiorę, bo ten mechanik u którego byłem ma renomę jednego z najlepszych (od diesla) w Łodzi i nie wiem gdzie się mogę z tym problemem tak naprawdę udać.

  6. #6
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Kolega to nawet nie wie co ustawia. Puknąć to się może ale....
    Pukanie w nastawnik pompy ( bo domyślam się że w niego "pukał" ) zmienia dawkę paliwa, przez co przy obciążeniu i dużej dawce auto staje się mocniejsze. Pewnie będzie bardziej kopcił.
    Taki zabieg nie jest zdrowy dla pompy.
    Poczytaj o Kącie wtrysku http://www.forum.a3-club.net/showthr...wtrysku&page=3
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  7. #7

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wlkp
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Dokładnie puknąć można w nastawnik żeby dawke zmienić a kąt się zmienia przekręcając pompę lub kołem na pompie w zależności od rodzaju

  8. #8

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ŁÓDŹ
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV

    Domyślny

    dla wyjasnienia to chodziło mi o przekręcanie pompą (delikatnie pukasz w pompę i pompa się przekręca).

    widać domyśłanie się to nie jest twoja mocna strona...

  9. #9

    Data dołączenia
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpackie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    ze świecami żarowymi jest tak samo jak z żarówkami, jak się jedna spali to można wymienić tylko tą spaloną, tyle że należy się liczyć że za jakiś czas ta stara co została też może się spalić i od nowa robota...

    jak jedna świeca żarowa padnie to spokojnie można wymienić tylko tą padnięta, ważne żeby wszystkie pozostałe były sprawne.....

  10. #10

    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tbg
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez domel79 Pokaż post
    ale jak chcesz to naprawic to nie do mechanika lecz do tunera
    poprawa mapy wtryskowej i masz po problemie
    A jak mam takie pytanie bo mnie zaciekawiło to co napisałeś. Podczas chiptuningu u tunera zmienia się dawkę paliwa itp. czy po samym chiptuningu nie było by lepsze odpalanie?

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •