Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 13

Temat: Wymiana przegubu

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI AZV

    Domyślny Wymiana przegubu

    Witam,
    Od kilku dni mam problem z autem. (AUDI A3 2.0 TDI DSG 2006r., 185000 km).
    Skrzynia działa bez najmniejszych problemów, zmienia biegi bardzo płynnie i bez żadnych szarpnięć.
    Po mocniejszym dodaniu gazu od piątego a nawet od czwartego biegu falami słychać jakieś tarcie/chrobotanie od 80km/h.
    Wydaje mi się, że słychać ten objaw jak układ napędowy jest dosyć mocno obciążony czyli w trakcie przyspieszania!!!
    Czy przyczyną mogą być przeguby jeśli tak TO wewnętrzne czy zewnętrze czy też może mechanizm różnicowy skrzyni DSG?
    Od czego zacząć poszukiwania przyczyny? Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi.
    A.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 05-11-16 o 20:29

  2. #2
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Polecam zaczac od poszukania podobnych tematow i zglebienia tajemnej wiedzy w nich zawartej.

  3. #3

    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI AZV

    Domyślny

    Dziękuje za podpowiedź ale forum już przeszukałem i odpowiedzi nie znalazłem?

  4. #4

    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI AZV

    Domyślny

    Witam,
    Czy ktoś pomoże???

  5. #5

    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM

    Domyślny

    Witam... Objawy miałem identyczne... przebieg podobny i skrzynia DSG... Zacznij szukać od wewnętrznych przegubów (w moim przypadku tak było). Pozdrawiam i powodzenia.

  6. #6

    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    limanowa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Podziękował
    raz

    Domyślny wymiana przegubu 8P 1.9 TDi

    Witam!

    Od jakiegoś czasu mam dziwne stuki które słychać głownie przy ostrym skręcaniu, wolnym podjeżdżaniu pod górę,słychać je w okolicach przednich kół ( chyba bliżej lewej strony) .Na stacji diagnostycznej stwierdzili że łączniki stabilizatorów do wymiany. Zrobiłem a stuki pozostały i chyba słychać je głośniej. Pojechałem na inną stację stwierdzili że jednak przegub zewnętrzny do wymiany i teraz pytanie jaki wybrać. Czy kupić LOBRO ,SKF, METELLI, Ruville czy jakiś inny? Lobro i SKF najdroższy jakieś 300 zł (do Sportbacka 2005r) Czy Ruville i Metali dużo jakościowo odbiegają od niego . Te są o połowę tańsze z tego co się orientowałem.

    Kolejna sprawa jest taka że czytając o przegubach ,natknąłem się na informację że objawem zużycia przegubu wewnętrznego są min. "wibracje podczas jazdy ". A ja mam coś takiego. Przyspieszając jadąc pod niewielkie wzniesienie gdzieś powyżej 100 km/h odczuwam wibracje ,ale tylko jak mocna cisnę.
    Czy wewnętrzny przegub też by był do wymiany ?

  7. #7

    Data dołączenia
    Aug 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI AZV

    Domyślny

    Podepnę się, jestem w trakcie wymiany półosi prawej w a3 2.0 tdi dsg, pytanie teraz, czy podporę przykręconą do bloku silnika należy odkręcić ??



    Ok ogarnąłem samemu, nie trzeba odkręcać.
    Ostatnio edytowany przez triace - 26-12-16 o 16:21

  8. #8

    Data dołączenia
    Feb 2017
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    aleksandrów ł
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI AZV

    Domyślny

    Witam panowie, posypał mi się przegub wew w pólosi z podporą, jest to część niby nie wymienna, ori 900 zł z pozostawieniem starej z tego co udało mi się ustalić. Używane w granicy 300 zł, ale nie chciał bym za 5 tyś km znowu to wymieniać. Co sądzicie o tym zamienniku. http://allegro.pl/polos-prawa-audi-a...784915790.html Dodam, że moje auto to a3 2.0 tdi azv 2004r dsg. Dzięki za odp i pozdrawiam.


    Ewentualnie tu inna firma
    http://allegro.pl/polos-prawa-audi-a...307434607.html

  9. #9

    Data dołączenia
    Dec 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny Chrobocząca półoś ?

    Witam, zwracam się z wielką prośbą do posiadaczy a3 8p 2003r 2.0 bkd, Panowie i Panie od początku zakupu mojej a3 zawsze towarzyszyło jej chrobotanie wstępnie przy zakupie stwierdziłem że może to być dwumas ale po wymianie usterka nie ustąpiła. wiele osób co nie sprawdzało mojego oczka w głowie miało wiele teorii to sprawdź skrzynie to turbo ci siada, oczywiście ja przystałem przy opcji skrzyni ponieważ szczerze wątpiłem żeby tak zachowywało się turbo, pewnego dnia wjechałem sam na kanał i słuchałem skąd dobiega chrobotanie, uporczywe odgłosy dobiegały z okolic prawej (długiej) półosi, podniosłem ją lekko ręką do góry i chrobotanie ustąpiło, po opuszczeniu ręki powrócił uporczywy dźwięk więc szybko zacząłem działać.

    na załączonym obrazku widać 3 śruby ( od razu odpalił się JANUSZ MECHANIK ) zostały one odkręcone po czym zostały wkręcone w ich miejsce dłuższe z podkładkami ze zgrubieniem które miało dociskać gumową obręcz (zastosowanie chwilowe dla komfortu jazdy, jeśli radio nie było rozkręcone na max nie dało się w środku wysiedzieć) chrobotanie ustało zacząłem szukać półosi ale mój problem polega na tym iż nie mogę znaleźć takiej samej z tym dużym uchwytem i z tą gumową obręczą w środku, więc moje pytanie brzmi czy u was też jest to tak skonstruowane? czy tylko u mnie jest taki szwindel? po dwóch tygodniach chrobotanie powróciło
    Ostatnio edytowany przez przypalony - 05-05-17 o 09:32

  10. #10

    Data dołączenia
    Nov 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tczew
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Podziękował
    raz

    Domyślny po przejechaniu kilometra zaczyna coś chrobotać

    witam (a3 1,9 TDI BKC)
    od kilku dni mam problem bo po przejechaniu około kilometra zaczyna mi coś chrobotać. Chrobotanie słychać gdzieś z przodu od strony kierowcy ale nie przy samym kole. Chrobocze jak jadę jednostajnie lub na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle. Przestaje gdy hamuje lub przyśpieszam, raczej intensywność chrobotania nie zależy od prędkości auta. Obstawiałem tarcze lub klocki hamulcowe ale wtedy byłoby tarcie nie chrobotanie, ponadto rozebrałem zaciski i wszystko z nimi w porządku.
    Zastanawiam się czy może to być związane z poduszkami silnika lub z przegubem wewnętrznym? Czasem jak odpalam jak jest rozgrzany silnik auto strasznie zatrzęsie silnikiem i zgaśnie dlatego myślę że z poduszkami jest nie najlepiej ale czy mogą one powodować chrobotanie podczas jazdy? a i chrobocze zarówno na dziurach jak i na gładkiej nawierzchni.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •