Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 11 do 20 z 39

Temat: po uruchomieniu silnika jazda na swiatlach? mozliwe?

  1. #11
    gelus's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kalisz
    Auto
    A4
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    mozesz po krotce opisac co i jak dziala i jak to podlaczyc ;D i czy do tego potrzeba montera czy zwykly looser znajacy sie troche poradzi sobie z tym?

    [ Dodano: Wto 17 Kwi, 2007 21:15 ]
    p.s. no i czekamy na ceny ;P i intrukcje obrazkowa montazu tego w a3 hihihh
    Audi A3 Oettinger ProjektZwo 204KM 285NM
    1.8T AGU obecnie z turbina K03s z dolotem z UNITRONICa i DP 3.0" reszta 2.5 koncowy wydech
    Wczesniej chip z oettingera na teoretycznie 195KM
    Pakiet stylistyczny zewnetrzny i wewnetrzny wszytko ProjektZwo (jedynie dokladka przod oettinger)

  2. #12
    DTM's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów/Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    ZILLION, ale z tego co sie orientuje to ten czasowy podlacza sie pod "+" od zaplonu a ten drugi pod kontrolke ladowania i tutaj jest chyba roznica - dobrze mysle
    A3 1.9 TDi ____________________________________________

  3. #13
    ZILLION's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    VW Passat B6 2.0 CR
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Automatyczny czasowy włacznik świateł
    Urzadzenie załacza światła pozycyjne i mijania po kilkunastu sekundach od momentu uruchomienia silnika
    Aby podłaczyć sterownik należy:
    1).Znaleść przewód masowy (ujemny) w samochodzie i podłaczyć do niego przewód czarny.
    Wszystkie elementy karoseri pojazdu sa podłaczone do minusa akumulatora
    2). Znaleść przewód wychodzący z alternatora i prowadzący do tablicy zegarów i kontrolek w samochodzie ( od alternatora wychodza 2 przewody jeden jest grubszy i jest połaczony z plusem (+12V) akumulatora a ten drugi jest cienszy i idzie do wiązki przewodów które idą do kabiny pojazdu ).
    3). Po zlokalizowaniu tego przewodu (cieńszy wychodzący z alternatora) należy do niego podpiąć przewód czarny z czerownym paskiem. Podpiecie to można wykonać w dowolnym miejscu przewodu idącego z alternatora (zarówno w desce rozdzielczej pojazdu jak również pod maska auta blisko alternatora).
    Na tym przewodzie pojawia sie napięcie (zazwyczaj 13,5V-14,5V) w momencie rozpoczecia pracy przez silnik i zapoczątkuje ono początek odliczania czasu do momentu automatycznego właczenia świateł.

    Zalecane jest podpiecie przewodu kolo deski rozdzielczej w kabinie samochodu unikniemy wtedy prowadzenia dodatkowego przewodu pod przednia klapą pojazdu.
    Jeśli jednak zdecydują sie Państwo połaczyć przewód (czarny z czerownym paskiem – od sterownika) z przewodem od alternatora pod przednią klapą pojazdu należy zwrocic uwagę żeby przewód nie był kładziony blisko części wirujących a także nie dotykał rozgrzanych elementów silnika ) Należy wtedy przedłużyć przewód zasilający sterownik przewodem o grubszej izolacji (np 1x0,75mm2)
    Gdy mamy juz podpiete zasilanie sterownika musimy teraz podpiąc przewody (białe) do instalacji oświetleniowej auta.
    Najlepiej jest wyjąć przełacznik świateł pozycyjne/mijania i zlokalizować które przewody sa odpowiedzialne za obwód świateł mijania a które za obwód świateł pozycyjnych.
    Jeśli posiadamy jakiś miernik elektroniczny można odłaczyć przełacznik swiateł i sprawdzić testerem zwarć (buczek)które wyprowadzenia sa zwarte w momencie przełaczenia na światła pozycyjne a które gdy właczamy swiatła mijania.
    Można to tez to sprawdzić zwierając kawałkiem przewodu przewody wychodzace od przełacznika swiateł pozycyjne/mijania ( jeśli jest podswietlenie przyscisku dobrze jest wiedziec który przewód to minus bo inaczej możemy zrobic zwarcie)

    Gdy zlokalizujemy własciwe przewody należy podpiąc jedną pare przewodów w obwód swiateł pozycyjnych a drugą w obwód swiateł mijania. Przewody wpinamy równolegle.
    Nie musimy rozcinać przewodów wystarczy delikatnie nożem odciać izolacje wokół przewodu i skrecić przewody.
    Po podpieciu sterownika mozna zapalić auto po kilkunastu sekundach automatycznie zostana właczone światła i wyłączone w momencie zgaszenia silnika.
    Można też podpiąć (czarny z czerownym paskiem) do przewodu na którym pojawia sie napięcie w momencie właczenia stacyjki, wtedy czas opoźnienia bedzie liczony od momentu właczenia stacyjki a nie uruchomienia silnika.



    Aby połączenia byly trwałe najlepiej jest skrecić przewody ze sobą i zalutowac.
    Gdy nie posiadamy lutownicy musi wystarczyc dobre skrecenie przewodów, można użyć tez kostek instalacyjnych elektrycznych i przewód skręcic kostką
    Trzeba zaizolować wszystkie miejsca połączeń w których zdejmowaliśmy izolacje z przewodu.

    Zamocować wg wlasnego uznania obudowe sterownika
    Przełacznik umożliwa odłaczenie sterownika i brak automatycznego włączania świateł.
    Po prawidłowej instalcji w momencie wlaczenia sie sterownika powinnismy widziec na desce rozdzielczej samochodu kontrolki informujące nas o właczeniu świateł.


    Jeśli chcemy zeby sterownik pracował bez opożnienia czasowego wystarczy zamienić kolejność przewodów zasilających (czarny +12V , czarny z czerwonym paskiem –masa )

    [ Dodano: Wto 17 Kwi, 2007 21:38 ]


    powyzej macie wszystko wyjasnione

  4. #14
    pago's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków/okolice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    18 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Ja mam coś takiego, że jak przekręcam kluczyk to światła mi się zapalają, w momencie rozuchu(gdy rozrusznik pracuje) światła się wyłanczają, identyczna sytuacja jak w radiu. do tego mam jeszcze przełączniczek w "szawce bezpieczników" którym mogę tą opcję włączać i wyłączać Zrobił mi to mój mechanik, a ile za to wziął, to nie mam pojęcia...

  5. #15
    Proxa's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów - Warszawa
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    ni ewiem co koledzy wyzej opisywali nie chcialo mi sie czytac ale w rzeszowie robia takie cos za 50zl ze odpalasz silnik i dopiero po odpalonym silniku wlanczaja ci sie swiatla po zgaszeniu wylanczaja nie ma opcji ze przed zapaleniem ci sie zajaraja zeby znowu zaraz przygasnac na ulamek sekundy bo to meczy zarowke czy np xenon... jakos tak gosc mowil ze to robia
    420 500 km
    1

  6. #16

    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wałbrzych & Świdnica
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ATD

    Domyślny

    to za ile mozesz zalatwic "taniej" te wlaczniki? pozdro

  7. #17
    larius's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    Fajny by był jeszcze taki bajer, żeby światła świeciły jeszcze jakieś 20-30 sek po wyłączeniu silnika. Można by wtedy przejść przez ciemne podwórko do domu
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  8. #18
    ZILLION's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    VW Passat B6 2.0 CR
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    jezeli chodzi o koszty to sprawa sie przedstawia nastepujaco:

    wlacznik zwykly 19 zł
    wlacznik czasowy 26 zł

    Ten drugi jest w takiej samej cenie jak na allegro bo kumpel sie pomylil i po zakonczeniu aukcji beda juz po ok 30 zł.

  9. #19

    Data dołączenia
    Oct 2006
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    pomorskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.6 BSE

    Domyślny

    Jeszcze znalazłam coś takiego:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=182839623

    Czy to jest taki zwykły włącznik, jaki ZILLION może załatwić za 19 zł

  10. #20

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Miasto
    Stalowa Wola

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez larius
    Fajny by był jeszcze taki bajer, żeby światła świeciły jeszcze jakieś 20-30 sek po wyłączeniu silnika. Można by wtedy przejść przez ciemne podwórko do domu

    powinno sie dac i cos takiego zrobic. moja ojczulek ma cos takiego w mercedesie. po zgaszeniu samochodu swiatla swieca przez ok 20-30sec i potem same gasna
    Zmodyfikowany AGResor... by Masters Tuning

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •