Pokazane rezultaty 1 do 10 z 10

Temat: [Problem rozwiązany] Audi A3 8L AHF -prośba o analizę logów

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny [Problem rozwiązany] Audi A3 8L AHF -prośba o analizę logów

    Witam wszystkich.
    Kolega sprzedał swoje Audi A3 8L z fabrycznym ECU, a ja pożyczyłem od niego ECU z wgranym programem (136KM, 305Nm) ponieważ jest mu teraz zbędne. Jako że mam taki sam silnik problemów z adaptacją i odpaleniem silnika nie było. Już miałem się cieszyć większą mocą, jednak zaskoczył mnie fakt, że auto na wolnych obrotach nie jedzie wcale. Na fabrycznym programie dużo lepiej przyspiesza na niskich obrotach, a na ECU z wirusem do 2000obr/min silnik nie żyje mimo wciskania gazu w podłogę. Powyżej 2000obr/min auto ma dużo lepsze przyspieszenie niż na fabrycznym sofcie. To co udało mi się zauważyć, to bardzo duża różnica we wskazaniach przepływomierza po zmianie ECU. Widać to w załączonych logach. Samochód na wolnych obrotach lepiej jedzie z odłączoną przepływką.

    Robiłem podstawowe próby typu: odłączenie EGR, ominięcie zaworu N75 i sprawdzenie szczelności przewodów podciśnienia, czyszczenie gruszki i zmiennej geometrii turbiny. Po odłączeniu N75 i podłączeniu podciśnienia bezpośrednio do gruszki turbiny czuć było, że turbina rusza do pracy szybciej, jednak dziura na dole nadal była.

    I teraz moja prośba o przeanalizowanie logów oraz pytanie o to, czy faktycznie na dwóch ECU wskazania tego samego przepływomierz mogą być różne? Może jednak problem leży w innym miejscu?
    Dodam jeszcze, że po zamontowaniu ECU z wirusem pojawia się czasem błąd:
    16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
    Może to tłumaczyć ten spadek widoczny w logu dynamicznym.

    ECU oryginalne
    http://vaglog.rtnet.pl/dawid.matejunas_65067.html
    http://vaglog.rtnet.pl/dawid.matejunas_65065.html

    ECU z wirusem
    http://vaglog.rtnet.pl/dawid.matejunas_65069.html
    http://vaglog.rtnet.pl/dawid.matejunas_65064.html

    Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
    Ostatnio edytowany przez DawidM - 06-12-11 o 21:16

  2. #2

    Data dołączenia
    Oct 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Dla mnie wszystkie te objawy, błędy i logi tłumaczy nieszczelność w dolocie.
    Jeśli nie, to na pewno nie zaszkodzi tego sprawdzić.

    Logi tragiczne, jak ogarniesz auto żeby na oryginalnym ECU dobrze chodziło to i powinno na tym ECU z czipem też dobrze hulać.

  3. #3

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dzięki za odpowiedź. Nieszczelności sprawdzę, chociaż wstępnie niczego niepokojącego nie zauważyłem. Poza tym jak wytłumaczyć różne wskazania przepływomierza po wymianie ECU... Logi na oryginalnym ECU też wydają Ci się tragiczne? Podaj proszę więcej konkretów, dopiero zaczynam swoją przygodę z tym samochodem mając jedynie wiedzę teoretyczną.
    Pozdrawiam.

  4. #4

    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik/Gliwice
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    4 razy

    Domyślny

    wrobelbiz ma rację, wygląda jak nieszczelność miedzy przepływomierzem a turbo.

    Robiliście kilka zamian ecu i zawsze był ten sam problem?
    Diagnostyka
    Chiptuning

  5. #5

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Tak, zmian robiliśmy kilka (3 lub 4). Za każdym razem na ECU z nowymi mapami samochód zachowywał się tak samo - nie jechał na niskich obrotach po czym dość dobrze przyspieszał od 2-2,2tys obr./min..
    Po powrocie na fabryczne ECU samochód jeździ też zawsze dobrze, przyspiesza równomiernie, wartości mierzone przez przepływomierz są właściwe. To wyklucza w pewien sposób nieszczelności, bo gdyby one były widoczne, to problem byłby na obu ECU a nie tylko na jednym.

  6. #6

    Data dołączenia
    Oct 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Słuchaj, jeśli błąd G70 pojawia Ci się czasem na drugim ecu, to może sprawdź wtyczkę czy nie jest zaśniedziała, czy wszystkie kable łączą i nie są przetarte.

    Ale to pomoże tylko na pojawianie się błędu, a słaba jazda jest jak już wcześniej mówiłem spowodowana nieszczelnością. Mogła się po prostu jakaś opaska poluzować.
    Jak sprawdzisz i okaże się, że to jednak nie to, będziemy szukać dalej.

    Turbinę czyściłeś sam czy jakiś warsztat? Na pewno dobrze ją złożyłeś?
    Jak chodzi sztanga? I jeszcze jedno, jak odłączysz wtyczkę od przepływomierza jest jakaś różnica?

  7. #7

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam.
    Wszystkie uwagi są bardzo cenne, więc przyjrzę się stykom.
    Opaski już sprawdziłem, żadnych ewidentnych nieszczelności nie stwierdziłem, auto obecnie jeździ na fabrycznym ECU i nie ma problemów z mocą.
    Turbinę czyściłem sam tak samo jak gruszkę, długość sztangi pozostała nie zmieniona, całość pracuje płynnie, bez przycięć - również to potwierdza brak problemów podczas jazdy na standardowym ECU.
    W pierwszym poście napisałem już, że po wymianie ECU auto nie jedzie na niskich obrotach - jest lepiej po odłączeniu przepływomierza, gdy do ECU podawana jest wartość masowego przepływu powietrza 550 mg/R.

    Jestem na pewnym tropie i chętnie się tym podzielę. Nie wiem jaki przepływomierz był zamontowany w sprzedanym aucie z którego pochodzi ECU z wirusem. Ja u siebie mam Pierburga 18221.01 . Jest to oznaczenie z obudowy przepływomierza. Wskazania przepływomierza mogą się różnić, ponieważ nowe ECU może być przystosowane do przepływomierza Boscha, a mój do Pierburga. Moje ECU ma końcówkę BA a to z czipem BP. Nie wiem czy to możliwe ale pytanie warto zadać.
    Tu trochę literatury na ten temat skąd mogą brać się różnice w poziomie wskazywanego przepływu masowego powietrza: http://www.niovus.com/personal/mass.pdf

    Może uda mi się znaleźć kogoś znajomego, który posiada w swoim aucie przepływomierz Boscha lub odpowiedni zamiennik Pierburga i wtedy trochę spraw się wyjaśni.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowany przez DawidM - 07-12-11 o 20:27

  8. #8
    Coval's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zielona Góra
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    27 razy

    Domyślny

    Czesc. Jak sam zauważyłeś, te dwa sterowniki nie sa takie same. 038 906 018 BA był w AHFach do nru nadwozia 8L-W-200 000 i wtedy występował przepływomierz pierburga.
    Natomiast 038 906 018 BP był od nru 8L-X-000 001, wtedy role przepływomierza pełnił już bosch. Żeby silnik działał z 038906018BP możesz zamienic przepływke na boscha lecz będzie to wymagało zmiany wtyczki do przepływomierza (z 6 pinowej dwurzędowej na 5 pinowa jednorzedową) oraz zamiany bodajze jednego pinu we wtyczce ECU.

  9. Podziękowania dla Coval za pomoc w problemie

    DawidM (10-12-11)

  10. #9

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Pewnie to właśnie jest przyczyną problemu. Zastanawia mnie teraz tylko to czy warto zmieniać przepływomierz czy może spróbować czegoś takiego:
    http://www.oocities.org/tech4tdi/pag...hSchematic.png ,
    a może wcale nie warto się bawić w takie modyfikacje...?

  11. #10

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    W związku z sugestiami Covala i tym co wyczytałem na podanej wcześniej stronie www zdecydowałem się na wykonanie małego układu, który symuluje pracę przepływomierza Bosch. Części kosztowały kilka złotych, całość wykonałem zgodnie z zamieszczonym w tym poście schematem. Oprócz układu konwertującego, który został wpięty między przepływomierz a ECU musiałem jeszcze zmienić jeden pin w kostce. Z pozycji 25 pin powędrował na pozycję 4.
    Po wykonaniu kilku testów i przejechanych kilkudziesięciu kilometrach potwierdzam prawidłowe działanie tego rozwiązania. Mam ECU przystosowane do Boscha oraz oryginalny przepływomierz Pierburg. Całość współpracuje bardzo dobrze. Samochód jedzie od samego dołu, cały czas przyspiesza równomiernie. Na VAGu nie pojawiają się żadne błędy.
    Oto logi na sterowniku ze zmienionymi mapami, na których auto nie chciało jechać:
    http://vaglog.rtnet.pl/dawid.matejunas_65411.html
    Dzięki za pomoc!
    Pozdrawiam!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •