Pokazane rezultaty 1 do 5 z 5

Temat: Wymiana oleju w skrzyni "CZM" audi a3 1.8 125 KM silnik AGN

  1. #1
    Zielarz's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    18 razy
    Podziękował
    12 razy

    Lightbulb Wymiana oleju w skrzyni "CZM" audi a3 1.8 125 KM silnik AGN

    Witam,

    W weekend mialem chwile wolnego czasu i postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów CZM.
    Co skłoniło mnie do tej wymiany ? 12 lat oleju w tej skrzyni , przejechane 260 tys. na tym oleju oraz to ze ciezko na postoju wchodzil 1 bieg i nieraz na swiatlach musialem wrzuciac go 2-3-4 razy...

    a wiec do dzieła , co będzie nam potrzebne:

    1.Duża strzykawka np. pół litrowa ( jeżeli ktoś kupił buteleczki z olejem które już w sobie miały wężyk z korka to strzykawki nie musi mieć)

    2.Olej do skrzyni biegów , do mojej skrzyni weszło równo 2 litry i było pod korek wiec akurat , olej jaki wybrałem to Valvoline: DuraBlend 75W90 GL-4

    3.Duży imbus nr (?) do odkręcenia korka spustowego oleju oraz korka do sprawdzania poziomu oleju, który znajduje się powyżej korka dolnego.

    Ja niestety nie mialem tego imbusa i poradziłem sobie tak że wziąłem dużą śrubę i wsadziłem ją w miejsce w które powinien wejsć ten imbus do korka spustowego.na śrubę dałem dwie nakrętki i za pomocą klucza nr 19 odkrecilem te korki


    Olej należy wymieniać po nagrzaniu się silnika i np. przejechaniu z 20 km.
    Na zdjęciach zaznaczyłem korek spustowy oleju , ten na dolej i ten do sprawdzania poziomu oleju na górze.Olej spuściłem do wcześniej przygotowanego pojemniczka.gdy cały olej zleci do pojemnika dobrze jeszcze poruszać trochę skrzynią biegów, wrzucić każdy bieg żeby resztki oleju zleciały.olej wcześniej spuszczałem na "luzie" i zaciagnietym recznym













    jak widać na zdjęciach olej był ciemno żółty i w porównaniu do niektórych oleji silnikowych mógł wyglądać jak nowy jednak ten co zalałem nowy z buteleczek valvoline był bardzo jasno żółty , na rurce jak wlewałem prawie przeźroczysty taki baaaardzo jasno żółty.

    miałem troche problemy z odkreceniem tych korków od oleju ale popsikalem wd-40 , obczyściłem w około i jakoś poszło.

    przy górnym korku trzeba odkręciłem też rurki od klimy chyba? żeby było mi łatwiej ten korek odkrecic


    Efekt :

    Dużo lepiej chodzi skrzynia biegów szczególnie ten pierwszy bieg który słabo nieraz wchodził teraz bez zajakniecia wchodzi kazdy bieg , jedynka nigdy jeszcze mi sie nie przychaczyła przy wrzuczaniu biegu tak jak było wcześniej.każdy bieg wchodzi wporzadku ale mysle ze jeszcze nie jest idealnie , sprwadzić muszę jeszcze wybierak i cięgna? i może będzie ideał ale naprawde po wymianie oleju się poprawiło na duży + więc polecam każdemu który się waha.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 24-07-16 o 12:27

  2. #2
    Mnichu's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ciechanów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Świetny opis i nawet ten sam silnik co u mnie kupie pewnie ten sam olej. Mam tylko pytanie odnośnie śruby od sprawdzania poziomu. Czy przy maksymalnym jego stanie nie będzie się wylewał olej po jej odkręceniu?

  3. #3

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Jeśli oleju nie jest za dużo to nie. To działa na tej zasadzie, że auto musi stać równo i olej lejemy aż przeleje się górnym korkiem. Wtedy poziom jest prawidłowy.

  4. #4

    Data dołączenia
    Aug 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Włocławek
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Potwierdzam że wymiana jest bardzo prosta i warto jednak się zainteresować jej smarowaniem ponieważ choć miałem wymienianą skrzynie na nową kilka lat temu. To olej który się w niej znajdował był zupełnie czarny, teraz po wymianie na pewno jest ciszej i płynniej bo w sumie biegi to i tak lekko mnie chodziły i chodzą. Olej przekładniowy zakupiłem nie tak jak kolega DuraBlend 75W90 GL-4 tylko z końcówką GL-5. W sumie nie wiem czym to się różni. Zabawne ale zapomniałem o tym imbusie 16tce i pojechałem do metalowego, gościu powiedzial ze ten z lepszych 37zł za sztukę. Wytłumaczyłem po co i że tylko potrzebny na jeden raz to wyskoczył z tekstem że mi pożyczy, dałem mu 20zł pod zastaw a jutro podjadę mu oddać i kasę zwróci. Szczerze to na prawdę jest twardym kluczem i nie miał problemu z odkręceniem gdzie cała wymiana trwała kilka minut. Zmieściło się do skrzyni jakieś 1,5 l na równym podłożu i tyle samo wyleciało zużytego tak że no nie wiem...

  5. #5
    Mnichu's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ciechanów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Co do tej numeracji albo wkradł się błąd lub są różne wymiary tych śrub przy skrzyni. Chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni to okazało się ze tam jest śruba na imbus nr. 17 lub na śrubę własnoróbkę M10 która ma również główkę na klucz nr. 17. W prawdzie śrubę spustową odkręciłem imbusem 16 ale to ryzyko ścięcia rantów klucza.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •