Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 75

Temat: pęknięta głowica

  1. #1
    hilu's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gliwice
    Auto
    audi s3
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T APY
    Podziękował
    raz

    Domyślny pęknięta głowica

    Witam wszystkich...


    Jestem wlascicielem zoltego sportowego kanarka od roku i kilka dni temu rozwalil mi sie silnik. Auto ma przejechane 165 tys. i jest po wymianie dolu silnika oraz calego rozrzadu. Kilka miesiecy temu przy wymianie swiecy, ktora sie kruszyla po raz kolejny super spec mechanik z ASO nie usunal kawalkow porecelany i czesc wpadla do silnika. Po dwoch miesiacach jazdy , warunki eksploatacyjne zaczely sie pogarszac i w koncu auto trafio do serwisu (tym razem nie ASO). OKazalo sie , ze glowica jest peknieta + porysowane tłoki co wiaze sie z kompletna wymiana silnika.. Auto posiada istalacje gazowa prinsa na japonskich wtryskiwaczach Keihin przygotowana specjalnie pod ten silnik.

    Obecnie szukam zamiennikow ale strasznie trudno na cokolwiek trafic poza oczywiscie oryginalnym osprzetem wycenionym na 17tys.

    Bede wdzieczny za jakiekolwiek pomocne informacje do szybkiego usuniecia powstalej awarii.

    POzdrawiam

    PS.
    poszukiwany silnik z przebiegiem max 80 tys.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 14:50

  2. #2
    (A)rturo's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bełchatów
    Auto
    E63s W212
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    97 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Przykra sprawa ale nie rozumiem czego oczekujesz od nas?
    Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
    Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...

  3. #3

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Los Angeles
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    www.allegro.pl

    a czemu sie kruszy?a kolejna ?wieca?

    pzdr

  4. #4
    Glac's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A8 4,2 TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Głowicę można pospawać jak pękła. Tłoki kupujesz nowe.. jeżeli masz porysowaną gładź cylindrów to robisz szlif. 17 tys to cena z kosmosu. Oddaj auto do dobrego mechanika to za ~2 tys Ci to zrobi.
    ..na allegro silnik od S kosztuje 5,5 tys

  5. #5

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Los Angeles
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    ciekawe o z korbami bo nie równa kompresja mogła na nie zle wplynąć...skoro masz kupić cały motor to nie problem raczej..

    al czemu ta swieca ci sie skruszyla???i to jeszcze piszesz ze kolejna

    pzdr

  6. #6
    Dawid's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce, Jędrzejów
    Auto
    S3 apy
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T APY
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez czapu Pokaż post
    ciekawe o z korbami bo nie równa kompresja mogła na nie zle wplynąć...skoro masz kupić cały motor to nie problem raczej..

    al czemu ta swieca ci sie skruszyla???i to jeszcze piszesz ze kolejna

    pzdr

    czapu, ja śmiem twierdzić ze to wina lpg.
    Identyczna sytuacja jak kiedyś u mojego kumpla ktory w a3 na k04 tez miał lpg. Tylko jeszcze u niego tak popękała turbina ze łopatki tarły i obudowę. Przy tych zniszczeniach nie bawilbym sie w szlify, tylko wymienial silnik, ewentualnie reanimowalbym to co jest wymienaijac tuleje.

    Hilu, co do glowicy to ja bym wrzucał tą od AGU z szerokimi kanałami, nie dosc ze tansza to i lepsza.
    Ostatnio edytowany przez Dawid - 28-03-08 o 21:16

  7. #7

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Los Angeles
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dawid....miałem podobne podejrzenia ale niechciałem tego pisać żeby nie wyszło że jestem WROGIEM lpg w autach z doładowaniem

    pzdr

  8. #8
    Dawid's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce, Jędrzejów
    Auto
    S3 apy
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T APY
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez czapu Pokaż post
    Dawid....miałem podobne podejrzenia ale niechciałem tego pisać żeby nie wyszło że jestem WROGIEM lpg w autach z doładowaniem

    pzdr
    wystarczy wziąć pod uwagę ze seryjne egt w s3 jest ok 920stopni, a na gazie srednio temperatura jest o 100stopni wieksza, co daje nam ok 1200. To zdecydowanie za duzo.

  9. #9

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Los Angeles
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    EGT w każdym silniku prezentuje sie troszke inaczej (to juz wiem z doswiadczenia), zawsze wartością krążą obok siebie ale takie same nie są. U mnie przy K04 EGT na max wychodzi 850 stopni...jak wychodze z auta po spałowaniu i otwieram maske przy EGT 650 to kolektor się....świeci wieć słyszać o EGT ponad 1000 to mnie głowa rozbolewa...

    pzdr

  10. #10

    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    slaskie
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Pomógł
    6 razy

    Domyślny t

    hilu jakos w wersje z porcelanka niechce mi sie wierzyc
    na sile szukasz winnego tyle ze w zlym miejscu
    swieca moze peknac chyba z jednego powodu miala za duza temperature
    zreszta jakby porcelanka wpadla ci do silnika to rozpieprzylo by ci go od razu
    a nie po dwoch miesiacach
    jesli rozebrales silnik to i powinienes znalesc jakies kawalki ktore do tego doprowadzily
    ale moze z twoja glowica stalo sie to ze swieca niewytrzymala poprostu temperatury
    cos bylo nie tak za szybko sie nagrzala lub ostygla przyczyn moze byc wiele
    albo dopiero pekla potym jak dostalo sie cos w tloki wymieniales spod silnika
    moze cos bylo niedopasowane i niewytrzymalo

Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •