Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 13

Temat: Szuranie z koła? przegubu? skrzyni? - pomocy

  1. #1

    Data dołączenia
    Jan 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bristol
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny Szuranie z koła? przegubu? skrzyni? - pomocy

    Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post wiec wszystkich pozdrawiam.

    Prosze o pomoc w diagnozie problemu - Ostatnio słychac jakby lekkie szuranie podczas jazdy na wprost i znacznie mocniejsze/głośniejsze podczas skręcania w lewo. Gdy dodam gazu podczas skręcania jest jeszcze gorzej - aż boli słuchac. Jak skręcam w prawo to nic, nawet z gazem. Dodam, że na ciepłym silniku jest znacznie lepiej na zimnym odgłosy mocniejsze.

    Jeszcze jedna wskazówka, nie wiem czy to ma związek - moje A3 ma automatyczna skrzynie - ostatnio podczas stania w korku po zaczęło chrobotac lekko na postoju na D. Gdy zmieniłem na N to wszystko ucichło. Gdy potem ruszyłem, na wprost - usłyszałem chrobotanie, potem znowu zmienilem na N i na D i było ok. Stało się tak może dwa razy w przeciągu 2 tygodni. Skrzynia pięknie zmienia biegi, nie ma problemu. Na VAGu nic nie wychodzi.

    Co to może byc, byłem u mechanika ale on nie jest pewny co to jest wiec kazał czekac aż coś się urwie i wtedy naprawiac. Jutro jade dolac do skrzyni z 0.5l oleju - może pomoże..

    Co to może byc: Przeguby zewn/wew, może skrzynia - ale co skoro zmienia biegi a może łożysko od koła??? Dzwięk ciężko zlokalizowac.

    Dzieki za pomoc

  2. #2
    WIELKA BRYTANIA DanioUk's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Skelmersdale-Rybnik
    Auto
    Audi S8 A6 80 cabrio
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    258 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    Nie dolewaj oleju tylko go zmien caly. Zlewajac olej zobaczy czy nie ma jakis opilkow metalu.

    Lub poczekaj az sie urwie - he najlepsza diagnoza angielskich mechanikow.

    Prawdopodobnie skrzynia pracuje na malej ilosci oleju lub starym oleju.
    1.6 AKL 101KM
    1.8T APY 209KM ???

  3. #3

    Data dołączenia
    Jan 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bristol
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Olej był zmieniany jakiś rok temu razem z filtrem, bo rok temu miałem coś podobnego i skrzynia była pierwszym podejrzanym ale okazało się, że to urwany wkład katalizatora.
    Jednak co do skrzyni to na zimnym silniku sporadycznie potrzeba paru sekund żeby wrzucił jedynkę, potem jest ok. Kiedyś czytałem, że to oznaka, że mało jest oleju. Raz ze dwa lata temu dolałem i problem się rozwiązał. Podobno wycieków żadnych dookoła skrzyni nie widac wiec...

    Koleś (mechanik) powiedział, żeby jeździc aż się urwie... a potem, urzywka skrzyni za Ł150 + wyminana Ł250. Ja tylko mam nadzieje, że to coś innego. Czytałem sporo na forum i kolejnym podejrzanym jest mechanizm różnicowy - co wy na to?

  4. #4
    Donator Akumulator >sebek<'s Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Zamość
    Auto
    Laleczka CBR / A4 1.8T Q
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    190 razy
    Podziękował
    67 razy

    Domyślny

    Ja tez tak mialem ostatnio w toyocie...problemem okazal sie snieg ktorego nabilo sie w nadkole

    Kiedy Facet mówi, że coś zrobi to to zrobi! I nie trzeba mu o tym co pół roku przypominać


  5. #5

    Data dołączenia
    Jan 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bristol
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez >sebek< Pokaż post
    Ja tez tak mialem ostatnio w toyocie...problemem okazal sie snieg ktorego nabilo sie w nadkole
    Hahahaha - Ale się uśmiałem, chciałbym żeby to było takie proste.

  6. #6
    robakhh's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    londyn
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Co do pierwszego to moze nadkole lub oslona pod spodem sie "poluzowala" i "szura" bo nie wydaje mi sie żeby to szuranie mogło powodować skrzynia. Skrzynia to pewnie oddzielny problem jak Danio radzi wymiana oleju u dobrego mechanika( a napewno u " niech sie urwie )

  7. #7

    Data dołączenia
    Jan 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bristol
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Dzieki robakhh, dzisiaj podnosze auto i sprawdze sam na ile potrafie co to moze byc. Sprawdze tez nadkole. Ale czy te symptomy o których wspomnialem nie sa typowe dla konkretnej czesci?

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Wczoraj w nocy podniosłem cały przód auta do góry, trochę pokręciłem kolami, obie ośki nie maja luzów wzdłuż i do góry/na dol. Przegub zewnętrzny lewy jest do wymiany, bo guma jest rozdarta i smaru trochę wyleciało - ale...cos dziwnego.

    Postanowiłem dolać oleju do skrzyni - dolałem 400ml i ... przestało szurać - nawet pod obciążeniem.

    Rano szczęśliwy do auta i ... znowu szura. Postanowiłem poszukać jakiś plam pod autem, znalazłem mała plamę - ale była to chyba woda a nie olej. Dzisiaj podłoże w pracy karton, żeby sprawdzić czy rzeczywiście cieknie.
    Ostatnio edytowany przez majchrzak - 25-01-13 o 09:32

  8. #8

    Data dołączenia
    Jan 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bristol
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Przegub zmieniony ale dalej szura

    Po zmianie dalej szukałem i:

    1. koncówka amortyzatora od lewej strony (ta od góry - łożysko z gumą) jest bardzo luźna - ogólnie jak się kołem rusza do góry i na dół to mocno stuka, tak jakby wogóle wyskoczyła. Jakie macie opinie?

    2. Z innyc rzeczy to okazuje się, że opaska na wewnętrznym przegubie (z lewej strony) jest bardzo luźna- można ję sobie normalnie obracać.

    Jak bede miał gdzie to sprawdze jeszcze ten poziom oleju w skrzyni.
    Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

  9. #9
    kadlubek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    W-wa / Wrocek / Chełm
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    31 razy
    Podziękował
    38 razy

    Domyślny

    1. łożysko padło możliwe że pękło wraz z poduszką amortyzatora i dlatego kolumna makpersona lata. Koniecznie do wymiany, tzn. unikać ostrej jazdy na zakrętach i dołach do wymiany. Nie czujesz że auto Ci pływa i słabo się trzyma drogi ?
    Nie masz luzów na kole ? sworzeń wahacza jest dobry bo mógł też już paść od tych luzów w kolumnie?

  10. #10

    Data dołączenia
    Jan 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bristol
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kadlubek Pokaż post
    1. łożysko padło możliwe że pękło wraz z poduszką amortyzatora i dlatego kolumna makpersona lata. Koniecznie do wymiany, tzn. unikać ostrej jazdy na zakrętach i dołach do wymiany. Nie czujesz że auto Ci pływa i słabo się trzyma drogi ?
    Nie masz luzów na kole ? sworzeń wahacza jest dobry bo mógł też już paść od tych luzów w kolumnie?
    Kadlubek, tak ostatnio zauważyłem że auto pływa zwłaszcza w koleinach i faktycznie na ostrych zakrętach mocno zwalniam - nie to co kiedyś że trzymał się jak przyklejony. Na kole raczej luzów nie ma jeśli pytasz o łożysko w kole ale jest spory luz na amortyzatorze. Jakiś rok temu wymieniałem tuleje wahacza i chyba sa dalej ok.

    Pytanie, czy to może tak szurać na zakręcie - czy to po prostu jest przy okazji?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •