Pokazane rezultaty 1 do 5 z 5

Temat: Prośba o analizę logów 8l ASZ, wzrost spalania i nierówna praca na jałowym

  1. #1
    Tomkun's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny Prośba o analizę logów 8l ASZ, wzrost spalania i nierówna praca na jałowym

    Witam

    Zauważyłem niepokojący wzrost spalania mojego Audi A3 2002r, 1.9 TDI ASZ 130KM, po wykonaniu kilku tras Polska-Niemcy.
    Spalanie nagle z średniego 5.9-6.1 skoczyło na 6.8, przy czym ta pierwsza wartość była osiągana na klimie i przy 3 pasażerach, a ta druga nawet bez klimy, z jednym pasażerem i na nowych oponach.
    Drugim objawem jest nierówna praca na biegu jałowym.

    Zrobiłem logi dynamiczne, ale nie bardzo wiem czy coś jest nie tak.

    Poniżej linki do logów:
    00:
    http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130447.html
    03:
    http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130446.html
    18:
    http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130444.html
    Znalazłem, że te wartości 4.0 oznaczają "małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty".
    23:
    http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130445.html
    Tu chyba jest ok, bo zakres dopuszczalny to -30 do +30.

    Nie wiem, czy jest tu coś nie tak.
    Podejrzewałbym dwumasę o tą nierówną pracę na jałowym biegu, ale dwumasa ma dopiero 5 miesięcy.

    Z góry dziękuję za pomoc.

  2. #2

    Data dołączenia
    Feb 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    1.8T AUQ
    Pomógł
    89 razy

    Domyślny

    zrób komplet porawnych logów .dynamicznie 1 3 4 8 10 11 i stayczne 1 3 4 7 13 18 23 .
    diagnostyka vag 602-614-253
    sprzedam wtryski 320cc

  3. #3

  4. #4

    Data dołączenia
    Feb 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    1.8T AUQ
    Pomógł
    89 razy

    Domyślny

    korekcja na 3 cylindzre jest znaczna wiec ona moze byc powodem wibracji do tego turbo strasznie powoli wstaje .
    diagnostyka vag 602-614-253
    sprzedam wtryski 320cc

  5. #5
    Tomkun's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Kolega, któremu pokazałem logi, powiedział, żeby zwrócić uwagę na log 11, gdzie przy obrotach 2200 jest duży skok ciśnienia ponad dopuszczalne 2400.
    Jego wniosek to: Łopatki turbiny zapieczone albo "sztanga" przy N75 na niskich wysokich obrotach za późno zamyka, a na niskich jej nie wyciąga. Dla niskich obrotów samochód ma ewidentnego muła i ciśnienie ładowania jest o wiele za małe (jakoś tak to mi wytłumaczył, mogłem coś przejęzyczyć).
    Zauważyłem ostatnio, że rzeczywiście do ~1900 obr mój brudas nie ma ładowania, a powyżej 2000 obr idzie jak Enterprajs ze Star Treka, wcześniej chyba tego nie było.
    Czy może to być ten N75 lub turbina?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •