Pokazane rezultaty 1 do 8 z 8

Temat: Elastyczność silników

  1. #1

    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Częstochowa
    Auto
    Volvo
    Model
    Inny
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny Elastyczność silników

    Witam, jestem tutaj nowy i nie mam(jeszcze) A3 ale planuje zakup takiego cudeńka
    Interesuje mnie obejrzenie elastyczności silników w A3 głownie chodzi o motorek 3,2L
    Na YouTube wszyscy od razu startują z 1 biegu, a to nie daje odzwierciedlenia
    Jedynie co znalazłem to taki artykuł:
    Cytuj Oryginalnie napisane przez http://moto.pl/MotoPL/1,99233,2120102.html
    Robię prostą próbę elastyczności. Zwalniam do pięćdziesiątki, wrzucam szóstkę i naciskam gaz. A3 gładko nabiera prędkości. Dopiero przy 230 km/h prosi o trochę czasu do namysłu, ale i tak wskazówka konsekwentnie pnie się niemal do końca skali prędkościomierza.
    No ale tutaj znowu mamy rozbieżność bo co znaczy stwierdzenie "aż miło" więc prośba do posiadaczy tego i innych modeli(silników) aby zrobili podobny test ale nakręcając filmik(pokazujący obrotomierz i prędkościomierz) i wrzucając na neta, to na prawdę pomoże kupującym, którzy patrzą na elastyczność i ciąg silnika od dolnych zakresów silnika. Poza tym takiego tematu jeszcze nie było Nie mówię tutaj jednoznacznie aby do 230 ciągnąć, ale sądzę że 150km/h to na Polskich drogach jest w każdym rejonie Polski realne(tzn... nie trzeba szukać torów wyścigowych czy lotniska)
    Aha... wypadało by dodać ewentualny przebieg auta oraz rodzaj paliwa(ON/PB95/PB98/LPG)

    PS: Jak nie odpowiedni dział to proszę moderatora aby go umiejscowił odpowiednio
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 04-07-15 o 02:18

  2. #2
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    dlaczego akurat interesujesz się / zdecydowałeś się na 3.2L?

    To bardzo nieekonomiczny oraz drogi w utrzymaniu silnik, a dynamika jego pracy pozostawia wiele do życzenia.

  3. #3

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    po zagazowaniu 3.2 staje sie ekonomiczny jesli chodzi o spalanie.
    dzwiek tez kosmos

    natomiast 2.0t na pewno jest stockowo bardziej rozwojowy i tanszy w eksploatacji.

    natomiast praca 3.2 jest świetna, 2.0 nie ma co stawać do 3.2, nie wiem dlaczego napisałeś że dynamika pracy 3.2 pozostawia wiele do życzenia ? pod jakim względem ?


    a tak apropo tematu to watpie żeby ktoś Ci krecił filmy i dawal na YT. Na jutubie masz pelno takich filmikow wystarczy sie wysilic i poszukac.

  4. #4
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    ten film wiele Ci wyjaśni, nie dość ze spalanie mniejsze w 2.0T to jeszcze elastyczność znacznie lepsza jak w 3.2L.


  5. #5
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Zyzio, ale znowu sie brandzlujesz S3, ktore ma sie nijak do tego porownania, w serii ma pewnie z giftami kolo 290PS

    wez auto w tym samym przedziale cenowym, czyli stare 2.0T , do tego stage 1, czyli wyjdzie moze te 250ps

    wtedy takich roznic nie bedzie, a 3.2 to na pewno mniej problemowy i zywotny silnik, nawet gaz moze sobie kolega tanio wlozyc

    patrzac na takie porownania to BKD diesel zrobiony na 250PS> ma lepsze drogowe niz takie seryjne 3.2 czy 2.0T+soft



    poza tym dla mnie tez temat bez sensu, filmikow takich w kazdej konfiguracji na youtube do woli
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  6. #6
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Miro nawet A3 2.0T skręcona na 260Ps i 380Nm daje już popalić takiemu 3.2 nie mówiąc już o spalaniu, które jest na korzyść tego pierwszego.

    Na forum wystarczy poczytać o problemach 3.2L i kosztach związanych z naprawą tego silnika, zwłaszcza wymiana rozrządu. Wcale tak kolorowo nie jest

  7. #7

    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Częstochowa
    Auto
    Volvo
    Model
    Inny
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    dlatego 3,2, bo to jedyna mocna jednostka, która nie nagina fizyki -> głupie stwierdzenie ale po części ma sens:
    1. układ 6 cylindrów nie wymaga wyrównoważenia
    2. wolno ssący -> nie wymaga takich wytrzymałych elementów -> przykład nie raz poruszany na forum TFSI gdzie pękają tłoki itp...
    3. wtryski bezpośrednie(CR w Dieslach czy FSI w Benzynach) to istne piekło, w końcu przestanie działać bo wtryski obliczane są na pewien okres cykli -> wymaga dobrego paliwa co w Polsce różnie bywa, Gaz idzie założyć, ale to ciężka sprawa.

    Reasumując, w czasach kryzysu i wymogów środowiska(emisji spalin) tzw. downsizing jest bolączką silników, materiały za słabe, obliczenia na granicy wytrzymałości, zamiast zrobić 300-500tyś km robimy 100-200tyś km, więc wycelowałem w silnik gdzie mógłbym domniemać że przy jeździe w granicach 1,5tyś - 3tyś obrotów może mieć żywotność jak stary Diesel, przy zachowaniu w miarę dobrej dynamiki, czego nie można powiedzieć o innych jednostkach bo jak są dobre to niestety mają FSI albo CR, co ja osobiście uważam za porażkę pod kontem żywotności, być może zmienię opinię o tych silnikach, ale musi ta technologia być dopracowana i nie można oszczędzać na materiałach.

    Kolego widziałem filmik S3 vs 3.2L, ale nadal nie widzę prędkościomierza to że ktoś coś pokazuje na palcach mnie nie przekonuje, więc jak mi pokażesz taki filmik na YT który ma datę dodania najwcześniej - wczorajszą to Ci stawiam piwo nawet mogę Ci wysłać pocztą

    -------

    Co do rozrządu, nigdzie nie jest kolorowo, moje stare Volvo na pasku -> wymiana wszystkiego z robocizną 1000zł, kumpel miał a4 2,5TDI -> zapłacił 2,5tyś, inny kolega miał Fiata Bravo 2.0, aby pasek wymienić musieli silnik wyjąć - 2000zł (wszystkie podane ceny są z okolic Częstochowy, części z "górnej półki" + robocizna)
    Zakładając że rozrząd by kosztował ok 4tyś w tym A3 3.2L to wymienię go raz na ok 150-200tyś km, to prawie to samo co w Fiacie Bravo na pasku bo musi przejść ok 2 wymiany, więc tutaj dochodzimy do konkluzji, że wydajemy raz a więcej a tam mniej a częściej, a co jak Wtryski w FSI polecą, albo Turbina będzie na końcu żywotności, to się tak wydaje, ale im mniej bajerów tym mniej może się zepsuć więc nadal mnie nikt nie przekonał, chyba że zakładamy że kupujemy nowe auto mamy kasę na serwisowanie w ASO i po 250tyś km pchamy go dalej, ale mnie nie stać aby kupić nowe....

  8. #8
    wnuczek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Góra Kalwaria
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    od 40 do 120 na trzecim biegu

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •