Pokazane rezultaty 1 do 10 z 10

Temat: [8L] Mokre tuleje AEH

  1. #1

    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN

    Domyślny [8L] Mokre tuleje AEH

    Witam,

    Kilka miesięcy temu zauważyłem trochę masełka pod korkiem wlewu oleju i ubywający powoli płyn chłodzący. Zastosowałem uszczelniacz do chłodnic WURTH i problem ustał na kilka miesięcy. Jednak kilka dni temu usterka znów powróciła. Tym razem płyn uciekał szybko zbiorniczek w kilkanaście kilometrów, dodatkowo w układzie chłodzenia powstawało spore ciśnienie, guma łącząca chłodnice z silnikiem twardniała a pod odkręceniu korka wyraźnie uchodziło ciśnienie.

    Udałem się do mechanika, który natychmiast stwierdził uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
    Po zdjęciu głowicy okazało się, że w moim autku są tzw mokre tuleje. Oddałem głowicę do sprawdzenia przed założeniem nowej uszczelki, jednak zastanawiam się, czy uciekający płyn do oleju to była wina uszczelki a nie np uszczelnienia tuleji cylindrowych? Czy zdarza się takie uszkodzenie i ewentualnie jak sprawdzić czy jest wszystko OK.

    Trochę się martwię bo mechanik nie był w stanie pokazać palcem miejsca uszkodzenia zdjętej uszczelki.
    Dodatkowo zauważyłem że w pierwszym kanale kolektora dolotowego nagromadził się jakiś czarny brud(szlam) wydaje mi się że to coś co wracało przez odmę.

    Proszę o rady..

    Pozdrawiam



    Moje auto to A3 1.6 AEH 1996r
    Objawy:
    - płyn w oleju
    - brak oleju w płynie
    - ciśnienie ewidentnie z cylindra w układzie chłodzenia

  2. #2
    (A)rturo's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bełchatów
    Auto
    E63s W212
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    97 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Azarro, A jaka uszczelke miales?
    Bo jak jest metalowa lub ala metalowa to nie da sie wskazac miejsca jej pekniecia
    Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
    Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...

  3. #3

    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN

    Domyślny

    Dzięki za odpowiedź.

    Zgadza się, uszczelka jest taka śmieszna metalowa, wielowarstwowa, nową też taką kupiłem Hans Pries czy jakoś tak - wygląda solidnie :>

    Mam nadzieje że wszystko bedzie git po wymianie uszczelki i sprawdzeniu glowicy

    Pozdrawiam

  4. #4
    Kuba007's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    ja tez mialem uszkodzana uszczelke ( w TDI). byla metalowa i nie bylo widac jakiegokolwiek uszkodzenia.

  5. #5
    MarekB's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    na uszczelce jesli dopiero zaczyna puszczać nie zauwazycie uszkodzenia, chyba ze uszczelkę wydmucha spod głowicy to wtedy już widać,
    Jesli mechanik zalozy nowa i op 600-800 przejechanych kilometrach nie dokreci szpilek w glowicy to później znow trzeba zmieniać uszczelke
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

  6. #6
    Kuba007's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez marekb
    na uszczelce jesli dopiero zaczyna puszczać nie zauwazycie uszkodzenia, chyba ze uszczelkę wydmucha spod głowicy to wtedy już widać,
    Jesli mechanik zalozy nowa i op 600-800 przejechanych kilometrach nie dokreci szpilek w glowicy to później znow trzeba zmieniać uszczelke
    bzdura podobno w samochodach z uszczelkami metalowi nie ma najmniejszej potrzeby dokrecania szpilek. ja po zrobieniu uszczelki zrobilem juz z 10tys km i jakos nie ma problemu

  7. #7
    MarekB's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Kuba007, nie pisz ze bzdura, ile razy wymieniałeś uszczelke pod głowicą?
    ile razy planowałeś głowicę?
    ile silników w życiu robiłeś ?
    Zanim coś napiszesz to się zastanów troszkę
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

  8. #8
    larius's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    marekb, nie denerwuj się tylko napisz jakieś argumenty bo mnie też to zastanawia szczerze mówiąc... Jak masz nowe auto, to przecież nic dokręcać nie musisz... A po wymianie uszczelki jaka jest różnica?
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  9. #9
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jul 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 520d LCI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Panowie słowo sprostowania, uszczelkę można wydmuchać moment i to nie jest problem, a propo dokręcania to jest bez sensu, wymienić na nową i tyle, fakt ze nową trzeba dobrze dokręcić, bo chwila i może być po nowej, ja jak wymieniałem uszczelkę to dodatkowo przejechałem papierem ściernym po bloku i zdrowo dokręciłem i jest teraz ok

  10. #10
    Kuba007's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez marekb
    Kuba007, nie pisz ze bzdura, ile razy wymieniałeś uszczelke pod głowicą?
    ile razy planowałeś głowicę?
    ile silników w życiu robiłeś ?
    Zanim coś napiszesz to się zastanów troszkę
    jesli mamy sie licytowac to Ci powiem, ze w 3 rover 214gsi, civic 5gen 1,5, i w audi a3 tdi. ale chodzi mi o to. dokrecanie szpilek przy uszczelkach metalowych i silnikach obecnych generacji to poprostu kpina. dokrecasz poprostu szpilki odpowiednim momentem i tyle. dokrecalo sie szpilki w polonezach i samochodach pokroju tamtej technologii.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •