Witam,
Kilka miesięcy temu zauważyłem trochę masełka pod korkiem wlewu oleju i ubywający powoli płyn chłodzący. Zastosowałem uszczelniacz do chłodnic WURTH i problem ustał na kilka miesięcy. Jednak kilka dni temu usterka znów powróciła. Tym razem płyn uciekał szybko zbiorniczek w kilkanaście kilometrów, dodatkowo w układzie chłodzenia powstawało spore ciśnienie, guma łącząca chłodnice z silnikiem twardniała a pod odkręceniu korka wyraźnie uchodziło ciśnienie.
Udałem się do mechanika, który natychmiast stwierdził uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Po zdjęciu głowicy okazało się, że w moim autku są tzw mokre tuleje. Oddałem głowicę do sprawdzenia przed założeniem nowej uszczelki, jednak zastanawiam się, czy uciekający płyn do oleju to była wina uszczelki a nie np uszczelnienia tuleji cylindrowych? Czy zdarza się takie uszkodzenie i ewentualnie jak sprawdzić czy jest wszystko OK.
Trochę się martwię bo mechanik nie był w stanie pokazać palcem miejsca uszkodzenia zdjętej uszczelki.
Dodatkowo zauważyłem że w pierwszym kanale kolektora dolotowego nagromadził się jakiś czarny brud(szlam) wydaje mi się że to coś co wracało przez odmę.
Proszę o rady..
Pozdrawiam
Moje auto to A3 1.6 AEH 1996r
Objawy:
- płyn w oleju
- brak oleju w płynie
- ciśnienie ewidentnie z cylindra w układzie chłodzenia