Pokazane rezultaty 1 do 4 z 4

Temat: Odpowietrzanie po wymianie oleju ?

  1. #1
    luckystrike1979's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    AUDI
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny Odpowietrzanie po wymianie oleju ?

    Witam wszystkich ; ustosunkujcie się proszę do poniższego tekstu :

    Tłoki pracujące w komorze korbowej (misa olejowa) wytwarzają ciśnienie, które to musi być odprowadzane z silnika, nadmiar może spowodować przykre skutki a nawet awarię turbiny, sprężarki. Tak więc wysokość oleju nigdy nie może przekroczyć połowy na miarce, nadwyżkę silnik "wypoci". Komora sprężania gazów w misie olejowej powinna być odpowiedniej wielkości. W przeciwnym razie sprzężenie powstających gazów zblokuje spływ oleju do misy z podzespołów, co spowoduje ich awarię, rozsadzenie a nawet zatarcie z braku odpowiedniego ciśnienia oleju (poduszki olejowej). W momencie, kiedy filtr powietrza zostaje zanieczyszczony lub częściowo przytkany spowoduje to awarii w pojazdach, których układ odpowietrzenia jest zamknięty (ekologiczny), np. turbiny, sprężarki. W silnikach bardziej zniszczonych, które mogą mieć przedmuchy z tłoków do misy olejowej i ogólne pocenie się na różnego rodzaju uszczelnieniach. W tej sytuacji użytkownik ratując sytuację chwilowo powinien zwiększyć komorę sprężania gazów w komorze korbowej poprzez zmniejszenie stanu oleju na miarce na 1/4. W silnikach samoodpowietrzających się tzn. Volvo. Skania, Reno: Uwaga!!! Pojazdy te powyżej 2000r. posiadają w większości obieg odpowietrzenia zamknięty - wskazany stan oleju na miarce - 1/4.
    W silnikach z obiegiem odpowietrzającym zamkniętym np. Mercedes, Iveko, Man, busy, poj. osobowe - stan oleju może być utrzymywany na połowie stanu miarki. Dlaczego? W momencie ssania powietrza przez turbinę lub układ ssący przez filtr powietrza zanieczyszczony. Ilość powietrza jest zbyt mała, turbosprężarka zaczyna ssać więcej powietrza z komory korbowej poprzez odpowietrzenie (odma) wraz z olejem. To z kolei zmniejsza stan oleju w misie a też zamula odm?. W większości przypadkach są to odmy membranowe. Odpowietrzenie staje się mało skuteczne, co z kolei zwiększa ciśnienie w komorze korbowej. A to powoduje zbyt słaby spływ oleju z układu smarującego, a w efekcie rozsadzenie olejem turbiny, spadek mocy pojazdu, dymienie w czasie uruchomienia i na wolnych obrotach silnikach. Moc silnika jest odczuwalna dopiero przy wyższych obrotach. Przy silnikach wysokoobrotowych podczas wymiany oleju - zastosowanie pełnego stanu (ful), może spowodować rozsadzenie i zassanie oleju z odpowietrzenia przez turbinę, co uwidacznia się bardzo dużą ilością oleju przy turbinie na połączeniach gumowych od strony ssania powietrza.
    Na wszystkie te wymienione czynniki ma wpływ częstotliwość użytkowania pojazdu oraz warunki eksploatacji pojazdu.


    pozdrawiam

    Luckystrike
    Power is nothing without control...

  2. #2
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    przeczytalem ponizszy tekst i nie zauwazylem pytania wydaje mi sie ze powinienies umiescic ten temat w dziale warsztat naprawde ciekawy temat
    Who I am? I am a the Champion.

  3. #3
    IceMan's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wawa
    Auto
    Fake S3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CBAB
    Pomógł
    17 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Ciekawe co piszesz. Czekam aż wypowiedzą się forumowi specjaliści.

  4. #4

    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    AUDI & SUZI SV650
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    skąd jest ten tekst, bo trochę wyrwane z kontekstu - brzmi to jak poradnik dla konstruktorów silników niż dla eksploatujących je

    poziom oleju (wszyscy mi do tej pory mówili) że powinien być powyżej połowy w silnikach z turbinką, by dobrze była smarowana

    nie słyszałem by silniki wybuchały czy mechanicy w specjalny sposób odpowietrzali silniki

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •