Witam Panowie.
Silnik BMM.
Objawy: Od rana migała kontrolka "spiralka" świec żarowych. Wieczorem jechałem, spiralka mrugała, zgasiłem silnik na 5 minut i po ponownym odpaleniu pojawił się MIL.
Po podpięciu do VAGa następujące błędy:
W związku z powyższym mam kilka pytań:Kod:005658 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10): przerwa P161A - 000 - - Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Przebieg: 164097 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2012.03.27 Czas: 12:56:39 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 840 /min Prędkość: 6.0 km/h Obciążenie: 0.0 % Napięcie: 13.98 V Bity binarnie: 00101100 Temperatura: 6.3*C Bity binarnie: 10110000 001350 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1: zwarcie z plusem P0546 - 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 1 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Prędkość: 0.0 km/h Obciążenie: 0.0 % Napięcie: 12.08 V Temperatura: 15.3*C Temperatura: 924.0*C Ciśnienie rzecz.: 948.6 mbar Kody gotowości: 1 1 0 0 0
1. Błąd świecy żarowej mam już jakiś czas ale w niczym to nie przeszkadza. Czy mrugająca spiralka ma związek z czujnikiem G235 (temperatura spalin), skoro wcześniej, przy samym błędzie świecy nie pojawiała się?
2. Jak rozumieć "zwarcie z plusem". Szukać usterki w czujniku czy jego obwodzie?
3. Błąd ma priorytet "1" więc teoretycznie powinienem auta nie używać do czasu usunięcia usterki. Czy tak? Nie ukrywam, że pewnie będę czekał na czujnik 2-3 dni a auta używam codziennie.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś pomoże