Pokazane rezultaty 1 do 2 z 2

Temat: 8L 1.6 Drgania obr, EPC,check engine, rózne wariacje itp...

  1. #1
    pandajacek's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    -=A3=-
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny 8L 1.6 Drgania obr, EPC,check engine, rózne wariacje itp...

    Z powodu tego ze wystapily u mnie nowe dolegliwosci a mianowicie zarcie litra oleju na 2tygodnie, stwierdzona utrata kompresji na cylindrze nr 2, przerwa w zaplonie na tym cylindrze, check engine a wczesniej juz opisywane falowania obrotow, tryb awaryjny, zaczelem remont silnika "pod siebie" [1.6 BFQ 102KM].
    Z racji tego iz na forum jest duzo osob ktore maja podobne i wrecz identyczne problemy zakladam nowy temat gdzie bede sporadycznie zamieszczał moje dokonania wraz ze zdjeciami jak i uzyskanymi efektami. Jesli administracja uzna iz temat jest zbedny prosze o zamkniecie go na wstepie abym sie nie produkowal na marne

    Zaczne od kilku pytan do Was na temat mojego silnika i zamieszcze kilka zdjec. Z powodu małej ilosc czasu [mam mechanika w garazu, jutro(sroda) jade z glowica na regeneracje, czwartek piatek montaz wszystkiego] narazie potrzebuje kilku wskazowek. W ciagu kilku dni z edytuje pierwszy post dodajac pelna historie wariacji mojego silnika jak i tego co juz bylo zrobione i bedzie cacy.

    Zacznyamy:

    na poczatek potrzebuje informacji czy w mojej "wersji" silnika ten czujnik, chyba czujnik polozenia walka rozrzadu musi byc podlaczony? Czy jest poprostu jako zaslepka? dodam ze nie mam nawet zadnej luznej wtyczki nigdzie jak i ze komputer nie wywalal zadnych bledow w tym temacie. Zdjecie:



    kolejne pytanie. Jako ze robie silnik aby tym samochodem troche pojezdzic potrzebuje informacji co najlepiej wymienic odrazu jak "wybebeszony" silnik. Moja lista jest jak narazie taka:
    1. Uszczelka pod glowice, pokrywe zaworow.
    2. Komplet pierscieni na 4 tłoki
    3 Głowica do regeneracji: wymiana uszczelniaczy zaworow, spr. prowadnicy zaworow, dotarcie zaworow, co jeszcze warto???
    4. Nowy olej tylko jaki teraz? przy przebiegu ok 250tys na oko[mam na liczniku 158tys] 10W40? jakiej marki najlepiej?
    5. Płyn chlodniczy G12
    6. Uszczelki kolektora ssacego gorne i dolne[8szt]

    Jak narazie tyle z tego co pamietam. Panowie piszcie tu co jeszcze warto zrobic/wymienic aby bylo wszystko cacy.

    teraz jestem na takim etapie:



    zostalo odkrecic kolektor wydechowy i glowica out i potem micha i tloki na gore. Z biegiem czasu beda wszystkie fotki. pozdrawiam

  2. #2

    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    polska
    Auto
    S3
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T APY

    Domyślny

    Witam.

    Co do twojego remontu to przydało by się również sprawdzić w jakim stanie są panewki na wale i sam wał , ja osobiście jeżeli miał bym robić dla siebie remont silnika to napewno bym odrazu zrobił honowanie gładzi cylindrów , a co do oleju to jeżeli robisz remont i będziesz wymieniał wszystkie uszczelki oraz pierścienie itd. to możesz zalać nawet syntetyka ponieważ nie będzie miał co wypłukiwać i nic się nie stanie . A tak po za tym i tak dopiero zobaczysz stan silnika jak go rozbierzesz , i wtedy odrazu będzie widać co jest do roboty i czy wogóle będzie sens naprawiać silnik
    Miłej pracy życzę

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •