Pokaż wyniki sondy: Co jest uszkodzone?

Głosujących
5. Sonda jest zamknięta
  • skrzynia biegów

    0 0%
  • sprzęgło (coś zwiazanego ze sprzęgłem)

    5 100.00%
  • przeniesienie napędu (pólośki, przeguby)

    0 0%
  • coś jeszcze innego

    0 0%
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 11

Temat: Skrzynia biegów, sprzęgło, pół-ośka lub co??

  1. #1

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 AKL

    Question Skrzynia biegów, sprzęgło, pół-ośka lub co??

    Witam.

    Mam problem z diagnozą usterki w moim Audi * A3 * 8L * 1999r. * 1,6B * 101KM (74kW)

    Postaram się po kolei opisać objawy oraz zdarzenia, które mogły mieć związek. Proszę o wyrozumiałość - moja wiedza na temat mechaniki jest, niestety, uboga.

    1. Ok. rok temu miałem problem ze sprzęgłem. Pedał sprzęgła został w podłodze, samochód akurat był na luzie więc nie mogłem wrzucić żadnego biegu (było to mechanicznie nie możliwe). Mechanik zdiagnozował uszkodzenie docisku sprzęgła. Udało mu się niedrogo kupić, gdzieś na szrocie, używane części (mówił coś o jakiejś sprężynie) po czym dość szybo naprawił auto. Z naprawy byłem zadowolony. Koszt był stosunkowo nie wielki, a samochód zupełnie sprawny. Jedyne ledwo odczuwalne dolegliwości auta to lekkie drżenie pedału sprzęgła (działo się to tylko czasem i samo "przechodziło") - ie wiem czy może mieć to jakikolwiek związek z usterką, którą za chwilę opisze.

    2. Pewnego dnia wybrałem się w dłuższą trasę. Była to pilna sprawa więc nie mogłem zawrócić kiedy usłyszałem coś co brzmiało jak jakieś metaliczne tracie. Odgłos dobiegał gdzieś z przodu, nie byłem pewien czy z lewej czy prawej strony auta. Pierwsze co pomyślałem to "łożysko w kole", jednak kiedy auto toczyło się siłą rozpędu (wciśnięte sprzęgło) odgłos ustawał.

    3. Ruszając pod bardzo łagodne wzniesienie po śliskiej nawierzchni jedno koło obracało się w miejscu a drugie buło nie ruchome - miałem problem z ruszeniem, ale w końcu auto pojechało.
    W drodze powrotnej hałas był coraz większy. Nagle auto zaczęło zwalniać i zatrzymało się (silnik pracował, bieg był wrzucony, sprzęgło w górze).

    4. Aktualnie objawy są następujące. Silnik oczywiście działa. Mogę wrzucić każdy bieg (przy użyciu sprzęgła). Kiedy podnoszę pedał sprzęgła zaczynam słyszeć dziwne "metaliczne grzechotanie" i auto nie rusza - koła nawet nie próbują się obrócić. Po odprowadzeniu auta do zaprzyjaźnionego mechanika stwierdził, że: półośki, przeguby są w porządku. Mówi też, że gdyby to była sprawa sprzęgła to skrzynia byłaby zablokowana - mianowicie, że zablokowałaby się na biegu, na którym ostatnio jechałem i nie mógłbym z tym nic zrobić, nawet wrzucić luzu. nie jest jednak pewien czy to skrzynia biegów i nie chce się podjąć naprawy.

    Średnio skrzynia do tego modelu kosztuje ok. 1000 zł. Mógłbym owszem wymienić skrzynię, ale musiałbym mieć pewność, że to wina skrzyni (może sprzęgło się ślizga??). Zastanawiałem sie też nad regeneracją skrzyni, ale nie jestem pewien czy to mi się opłaci.

    Przy okazji zastanawiam się czy z tą skrzynią nie było coś nie tak odkąd kopiłem samochód - myślę tu o skrzyni o nieodpowiednim przełożeniu. Fakt, ze na przyśpieszenie nie mogłem zbytnio narzekać, ale przy prędkości z przedziału 100-120 km/h silnik miał zawsze ponad 4000 obr/sek - czy to nie za dużo?? Jeśli się okaże, ze mam skrzynie nie odpowiednią dla tego modelu to może warto ją przy okazji wymienić.

    Proszę o podpowiedzi i opinie. Być może ktoś już spotkał się z takimi objawami.

    Z góry dzięki.

  2. #2
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez dklog Pokaż post
    00-120 km/h silnik miał zawsze ponad 4000 obr/sek
    Jest ok, w tym silniku skrzynie mają krótkie przełożenia..
    Wróżenia z fusów oczekujesz ?
    Trzeba zdjąć skrzynie i zobaczyć co jest grane.

  3. #3
    Enten's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Otwock
    Auto
    Audi a3, Golf mk1 1.9TDI ASZ
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    52 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    jak na mój gust skończyło się sprzęgło
    z tego co piszesz:
    1. ewidentnie skończyło się łożysko oporowe
    2. sprzęgło - łożysko
    3. normalne objawy działania mechanizmu różnicowego
    4. przeniesienie napędu odpada skoro mechanik stwierdził, że jest ok
    zrzucasz skrzynie albo docisk albo tarcza już się tak wyślizgała, że samochód stoi w miejscu (fajnie montować używane sprzęgło, nie? )

    jeśli biegi przyjmuje ok to zacząłbym od sprzęgła

    tak czy siak do zrzucenia skrzynia jeśli przeguby/półosie są ok.

    tyle wróżenia przez szkiełko

    mam nadzieję, że coś pomogłem
    My life be like Ooh Ahh...

    ... wracam do gry
    BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm

    by EvolutionMotorSport


    Zużycie paliwa - Motostat.pl

    mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057

  4. #4
    timon4's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Morszków/ warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    a jak wciskałes gwałtownie gaz na 3 biegu np przy wyrzedzaniu to obroty nie szalały? bo może już tarcze szlag trafił i sie slizga sprzegło.

  5. #5

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez timon4 Pokaż post
    a jak wciskałes gwałtownie gaz na 3 biegu np przy wyrzedzaniu to obroty nie szalały? bo może już tarcze szlag trafił i sie slizga sprzegło.
    Nie. Podczas wyprzedzania z redukcją obroty nie szalały... chociaż ostatnio wydawało mi się, że autko nie miało już takiego przyśpieszenia jak kiedyś - ale... może przywykłem już do tych 100 koników i czas już najwyższy się przymierzyć do czegoś z silniejszym motorem

  6. #6
    Zakaz pisania
    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Brodnica
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    według mnie to raczej skrzynia się skończyła, powiedz mi sprawdzałeś olej w kaście? Sorry za ot ale czy do 1.6 podejdzie skrzynia z 1.9 TDI?

  7. #7
    misiekuk's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Cardiff-Gdańsk
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Mi to na sprzeglo wyglada ale bez rozebrania to wruzenie.z fusow szczegolnie.ze sprzeglo uzywka bylo

    Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2

    Audi 100 C3 - Zawał 87 rok i prawie 800tys
    Audi 80 Quattro Sport Edition - Przełożony w PL klik
    Audi 90 Quattro Camei Edition - for sale klik
    Audi A3 - Się okaże co z tego będzie KLIK

  8. #8
    arielo87's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Koszalin
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    19 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Ja też obstawiam sprzęgło. Czy podczas ostatniej naprawy był wymieniany tylko docisk czy łożysko i tarcza też? Mogła się tarcza rozsypać i dlatego biegi wchodzą ale reszta już nie. Nie dowiesz się jak nie zobaczysz - skrzynia w dół a na razie to mieć nadzieje, że to tylko sprzęgło. Swoją drogą, jakby skrzynia była uszkodzona to już wcześniej byś to zauważył. Niektóre biegi by nie wchodziły, wyskakiwały, zgrzytały etc... Miałeś sprzęgło zrobione "na ślinę" to teraz wychodzi.

    Życzę powodzenia

  9. #9

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    deany88: Nie, oleju nie sprawdzałem. Skrzynie od 1.9TDI raczej nie będzie pasowała - w końcu diesel to silniki niskoorotowe, więc nawet gdyby skrzynie udało się zamontować to z pewnością straciłbym dużo na przyśpieszeniu :/

    misiekuk, arielo87: Nie całe sprzęgło było wymienione na używkę - wymieniony był tylko docisk (i chyba jeszcze jakaś pokrywa /dekiel - ale głowy nie dam). W każdym razie z pewnością łożysko ani tarcza nie były wymienione.

    arielo87
    : Rzeczywiście nie było problemów z
    Cytuj Oryginalnie napisane przez arielo87 Pokaż post
    Niektóre biegi by nie wchodziły, wyskakiwały, zgrzytały etc...
    , więc skupie się na sprzęgle.

    Dzięki wszystkim za reakcje. Napisze, jak już coś się wyjaśni. Będzie dla potomności ;P

  10. #10
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Skrzynia podpasuje ew. od 1.9 SDI.
    Takze poki co sciagnij skrzynie i cale sprzeglo.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •