Pokazane rezultaty 1 do 7 z 7

Temat: Audi A2 komputer skraca interwał wymiany oleju czy nie za dużo?

  1. #1

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi A2
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny Audi A2 komputer skraca interwał wymiany oleju czy nie za dużo?

    Moja żona ma Audi A2 2004r 1.4 16V auto od nowości w rodzinie, odkupiłem od sostry dla żony z przebiegiem 110 tys km, serwisowany w ASO Audi Polska do końca, teraz robie przeglądy olejowe sam a inne w nieautoryzowanym serwisie VW, po wymianie oleju skasowałem serwis po wejsciu w zegary było 15000km, auto nie pali oleju, nawet na krótkich odcinkach nie ma mazi pod korkiem wlewu oleju, olej to Valvoline 5w50, na kompie 0 błędów. Olej zmieniony na początku lutego jak były duże mrozy do -25st, żona do pracy po 5km dziennie i czesto staje i go odpala najduższa trasa tylko na tym odcinku 2 raz 120km, reszta tylko miasto bardzo krótkie odcinki, auto szybko łapie temp. robocza 90st. po ok 2km. Zrobilismy ok 1600km po wymianie oleju, a z serwisu z 15000km zmalało na 9800km dlaczego w Golfie IV zawsze miałem tak samo odliczało po kolei, a tu skraca, z autem i olejem wszystko ok. Czy mam sie trzymać tego wskazania? wyjdzie że 3 miesiące będzie mi kazał wymienic olej mimo że na zegarach będzie z 4 tys km, czy może coś jest nie tak?
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 11-10-15 o 13:56

  2. #2
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Tak, nie jest to nic dziwnego, że skraca interwały przy takiej miejskiej jeździe. W golfie miałeś inny soft w ECU, tu polecam się do tego stosować, jeżeli chcesz dbać o silnik. Te silniki mają swoje specyficzne wymagania. Polecam Ci olej 0W40 jednak, bo nie mam kompletnie pojęcia po co stosujesz 5W50 i to jeszcze nie spełniający norm. Przy takim użytkowaniu większość zużycia następuje podczas zimnego rozruchu, a olej typu 5W50 potrzebuje znacznie więcej energii aby się rozgrzać i pracować we właściwej temperaturze. Właściwie nadaje się on do aut, które albo są w sportowy sposób użytkowane albo zaczynają pobierać olej. W twoim wypadku kompletnie nietrafiony wybór, większe zużycie paliwa, większe zużycie silnika i gorsze właściwości podczas zimnego biegu. Olej potrzebuje około 20-25 km trasy aby złapać właściwą temperaturą.

  3. #3

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi A2
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Co dziwne przez okres gwarancji w ASO AUDI lany był 0w30 do 60 tys km potem Mobil 1 5w50, taki też leja w ASO Skody i Seata w tych silnikach BBY 1.4 16v

  4. #4
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Zwolnij mnie od tłumaczenia głupoty niektórych mechaników. Na tym forum możesz przejrzeć niejedną moją dyskusję na ten temat. Bardzo często dobór oleju przez osoby "starej daty" dokonywany jest na podstawie SAE i wg nich najlepszy byłby olej 0W80, bo przecież "do tańca i do różańca", z tego powodu pewnie leją 5W50 oraz głupiego przekonania, że lepiej chroni silnik. Olej Mobila spełnia normy 501.01 / 505.00 wydaje mi się, że ty potrzebujesz przynajmniej 502.00 (nie znam dokładnie wymagań a2), Valvoline nie spełnia natomiast żadnej. Przy dużej liczbie zimnych rozruchów i spokojnej jeździe 0W30 jest bardzo dobrym rozwiązaniem ale biorąc pod uwagę przebieg i obecnie stosowany olej, ja bym po prostu zalał 0W40. Valvoline, ma bardzo dobry olej. Wcale też bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że ten silnik, ze względu na konstrukcję wymaga mniej lepkiego oleju, niż dopuszczenia 502.00, bo w wyszukiwarkach jako możliwe rozwiązanie wskazuje też użycie właśnie 0W30 z normą 503.00. Sprawdź proszę to dokładnie w instrukcji, bo ja nigdy nie miałem A2 i nie ma do niego za dużo danych, to rozwiejemy nasze wątpliwości. Z pewnością olej 5W50 nie jest odpowiedni.

  5. #5

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi A2
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    potałem się te silniki maja luźno spasowane pieścienie i olej wg Audi i tych z Niemiec został po czasie zarekomendowany 5w40 lub 50 wczesniej 5w30 i to by sie zgadzał, na 5w30 normalnie siostra co 2 tys km od nowosci dolewała 0,5l a na tym nic i mówili, ze na 5w30 od nowosci podana norma nawet 0,5l na 1000km i ten typ tak ma i na innych forach to potwierdzają.

  6. #6
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Głupoty ktoś gada, na pewno nie zarekomendowali oleju, ze względu na SAE. No nic rób jak uważasz ale ja bym nie lał oleju nie spełniającego norm na pewno.

  7. #7

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi A2
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Ten sam silnik w Skodzie z tym samym kodem BBy ma napisane





    Silnik (P)

    Zalecany

    EDGE SPORT 0W-40

    3.2



    Dobry

    MAGNATEC 5W-40



    Dopuszczalny

    MAGNATEC 10W-40



    Przekładnia ręczna

    Zalecany

    Syntrans Transaxle 75W-90

    2.0



    Dobry

    Syntrans Transaxle 75W-90



    Przekładnia automatyczna







    Mechanizm różnicowy

    Ze skrzyni biegów





    Płyn chłodniczy

    Radicool SF

    6.0 / 6.5



    Płyn hamulcowy

    Zalecany

    React Performance DOT 4





    Dobry

    React SRF Racing



    Punkty smarowania

    LMX Grease





    Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem

    CHF





    Zębatka przekładni kierowniczej

    Zalecany

    Axle EPX 90





    Dobry

    Axle EPX 80W-90



    Dopuszczalny

    Syntrax Universal 80W-90
    W Seacie





    Silnik (P)

    Zalecany

    5W-50

    3.2



    Dobry

    MAGNATEC 10W-40



    Dopuszczalny

    Magnatec 15W-40



    Przekładnia ręczna (FFH)

    Produkt specjalny (a)

    2.8



    Przekładnia automatyczna







    Mechanizm różnicowy

    Ze skrzyni biegów





    Płyn chłodniczy

    Radicool SF

    5.6



    Płyn hamulcowy

    Zalecany

    React Performance DOT 4





    Dobry

    React SRF Racing



    Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem

    CHF
    a w Audi A2


    Silnik (P)

    Zalecany

    EDGE 5W-30

    3.2



    Dobry

    EDGE Turbo Diesel 5W-40



    Przekładnia ręczna

    Zalecany

    VW Group Gear Oil G51. Part No. G005100

    1.9



    Dobry

    Syntrans Transaxle 75W-90



    Przekładnia automatyczna







    Mechanizm różnicowy

    Ze skrzyni biegów





    Płyn chłodniczy

    Radicool SF

    6.0 / 6.5



    Płyn hamulcowy

    Zalecany

    React Performance DOT 4





    Dobry

    React SRF Racing



    Układ hydrauliczny równoległej zmiany biegów (direct shift)

    CHF





    łożyska kół

    LMX Grease

    Te same silniki a rozbiżnośc duza, wziełem 5w50 Mobila 1 spełnia normy wg zalecen ASO do tego silnika

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •