Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 13

Temat: Rozrzad do nowej A3 + kolo zamachowe

  1. #1

    Domyślny Rozrząd do nowej A3 + koło zamachowe

    1. Mam przejechane 87000km i na 90000 muszę wymienić kpl rozrząd z pompą wody (tak stwierdził serwis - silnik BKD). Gdzie kupic oryginał i jaki jest jego numer?
    2. Mam też problem z kołem zamachowym w miom aucie - silnik wpada w wibracje na biegu jałowym oraz słychać metaliczny dźwięk podczas jazdy. Serwis stwoerdził że to koło dwumasowe - wymieniałem 2 razy na gwarancji i jest to samo. Co robić?

  2. #2

    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    13 razy

    Domyślny

    Skoro piszesz serwis wiec pewnie masz na myśli aso i tylko tam dostaniesz oryginał inaczej zamienniki pasek: gates pompa wody: hepu i rolki tez są różnych firm.
    Numery wystarczy sie zarejestrowac:
    http://www.vagcat.com/

    Kolo z wlasnego doswiadczenia: drgania na pedale sprzegla, grzechot spod maski na wolnych ustępujacy po wcisnieciu pedalu sprzegla, nierównomierna praca przy zapalaniu i gaszeniu silnika.

    U mnie (ahf) wywalilem ten caly wynalazek i zastapilem go pieknym kawalkiem zelastwa z silnika 1Z (kolo jednomasowe) i sprzęglem wraz z dociskiem od VR6 (wedlug danych z róznych for zestaw ten wytrzymuje ok 400NM wiec nadal mi daleko ale kto wie)
    Niestety do twojego silnika nie ma zamiennika jednomasowego ale skoro wymieniles dwa razy i dalej jest to samo to chyba nie to.

    Ktos tu kiedys wspominal o pasku wielorowkowym ze potrafi dawac metaliczne dzwieki.
    Innych pomyslów po tym co napisales brak.

  3. #3

    Domyślny

    No tak, wibracje przy zapalaniu i przy gaszeniu są (przy zapalaniu tak nieraz zatrzęsie jakby silnik miał wyskoczyć górą), poza tym większe wibracje na postoju dają się odczuć na rozgrzanym motorze - na zimnym nic takiego nie ma oraz jeśli auto stoi na wzniesieniu (z górki lub pod górkę), a metaliczny brzęk jest bardzo wyraxnie słyszalny na zimnym silniku (słychać go wtedy nawet w aucie) - na ciepłym natomiast słychać go na zewnątrz a w środku mniej.

    [ Dodano: Wto 23 Sty, 2007 23:23 ]
    W serwisie padła też sugestia że to może czujnik obrotów wału, ale się z tego wycofali, powiedzieli że ten typ tak ma i koniec (dodam że jest to auto bezwypadkowe, kupione w kraju) - a usterek było wiecej, m.in. pęknięta głowica i wyciek płynu chłodzącego - wymiana gwarancyjna. Napisz coś o tym pasku rozrządu.

  4. #4

    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    13 razy

    Domyślny

    Pasek zawsze do tej pory uzywalem gatesa pojawily sie swego czasu podróbki ale to juz chyba przeszlość jak z dobrego źródła. U siebie w ahf mam teraz Conti tech ale założył go jeszcze poprzedni wlasciciel.
    Takze po kolei:
    pasek audi 03G 109 119, gates 5607XS
    rolka napinajaca audi 03G 109 243
    rolka prowadzaca audi 03G 109 244
    pompa wody 038121011H
    sprawdzielem z ciekawosci pompe w intercars

    Cena brutto: 215,27 zł
    nazwa: Pompa cieczy chłodzącej
    opis : HEPU 038 121 011 H pompa wody AUDI A3 2.0 TDI
    03-/ A3 1.9 TDI ASZ 2000-



    dane z tego katalog co ci podalem adres wczesniej wiec prosze sobie sprawdz przed zakupem w katalogu w sklepie


    A masz jakies drgania jak delikatnie nacisniesz sprzegło bo mi noga telepalo strasznie ale moje juz bylo krytyczne.

  5. #5

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Choroszcz
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez vahu
    No tak, wibracje przy zapalaniu i przy gaszeniu są (przy zapalaniu tak nieraz zatrzęsie jakby silnik miał wyskoczyć górą), poza tym większe wibracje na postoju dają się odczuć na rozgrzanym motorze - na zimnym nic takiego nie ma oraz jeśli auto stoi na wzniesieniu (z górki lub pod górkę), a metaliczny brzęk jest bardzo wyraxnie słyszalny na zimnym silniku (słychać go wtedy nawet w aucie) - na ciepłym natomiast słychać go na zewnątrz a w środku mniej.

    [ Dodano: Wto 23 Sty, 2007 23:23 ]
    W serwisie padła też sugestia że to może czujnik obrotów wału, ale się z tego wycofali, powiedzieli że ten typ tak ma i koniec (dodam że jest to auto bezwypadkowe, kupione w kraju) - a usterek było wiecej, m.in. pęknięta głowica i wyciek płynu chłodzącego - wymiana gwarancyjna. Napisz coś o tym pasku rozrządu.
    Metaliczny dzwięk powiadasz, ja bym sprawdził ustawienie rozrządu (miałem podobną historię)

    Pozdrawiam
    A3 RuLeZ

  6. #6

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    szczecin
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez vahu
    tak stwierdził serwis - silnik BKD
    O ile dobrze pamietam to producent przewiduja ta wymiane przy ok. 130 kkm

  7. #7

    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    13 razy

    Domyślny

    No wlasnie cos wczesnie sie mi to widzialo z ta wymiana przy 90tys.


    A pozatym jak miales peknieta głowice to co wymienili na nowa?

    To moze i pasek zostal wymieniony
    albo jest stary i dlatego chca go wczesniej zmienic tak profilaktycznie

  8. #8
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAWER
    Cytuj Oryginalnie napisane przez vahu
    tak stwierdził serwis - silnik BKD
    O ile dobrze pamietam to producent przewiduja ta wymiane przy ok. 130 kkm
    znajomej serwis wymienial przy 95tys w BKD, tez mowilem ze 125-130, oni twierdza ze w polskich warunkach zgodnie z ksiazka ma byc po 90tys.
    I tak ma wbite w ksiazce, auto od nowosci serwisowane u dealera.
    Jest tez ten problem, jak jest autko rozgrzane, to na biegu jalowym wpada w male wibracje, serwis nie dostrzega problemu, z tego co sie dowiadywalismy to dwumas trzeba wymienic, powinno pomoc.
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  9. #9

    Domyślny

    Wymienili na nową kompletną - ale brzęk był wcześniej i jest teraz, szczególnie na zimnym motorze - słychać go wyraźnie w aucie - kiedy obciążasz motor (np przy ruszaniu i potem jak dodajesz gazu), co do wymiany rozrządu to serwis zalecił 90tkm przy tym motorze. Natomiast wibracje są na rizgrznym motorze ale tylko przy 90 stopniach i na biegu jałowym.

  10. #10
    ZILLION's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    VW Passat B6 2.0 CR
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    vahu, widze, ze ladnie se rozgosciles u nas na forum co bardzo mnie cieszy. prosze jednak zapoznaj sie z regulaminem i przywitaj w odpowiednim watku http://a3-club.net/forum/viewtopic.php?t=425

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •