Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 23

Temat: [8L] objawy rozrządu

  1. #1
    Grzechu's Avatar
    Data dołączenia
    May 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Marki koło Wawy
    Auto
    KIJEK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny [8L] objawy rozrządu

    SZukałem lecz na szybko więc nie bijcie jak juz było wywalcie temat a ja poszukam dalej

    Jakie sa objawy ze trzeba wymienić rozrząd, przebieg zman mienij wiecej ale nie mam chwilowo mozliwosci wymiany musze z miecha poczekać. A moze ktoś wie jakie są objawy zurtzytego rozrzadu po czym poznać ze trzeba juz wymienić????
    Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej

    TANIE CZĘŚCI

    TERAZ KIA "KIJEK"

  2. #2
    Proxa's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów - Warszawa
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    moze ci np zimering lac tzn syf z niego plynie... ale to by bylo widac jak juz by sie wydostawalo z pod oslonki bo np umnie jeden z chyba 2 czy 3 lał... a to zle... musialbys sciagnac oslonke ale zaduzo roboty wejdz pod auto albo podswietl jakos moze bedzie widac czy cos z pod oslony cieknie (pewnie masz taka plastikowa) pozatym ciezko ci bedzie wydiagnozowac czy to juz czy jeszcze 10tys.. :/ jak strzeli to dupa zbita ja tak mialem bo zmienialem rozrzad przez 3 miesiace bo to czasu nie bylo albo kasu... :/ ale przez ten czas staralem sie nie przeciazac autka i nie jezdzilem zaduzo... mam nadzieje ze ktos jeszcze cos dopisze to moze sam sie czegos dowiem aha wymieniaj rozrzad z pompa wody

    [ Dodano: Czw 16 Sie, 2007 09:33 ]
    ps mam nadzieje ze dobrze nazwalem to co mialem na mysli ale mi z czegos tam cieklo wiec to chyba to
    420 500 km
    1

  3. #3
    larius's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Proxa
    moze ci np zimering lac tzn syf z niego plynie...
    To nie ma nic wspólnego z elementami rozrządu (tymi co wymienia się okresowo). Rozrząd to pasek, rolki i pompa wody. Zimmeringi uszczelniają wałki rozrządu.

    Najczęściej jak rozrząd jest zjechany to odzywają się rolki i to słychać - tak jakby się coś mieliło. Jak pada pompa wody, może Ci się przegrzewać. Pasek - jak masz możliwość to zdejmij osłonę silnika. Potem górną osłonę rozrządu (jest na dwie zawleczki) i zobaczysz w jakim stanie jest sam pasek. Nie powinien mieć żadnych frędzli czy przetarć.

    Wydaje mi się, że jak przejeździsz te kilka tysięcy nic stać sie nie powinno. Tak jak Proxa pisze, nie katować autka to się nic nie stanie.
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  4. #4
    Grzechu's Avatar
    Data dołączenia
    May 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Marki koło Wawy
    Auto
    KIJEK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    A czy coś w zachowaniu solnika sie zmienia
    Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej

    TANIE CZĘŚCI

    TERAZ KIA "KIJEK"

  5. #5
    larius's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    Dodam jeszcze, że najgorsze jak padnie rolka napinająca - za luźny pasek może sie omykać. Wtedy się rozsynchronizuje i może narobić biedy. W ogóle tak na prawdę każdy element jak trzaśnie to będzie bieda. Grzechu, postaw to jako priorytet.

    [ Dodano: Czw 16 Sie, 2007 09:43 ]
    Grzechu, jedynie to jak pompa wody padnie. Reszta to taka bomba zegarowa...
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  6. #6
    Grzechu's Avatar
    Data dołączenia
    May 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Marki koło Wawy
    Auto
    KIJEK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    czyli rozumiem z tego ze trzeba pilnować przebiegu jak nadejdzieczas to wymieniać, i poniczym sie pnie pozna ze juz czas, poprostu jest git i w pewnym momencie poprostu pada i pociaga za sobą kupe rzeczy do remontu masakra

    Dzięki

    pozczekamy jeszcze moze ktoś coś wie
    Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej

    TANIE CZĘŚCI

    TERAZ KIA "KIJEK"

  7. #7
    Proxa's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów - Warszawa
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    jesli ci strzeli rozrzad to masz wtedy mega wydatek ! :/
    jasli wymieniasz to nie oszczedzaj jak ja zeby tylko jak najtaniej bo pozniej mi silnik spadl bo zle lape trzymajaca zamontowali i sie srunki wy...ły ...
    jesli nie musisz jezdzic to nie jezdzij niech auto stoi
    jesli juz jezdzisz to delikatnie bez zylowania bo czasem moze cos tam nie wytrzymac i powie nie...
    420 500 km
    1

  8. #8
    Grzechu's Avatar
    Data dołączenia
    May 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Marki koło Wawy
    Auto
    KIJEK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    ok dzięks
    myśle zeby temat zoistawić otwarty bo moze ktoś jeszcze ma jakieś pomysły(wiedze)
    A jest to chyba bardzo istotna sprawa
    Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej

    TANIE CZĘŚCI

    TERAZ KIA "KIJEK"

  9. #9
    e-mako's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Raciąż
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Ja dodam od siebie, że na oko nie można ocenić stanu paska. Może być bardzo ładny i nawet napisy mogą być na nim czytelne, ale i tak jak swoje przelata lub nie wiemy ile ma przelatane, to trzeba wymieniać. Tam jest również guma i jak był mało jeżdżony samochód, to ta guma traci wytrzymałość ze starości a nie ze zmęczenia. Kiedyś miałem przypadek, że pasek ładnie wyglądał i klient chciał go zostawić, ale za moją namową wymienił. Jak go zdjąłem, to zęby mogłem palcami zdejmować takie były wyeksploatowane.
    Wniosek jest jeden - pilnować przebiegu a jak nie wiesz ile ma przelatane - wymieniać od razu.
    Oczywiście znam ludzi, którzy "oszczędzali" najeździli na pasku 120 000 ale nie ominęło ich to co nie omija nikogo.

  10. #10
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Grzechu, wiec juz wiesz ze nie nalezy kupowac taniego rozrzadu (dzieki proxie bo tak to bys kupil pewnie najtansze badziewie)
    a objawy tak jak napisal e-mako nie ma objawow, nie istnieje nic takiego, trzeba pilnowac terminow, podam jeszcze raz i tak zalecal producent :
    "Nie zdarza się przedwczesne pękanie pasków rozrządu
    (do 2000r. Miały trwałość obliczoną na 60tys. km, późniejsze wytrzymują 90 tys. km, zaś obecnie, po zmianie konstrukcji rolki napinającej przewidywany przebieg wynosi 150tys. km) "
    Ale mala uwaga - przy 2.0TDI np producent zaleca wymiane co 125tys, ale w Polsce ze wzgledu na zla jakosc paliwa itd co 95tys.
    Wiec lepiej troche wczesniej niz pozniej.

    A na koniec mala historia z wlasnego podworka, rzecz miala miejsce jakies 3tyg temu.
    Znajmoi pojechali na wakacje do Chorwacji dwoma samochodami, jedno z nich to Laguna 2001 przebieg dosc znaczny ale caly czas w pelni serwisowana w dobrym zakladzie. W drodze powrotnej stojac w korku pod Splitem lagunka zgasla, nie pomoglo krecenie itd juz nie zapalila. Skonczylo sie na lawecie do polski, trafila do serwisu, diagnoza rozwali sie rozrzad na szczescie po rozebraniu nic sie nie stalo,nic nie pokrzywilo itp. wystarczylo wymienic rozrzad na nowy itd. autko jezdzi.
    A teraz najwazniejsze rozrzad wymieniany 40tys przebiegu wczesniej - rozkleilo sie kolo pasowe, zerwalo klin, przeskoczyl pasek...nic sie motorowi nie stalo
    wada fabryczna ? hmm ale tak decydujaca rzecz dla silnika jak czesci rozrzadu powinna przechodzic masakrycznie rygorystyczne testy

    Sprawa wyjasniona mysle, wiec temat zamykam
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •