Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 39

Temat: problem z silniczkiem tylnej wycieraczki

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Trójmiasto
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny problem z silniczkiem tylnej wycieraczki

    Witam. Mam problem prawdopodobnie z silniczkiem tylnej wycieraczki. Nagle przestała ona działać. Rozebrałem tapicerkę klapy bagażnika by dostać się do silniczka i go przeczyścić, wg porady kolegi na forum. Wymontowałem mechanizm silniczka. Rzeczywiście w wewnątrz musiała dostawać się woda, bo była rdza ze smarem. wszystko przepłukałem WD40, oczyściłem z korozji na tyle na ile było to możliwe, nałożyłem nowy smar. Plastykowy dekiel - kapselek silniczka wyskoczył z metalowych zacisków, nie wiem dlaczego, więc musiałem rozgiąć zaciski by go złożyć, było ciężko, ale udało się to wsadzić. Kompletnie nie mam pojęcia jakimś cudem to wyskoczyło. Jednak to tylko osłona. Sam mechanizm wydaje mi się, że oczyściłem dobrze. Przykęciłem z powrotem cały mechanizm, który trzymają trzy śruby, przykręciłem z powrotem wycieraczkę, jednak dalej nie działa. Silniczek zakręcił się po pierwszym razie od zamontowania - wtedy nie miałem jeszcze założonej wycieraczki. Czy może ktoś miał podobną sytuację, i wie co może być przyczyną? Zasilanie jest podłączone prawidłowo. Płyn z dyszy spryskiwacza leci normalnie.

    Przy okazji, jak już rozebrałem wymontowałem plastykową tapicerkę z kalpy, to chciałbym wymienić trzecie światło stop, ponieważ nie świeca wszystkie zarówki. Czy konieczna jest wymiana całej listwy,

    czy istnieje możliwość dołożenia/dolutowania samych żarówek? Poniżej załączam zdjęcie ten listwy od środka klapy, również nie bardzo wiem, jak się do niej dostać. Przepraszam za laickie pytania. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 03-07-15 o 19:04

  2. #2

    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    A bezpiecznik sprawdziłeś?

  3. #3
    Enten's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Otwock
    Auto
    Audi a3, Golf mk1 1.9TDI ASZ
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    52 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    jeśli chodzi o dodatkowe światło stop to żeby je wymontować to musisz ścisnąć zatrzaski - przyjrzyj się "głębiej" w otworach.
    U mnie nie trzymają i światło wychodzi samo po delikatnym pociągnięciu.
    Przepraszam, nie mam teraz pod ręką żadnego zdjęcia ale może na allegro coś znajdziesz. Zobaczysz to wydedukujesz.

    Nie ma tam klasycznych żarówek - są za to diody.
    Żeby się do nich dostać to musisz trochę rozłupać plastik (część szarą od plastiku czerwonego).
    Diody wylutujesz i wlutujesz nowe.

    Jeśli chodzi o silnik to moim zdaniem dętka.

    torak, jeśli bezpiecznik by padł to po włożeniu by nie zadziałał a tu kolega napisał, że po włożeniu raz zatrybił.
    My life be like Ooh Ahh...

    ... wracam do gry
    BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm

    by EvolutionMotorSport


    Zużycie paliwa - Motostat.pl

    mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057

  4. #4
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Tu masz link jak wyczyścić mechanizm silniczka wycieraczki:
    http://www.a3-club.net/forum/showthr...94#post1046894
    Też proponuję sprawdzić najpierw bezpiecznik skoro silniczek zatrybił to podejrzewam że mechanizm nie do końca jest dobrze wyczyszczony i znowu go zablokowało albo przeciążyło i spaliło bezp.Proponuję rozebrać mechanizm jeszcze raz wyjąć całkowicie mechanizm i sprawdzić czy sam silniczek pracuje. Jeśli tak to dokładnie całość wyczyścić i cieszyć się działającą wycieraczką.
    Doposażanie - Elektryka - Diagnostyka Grupy VAG

  5. #5

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Spalding , Płock
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Włansie miałem zakładac nowy temat bo mam ten sam problem że wycieraczka stoi w połowie ,sprysk działa ,a wycieraczka niestety nie.Bezpiecznik wydaje się OK .Jak przełaczam manetk ana tylna wycieraczke to słuchać takie pstryknięcie tylko.Jakaś sugestia?Czy od razu zabrać sie za wyjęcie tego i wyczeszczenie bądz wymianę?

  6. #6
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Napewno warto wyczyścić, może okaże się że nie trzeba wymieniać silniczka.
    Doposażanie - Elektryka - Diagnostyka Grupy VAG

  7. #7
    thomi's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tomaszów Maz
    Auto
    Audi A6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez drako Pokaż post
    mam ten sam problem że wycieraczka stoi w połowie ,sprysk działa ,a wycieraczka niestety nie.Bezpiecznik wydaje się OK .Jak przełaczam manetk ana tylna wycieraczke to słuchać takie pstryknięcie tylko.Jakaś sugestia?Czy od razu zabrać sie za wyjęcie tego i wyczeszczenie bądz wymianę?
    miałem kiedyś ten sam problem tylko wycieraczka stawała na końcu cyklu pracy ale już nie chciała wrócić do pozycji podstawowej gdy jej delikatnie pomogłem ( czyt. ruszyłem palcem) wracała, czyszczenie nie pomogło tylko wymiana na nowy (używany z allegro)
    Ostatnio edytowany przez thomi - 25-05-13 o 12:26

  8. #8
    bajer151's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Toruń
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Miałem podobny problem u siebie. Po włączeniu wycieraczki stawała w połowie szyby i nie chciała ruszyć się dalej. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy na 2 miesiące, a później była powtórka z rozrywki i wymiana na nowy silniczek który dość ciężko znaleźć w zamienniku. W ASO zapłaciłem około 400 zł, ale teraz wszystko chodzi jak należy.

  9. #9

    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poland
    Auto
    Audi A3 Quattro
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CBBB
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Może podepnę się pod temat. Czy ktoś miał problem "luźnego" ramienia wycieraczki w pozycji spoczynkowej - tz ramie wraz z wycieraczka zatrzymuje się już poza szybą. Ręką mogę dźwignąć ramie o te 2cm ale po jakimś czasie znów samo opada. Można ten luz jakoś wyregulować rozbierając mechanizm wycieraczki czy lepiej szukać nowego mechanizmu ?

  10. #10
    Stochman's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Ja tak mam, ale się tym nie przejąłem. Odkręciłem wycieraczkę, zdjąłem z bolca, dałem trochę wyżej i przykręciłem. ;p

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •