Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 15

Temat: [Problem rozwiązany] prośba; jak zdjąć kolektor, wymienić świece?

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    leszno
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny [Problem rozwiązany] prośba; jak zdjąć kolektor, wymienić świece?

    przymierzam się do wymiany świec, tyle, że nie ma jak do nich dojść; mógłby mi ktoś powiedzieć/opisać jak się do tego zabrać?
    przeszukałem tematy i nic nie znalazłem prócz wymiany uszczelki pod glowicą w silniku 1.8t i odkręceniu tamtejszego kolektora.
    załączam zdjęcie ze wskazaniem na 2 śruby, które pewnie trzeba odkręcić ale co dalej?
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...73f9f9772.html
    z góry dziękuje za wszelkie wskazówki.
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez tomkraft - 24-04-11 o 07:12

  2. #2
    fitness's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żywiec/Węgierska Górka
    Auto
    Opel
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    z tego co ja u mechanika widziałem nie trzeba kolektora zdejmować żeby odkręcić świece trzeba mieć odpowiedniej długości klucz bodajże z ruchomą końcówką nasadki żeby odpowiednio klucz wygiąć nie trzeba kolektora zdejmować

    Jeżeli nie wiesz jak się za to zabrać jedź do swojego mechanika kup u niego świece to na pewno Ci za free wymieni

  3. #3

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    czarne
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    16 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    podobno można wymienić świece bez odsuwania kolektora ale jakość takiej wymiany jest dla mnie co najmniej wątpliwa.



    1. Te dwie śrubki to dopiero dobry początek ;p
    2. wyjmij dwa kołki
    3. odkręć tą blaszkę bo przeszkadza
    6. zdemontuj węże pompy powietrza wtórnego
    5. zdemontuj pompę powietrza wtórnego
    4. zdemontuj uchwyt pompy
    7. odkręć śruby mocujące kolektor do głowicy

    jak wykonasz te czynności możesz się zabrać za odsunięcie podkreślam za odsunięcie kolektora, bo żeby go wyjąc całkowicie trzeba jeszcze zdemontować węże paliwowe. Do wymiany świec wystarczy odsunięcie. Trzeba uważać przy tych kołkach z pozycji 2. łatwo ułamać.
    Ostatnio edytowany przez koloboro - 24-04-11 o 08:52

  4. Podziękowania dla koloboro za pomoc w problemie

    tomkraft (24-04-11)

  5. #4

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    leszno
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    fitness nie wiem; ale raz wymienie i przy kolejnym razie nie będzie problemu; chciałem wymienić bez ruszania kolektora; dwie skrajne świece może i da się tak wymienić, z tymi po środku jest na pewno dużo więcej zachodu. wolałbym mieć jednak więcej miejsca i świece wkręcić ręcznie, żeby być pewnym, że gwint dobrze naszedł, kluczem nie byłoby takiego czucia;
    dzięki koloboro wezmę się dziś za to i zobaczymy jak pójdzie;
    tu jest link co znalazłem przy motorze 1.8 (kolektor pięknie schodzi)
    http://www.e-warsztat.eu/2010/01/jak...a3-8l-agn-1-8/

  6. #5
    Erbi's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    4 razy

    Domyślny

    Ja w AEH też ciężkie dojście miałem, faktycznie dwie wewnętrzne to tragedia, ale długi klucz łamany i się da bez problemu, tylko delikatnie potem wkręcać z czuciem
    Granat A3 Erbi'ego
    --http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?p=593622--

    "The fear of the death is far more scary than the death itself."

  7. #6
    pisak112's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łomża
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    a ja się przymierzam jechać na wymianę do mechanika , i tak się zastanawiam czy będę w stanie sprawdzić sam przewody bez rozbierania tego wszystkiego , czy nie ma szans?
    Przewaga dzięki technice

  8. #7

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    czarne
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    16 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pisak112 Pokaż post
    a ja się przymierzam jechać na wymianę do mechanika , i tak się zastanawiam czy będę w stanie sprawdzić sam przewody bez rozbierania tego wszystkiego , czy nie ma szans?
    Co do przewodów to jeszcze gorzej niż ze świecami, trzeba wszystko rozebrać żeby je sensownie poukładać

    Moim zdaniem najlepiej zaplanować wymianę świec i przewodów w jednym czasie za jednym demontażem kolektora. Wtedy do wszystkiego jest dostęp i przedewszystkim odbywa sie to bez nerwów

  9. #8

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    leszno
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    udało się, świece wymienione ; )
    dzięki koloboro, postępowałem wg. Twoich wskazówek.
    całość zajęło mi ok. 4 godz.
    Ważne jest zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, takie jak mocne klucze gwiazdkowe (długie i krótkie), długi klucz do świec (krótkim łatwo odkręcić 2 skrajne świece, jednak te w środku leżą dość głęboko i krótkim może być ciężko), do tego klucze nasadowe do odkręcenia pompy powietrza - rozm. 10, gdzie do tylnej nakrętki dostęp jest mocno ograniczony;
    i co najważniejsze jakiś dobry smar do spryskania śrub, bo większość była zaśniedziała i bez psiknięcia nie byłoby szans ich ruszyć.
    co do samych przewodów zapłonowych nie obyło się bez użycia kombinerek, a świece "siedziały" tak mocno, że mocno się przy nich napociłem zanim puściły.
    jakby ktoś chciał się do nich dostać, to tak jak koloboro napisał:
    1. wpierw odkręcamy te dwie małe srebrne śrubki (idą lekko)
    2. te kołeczki plastikowe wychodzą dość łatwo, można je podważyć plaskim śrubokrętem i uważać, żeby ich nie zgubić.
    3. blaszka "siedzi na trzech śrubach - dostęp dość łatwy więc nie powinno być problemu.
    4. odłączamy węże pompy (są na takich plastikowych opaskach, trzeba odpowiednio nacisnąć i pociągnąć do góry)
    5. odkręcamy pompę powietrza - 2 nakrętki '10', odpinamy wtyczkę i pompa nasza, trzeba ją trochę okręcić, żeby wyszła z uchwytu.
    6. uchwyt pompy trzymają 4 śruby (2 gwiazdki na górze, 1 na dole i 1 nakrętka na dole dociągająca przy okazji kolektor do głowicy.
    7. śrub mocujących kolektor do głowicy jest około 7, na zmianę jedna na górze, jedna na dole.
    jak już to wszystko odkręcimy warto poodczepiać niektóre kable z zatrzasków, dzięki czemu będziemy mieć nieco więcej miejsca;
    mając odkręcone wszystkie śruby pociągamy z czuciem kolektor do przodu, do siebie, trzeba uważać na uszczelki, żeby nie zgubić (mi jedna wyszła razem z kolektorem, 3 zostały w środku, ale łatwo je wyjąć i z powrotem nałożyć).
    wtedy odchylamy go maksymalnie do siebie i mamy dużo bardziej ułatwiony dostęp do świec.
    w razie pytań pisać.
    dzięki wszystkim za pomoc, sam bym nie dał rady.


    jeszcze takie pytanie, bo zauważyłem pęknięcia w 2 miejscach i może ktoś powie jak nazywają się te elementy (takie gumowe, harmonijkowe łączenia), żeby zapytać o nie w sklepie, albo czy może wystarczy skleić je zwykłą taśmą izolacyjną;
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...6c5a0a2d3.html

    do pisak112, to dokładnie tak jak koloboro napisał; musisz zdjąć kolektor, bo pod nim idą przewody zapłonowe ułożone obok siebie w dwóch zaciskach, a nie zdejmiesz ich chyba, że będziesz na siłę ciągnął.

  10. #9
    WIELKA BRYTANIA DanioUk's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Skelmersdale-Rybnik
    Auto
    Audi S8 A6 80 cabrio
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    258 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    Da rady to zrobic bez odkrecania pompy powietrza i zajmuje wymiana nie wiecej niz godzine.

    Przewody idzie wymienic bez sciagania kolektora i ciagniecia za kable.

    Srub pod kolektorem jest 8 tj. 6 imbusowych i 2 13mm.

    Zrobie tutorial jak znajde czas do tego.

    TOMKRAFT te przewody to wymien ale ten gietki waz jest drogi lepiej gdzies ze szrotu dorwac.
    1.6 AKL 101KM
    1.8T APY 209KM ???

  11. #10
    Greedy's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jelcz-Laskowice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    swiece w 1.6 akl da sie wymienic bez odkrecania kolektora zajmoje to 10-15 min tylko trzeba miec odpowiednie klucze a nie kieszonkowy kluczyk z mrowki czy biedronki pozdrawiam

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •