Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 26

Temat: Logi i prośba

  1. #1
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Podziękował
    raz

    Domyślny Logi i prośba

    Witam,
    Moja 8P dosyć dziwnie się zachowuje - nie chce palić przy "średnio ciepłym silniku". Silnik zimny np po nocy - pali. Silnik ciepły - pali. Ale jak auto chwile postów po jeździe - pierwsze przekrecenie kluczyka nic. Za drugim podejściem - pali. Dodatkowo na wolnych obrotach autem szarpie (wskazówka obrotów w miejscu ale autem szarpie). Poza tym 0 problemów - auto jeździ jak marzenie.
    Może mi ktoś powiedzieć jakie grupy logowac żeby to zdiagnozować (a może ktoś po prostu wie co jest nie tak)...?

    Z góry dziękuje.

    EDIT: info dodatkowe:

    - sprawdzałem szarpanie - jest na silniku zimnym i ciepłym. Ze sprzegłem i bez. Zanika od 1000 obrotów.
    - zrobiłem logi statyczne (wg. poprzednich postów które znalazłem) na silniku zimnym (tzn. chwilę po uruchomieniu):
    Log (0 - 004,011,001)
    Log (1 - 018,023,003)

    Mógłby ktoś zerknąć na nie i spróbować coś "wywróżyć"?
    Zrobię też dynamiczne (spróbuję tych samych grup)...

    Każda pomoc mile widziana...
    Ostatnio edytowany przez damanloox - 26-05-12 o 10:39

  2. #2

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Skoda Superb
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Sprawdz błędy. Jeśli szarpanie silnikiem występuje na ciepłym silniku mogą to być pompowtryski. Jeśli szarpie cały czas może być też dwumas. Tematów o tym na forum jest kilkadziesiąt. Sprawdź błędy na kompie i zrób logi. Co do palenia na średnio ciepłym to w momencie występowania problemu można odłączyć czujnik temperatury G62 i sprawdzić jak się auto wtedy zachowuje.
    Skoda Superb - 2.0TDI - CFFB -2011r.

  3. #3
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Defi Pokaż post
    Sprawdz błędy
    Błędów nie mam żadnych...

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Defi Pokaż post
    i zrób logi
    No ale właśnie pytam - logi których grup...?

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Defi Pokaż post
    odłączyć czujnik temperatury G62 i sprawdzić jak się auto wtedy zachowuje
    Spróbuję...

    BTW - silnik benzyna 1.6 BGU

  4. #4

    Data dołączenia
    Feb 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    1.8T AUQ
    Pomógł
    89 razy

    Domyślny

    umyj i zaadaptuj przepustnice
    diagnostyka vag 602-614-253
    sprzedam wtryski 320cc

  5. #5

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Skoda Superb
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    logi z grup 13 18 23 - na ciepłym - mogą być statyczne

    w logach widać że na biegu jałowym masz średnio 640 obrotów - to zdecydowanie za mało.
    Skoda Superb - 2.0TDI - CFFB -2011r.

  6. #6
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Defi Pokaż post
    logi z grup 13 18 23 - na ciepłym - mogą być statyczne
    Log (0 - 011,018,023) - silnik cieply, log statyczny. Grupy 13 u mnie nie ma...!
    Log (0 - 011,018,023) - dynamiczny. gru
    Log (0 - 011,018,023) - tutaj log podczas ruszania (pewnie zbedny ale skoro juz jechalem...

    I jeszcze jeden - Log (0 - 003,004,050) - tutaj bylo statycznie ale pare razy przygazowalem. Ciekawi mnie roznica miedzy Engine Speed specified i actual - skad ta roznica...?

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Defi Pokaż post
    biegu jałowym masz średnio 640 obrotów
    - a moge to zmienic jakos vagiem...?

    Czy moge cos jeszcze zrobic zeby potwierdzic/wykluczyc (przerazajaca) opcje dwumasy...? Jutro sprobuje jazdy na 5-tce przy 2000 obrotow (musze wyjechac na jakoas lepsze nawierzchnie bo ta kolo mnie nie nadaje sie do prob "wstrzasowych")...

    Co do czyszczenia przepustnicy - mam tendencje do "psucia" i wolalbym sie za to nie zabierac ale jesli to ma pomoc to zaryzykuje (musze tylko znalezc sporo czasu...)

  7. #7

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Skoda Superb
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    lol sorry pomyliłem Cię z osobą z silnikiem BKD oczywiście że nie masz grupy 13

    Możesz zmienić VCDSem obroty poprzez adaptację.

    Tutaj masz przydatne rzeczy odnośnie kodowania i adaptacji gdzieś tam jest o zmianie obrotów biegu jałowego:

    http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpB...php?f=9&t=2989

    Sprawdz jakie masz obroty ustawione w adaptacji
    Skoda Superb - 2.0TDI - CFFB -2011r.

  8. #8

    Data dołączenia
    Feb 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    1.8T AUQ
    Pomógł
    89 razy

    Domyślny

    w tym silniki 640 obr na jałowym sa poprawnymi obrotami
    diagnostyka vag 602-614-253
    sprzedam wtryski 320cc

  9. #9
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    i jeszcze jedno - moglby ktos sprobowac przetlumaczyc tekst ponizej (google translate nie nadaje sie do czytania ani tym bardziej zrozumienia...). Znalazlem to w Elsie.. Czy moze to miec zwiazek z moimi drganiami/wstrzasami silnika? Moze mi ktos podpowie gdzie loze silnika sie znajduje zebym mogl sprawdzic numer...?

    Kundenaussage / Werkstattfeststellung

    Das Leerlauf-Verhalten des Motors wird im Innenraum zeitweise als unruhig oder stoßig wahrgenommen. Die Beanstandung kann mit zunehmender Betriebstemperatur und ausgeschalteter Klimaanlage intensiver werden.

    Technischer Hintergrund

    Durch eine Solldrehzahl von ca. 640 1/min (ohne Klima ein), der gewollten Lasterkennung durch Einschlag der Lenkung und der Erkennung der Verbraucher durch die Lichtmaschine kann es zu geringen Schwankungen im Bereich der Leerlaufdrehzahl kommen.

    Serieneinsatz

    ---

    Maßnahme

    Bitte überprüfen Sie, ob das Motorlager mit der OT-Nummer 1K0 199 262 L verbaut ist (gilt nur für die A3-Modelle Typ 8P). Wenn nicht, ist ein Motorlager mit nur dieser Teilenummer zu verbauen.

    In jedem Fall ist bei einem beanstandeten Fahrzeug das Motorlager verspannungsfrei einzustellen.

    Dazu beachten Sie folgende Hinweise: Besonders die nach oben zugänglichen Einstellschrauben sind nach dem Lösen wechselweise nach und nach (!) auf das vorgeschriebene Drehmoment festzuziehen. Das Lager darf sich während des Verschraubungsprozesses nicht verdrehen. Kleinste Verdrehwinkel bedeuten bereits eine spürbar stärkere Übertragung der Motorschwingungen in den Innenraum hinein!

    Zusätzlich kann die Leerlaufdrehzahl im Motorsteuergerät erhöht werden. Sie funktioniert nur bei Zündung ein (ohne Motorlauf) und sollte bei betriebswarmen Motor erfolgen.

    Motorsteuergerät (01) und Anpassung (12) aufrufen, Kanal 01 eingeben und quittieren.

    Der Wert 128 entspricht der normalen Leerlaufdrehzahl von 640 1/min. Über die Tastaturfunktion oder dem Scrollbalken können Sie eine abweichende Leerlaufdrehzahl vorgeben. Vorzugsweise ist hier der Wert 139 (entspricht 730 1/min) einzustellen. Nach Motorneustart können Sie die neue Leerlaufdrehzahl über den Messwerteblock 50 kontrollieren (Zeile 1 Istwert, Zeile 2 Sollwert).

  10. #10


    Data dołączenia
    Jun 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dublin/IE
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Panowie i Panie...

    W moim nowym wcieleniu (wiem - zrobiłem błąd i zasłużyłem na urlop...) muszę prosić o dalszą pomoc w diagnozie (w krainie deszczowców wymiana dwumasu/sprzęgła będzie mnie kosztowała około 2 tys Euro... więc staram się wyeliminować wszystkie inne możliwe przyczyny telepania autem).

    Otóż - zgodnie z zalaceniem german8q wyczyściłem i zaadaptowałem przepustnicę, podniosłem nieco obroty zgodnie z tekstem z red booka/HST2 (powyżej) ale problem niestety pozostał.
    Nie wiem czy jest sens czyścić wtryski (bo poza tym telepaniem na niskich obrotach auto jeździe pięknie) - jeśli myślicie że tak - to to zrobię.
    Trochę mnie też zastanawia ten tekst z red booka/HST2 (powyżej) bo on chyba mówi żeby wymienić łoże silnika na 1K0 199 262 L. Gdzie dokładnie to jest? Dam radę sam to wymienić (nie mam kanału ani nic takiego, żadnego podnośnika..)?
    Co jeszcze mogę sprawdzić/zrobć...?
    Czy dać sobie spokój i biec do banku po 2 tysiączki...?

    Z góry dziękuję...

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •