Pokazane rezultaty 1 do 9 z 9

Temat: [Problem rozwiazany] [1.9TDI] nie odpala

  1. #1
    rychuwro's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi (79KW)
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Exclamation [Problem rozwiazany] [1.9TDI] nie odpala

    witam. dzisiaj, wracajac z pracy (35stopni na zewnatrz) po przejechaniu jakichs 5km zatrzymalem sie przy sklepie, auto chodzilo okolo 2 minut (mam klime i swiatla byly wlaczone) pozniej wylaczylem auto i na szybkie zakupy. wracam po 10 min i auto nie odpala, akumulator raczej sie nie wyladowal (nie mam przy sobie miernika) ale radio, swiatla, szyby el. dzialaja elegancko. przy probie odpalenia slychac tylko takie cykniecie, jakby rozrusznika oraz jak by chcial ruszyc nim, ale dalej sie nic nie dzieje. po wylaczeniu zaplonu zegary od paliwa i temperatury jakos tak dziwnie skokami schodzily. sprawdzilem bezpieczniki, sa ok.

    podlaczylem szybko pod vaga jeszcze i wyskoczyly mi nastepujace bledy:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 8L - Audi A3/S3
    Scan: 01,02,03,08,15,17,22,35,37,45,54,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 018 AK
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2141
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 06313
    No fault code found.

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 1J0 907 379 G
    Component: ABS 20 IE CAN 0001
    Coding: 03304
    Shop #: WSC 06435
    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8L0 820 043 D
    Component: A3 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
    Coding: 03143
    Shop #: WSC 06313
    1 Fault Found:
    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8L0 919 860 D
    Component: AB-KOMBIINSTR. VDO D10
    Coding: 00040
    Shop #: WSC 63576
    IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0816706
    No fault code found.

    Address 35 -------------------------------------------------------
    Controller: 8L0 862 257 K
    Component: ZV-Pumpe, Funk D06
    Coding: 12864
    Shop #: WSC 06313
    1 Fault Found:
    00956 - Key 2
    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 035 186
    Component: Radio 0001
    Coding: 00201
    Shop #: WSC 06313
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------


    prosze o pomoc
    Ostatnio edytowany przez DanioUk - 08-11-12 o 20:53

  2. #2

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    opolskie
    Auto
    Seat
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    43 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    A zapala sie na chwile kontrolka grzania świec ( połączenie stacyjki z sterownikiem silnika) , sprawdz przekaznik 109

  3. #3
    rychuwro's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi (79KW)
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    wlasnie to przed chwila wyczytalem i ide zaraz sprawdzic, jak tak to styki przeczyszcze. ten przekaznik jest opisany ? jest nad pedalem sprzegla ?
    Dodano:
    swiece swieca, ale jeszcze sie nie dostalem do przekaznika, musze wziasc torksy
    Ostatnio edytowany przez rychuwro - 11-06-10 o 16:44 Powód: Automatyczne łączenie postów

  4. #4
    rychuwro's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi (79KW)
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    to tak, posprawdzalem, wizualnie wszystkie bezpieczniki i przekazniki, przeczyscilem je i psiknalem plynem do stykow, kontrolka swiec sie zapala, dalej miernika nie mam - co do akumulatora, chociaz jak pisalem wczesniej szyby itp dzialaja dobrze. sadze, ze to wina rozrusznika, moze szczotki sie wytarly, czy cos. wiem ze mozna dojsc do niego i popukac, postukac i moze zaskoczy. gdzie sie znajduje rozrusznik?

  5. #5
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    5 razy

    Domyślny

    To trzeba było tak od razu, że rozrusznik nie kręci. Być może szczotki się zawiesiły ew kabel od wzbudzania wypiął.

  6. #6
    toma126's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kluczbork
    Auto
    sharan tdi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    ostatnio miałem to samo u teściowej w Lagunie...
    stuknij kilka razy po rozruszniku i po sprawie

  7. #7
    rychuwro's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi (79KW)
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    ok wyjasnilo sie to jednak byl akumulator, tylko nie wiem czemu sie rozladowal (pewnie krotkie dystanse plus swiatla i klima?) chociaz trasa 450km raz w miesiacu jest. pociagnalem go na hol i odpalil, pochodzil 5 min, zgasilem, zakrecilem ponownie i ruszyl. myslalem ze aku wporzadku, bo szyby i swiatla chodza, a do rozruchu jednak znacznie wiekszy prad jest potrzebny. kontrolka aku jest czarna, czyli death. akumulator kupowany we wrzesniu 2009. Ladowanie sprawdzalem ostatnio 3 msce temu, bylo ok. ze kurde dzisiaj miernika nie mialem skad wziasc. sprawdze w poniedzialek ladowanie, a teraz podladuje go. przynajmniej wszystkie przekazniki przeczyscilem ;]
    Dodano:
    zvaguje go teraz jeszcze raz i zobacze czy cos wyskoczy, a napiecie aku to tez przeciez w vagu jest ?!
    Dodano:
    jednak to cos wiecej, po odpaleniu przejechalem sie w celu doladowania akumulatora, po przejechaniu 2km zapalila sie kontrolka aku, podjechalem po miernik i okazalo sie ze ma 10.56v na wlaczonym silniku i 11. cos tam na zgaszonym. wlaczylem go jeszcze raz i dodajac gazu gwaltownie wylaczala sie kontrolka aku, w miedzyczasie abs sie wlaczyl (pewnie malo pradu) mysle ze to moze padl regulator napiecia. jutro miernikiem sprawdze na alternatorze, regulatorze napiecie. chyba ze to jeszcze napinacz paska alternatora (ktory troche cyka), albo sprzegielko alternatora ktore uszkodzilo napinacz. po wylaczeniu auta juz nie chce znowu odpalic battery death
    Ostatnio edytowany przez rychuwro - 11-06-10 o 21:09 Powód: Automatyczne łączenie postów

  8. #8

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Andrychów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Mi też tak cyka. Możliwe, że to elektromagnes w rozruszniku. Szybkie wyjście to pozmieniać biegi na "sucho" albo jak kolega pisał postukać go tam.

  9. #9
    rychuwro's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi (79KW)
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    naprawione juz. okazalo sie ze jest to regulator napiecia alternatora, na ktorym wytarly sie szczotki. koszt 150zl regulator plus sprawdzenie alternatora plus wymiana regulatora = 300zl troche duzo

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •