Pokazane rezultaty 1 do 8 z 8

Temat: [8L] Gałka do obsługi komputera pokładowego...jest ale nie h

  1. #1

    Data dołączenia
    Aug 2007
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny [8L] Gałka do obsługi komputera pokładowego...jest ale nie h

    Witam Wszystkich,
    Jestem nowym użytkownikiem. Kupiłem A3 z 2003 roku. Mam sterowanie komputerem w zespolonym przełączniku kierunkowskazów. Z tego co zdążyłem zauważyć posiadam zegary z połową FIS, czyli na dole wyświetlacza wyświetla się tylko podczas zapłonu duży żółty napis "OK",,,potem tylko temperatura zewnętrzna. Na górze wyświetlacza chyba znajduje sie tylko zaślepka, gdyż obszar ten jest nieco ciemniejszy niz dolna połowa.
    Czy jeśli mam sterowanie komputerem to nie powinienem mieć również pełnego wyświetlacza?? hmm...sterowanie mam...a komputerka niet. Jakie funkcje zawiera ten dolny wyświetlacz?? Czy przełącznik zespolony z obsługą komputerka mam traktować jako "przygotowanie do montażu"??? Podobnie jest czasami w BMW...Kupiłem rok temu E46 320D z 2003roku i również było podobnie. Zawierała kilka funkcji, które mogły być uaktywnione za dopłatą w przyszłości.
    Przejrzałem forum. Jest wiele informacji na temat FIS ,ale nie znalazłem konkretnej podpowiedzi.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
    Dzięki

    [ Komentarz dodany przez: larius: Nie 12 Sie, 2007 09:47 ]
    mod: Otwarty.

  2. #2
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Witam nowego kolege z wawy. Ale zanim zadamy pytanie, u nas panuja male zasady.
    Po1. Witamy sie w odpowiednim watku
    po2, zapoznajemy sie z regulaminem

    A po tym wszystkim napewno bedzie lepiej i ktos odp.

    A co do pyt. czy sterowanie kompem nie jest czasem w manetce od wyciekarczek, a w manetce od kierunkow jest tempomat
    .......

  3. #3

    Data dołączenia
    Aug 2007
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez neoeinz
    Witam nowego kolege z wawy. Ale zanim zadamy pytanie, u nas panuja male zasady.
    Po1. Witamy sie w odpowiednim watku
    po2, zapoznajemy sie z regulaminem

    A po tym wszystkim napewno bedzie lepiej i ktos odp.

    A co do pyt. czy sterowanie kompem nie jest czasem w manetce od wyciekarczek, a w manetce od kierunkow jest tempomat
    W manetce od wycieraczek nie ma sterowania...W przełączniku kierunkowskazów z tego co pamiętam jest sterowanie. Przyciski + jakieś suwaki on off....Ja nie posiadam w wyposażeniu tempomatu...przynajmniej nic mi nie wiadomo na ten temat...hmm...po kodzie nadwozia również sprawdzałem...We wtorek dokładniej sprawdzę, bo żonka wyjechała autkiem z rodzinką. Te sterowanie bardziej przypomina obsługę komputera niż tempomat. Czy to jest reguła, że sterowanie komputerem w A3 z 2003 roku jest w przełączniku wycieraczek?? spotkałem się już z dziwnymi wersjami przejściowymi...Miałem kiedyś właśnie takie dziwne przejściowe BMW E36 Coupe.
    Zrobię fotki i wtedy będzie wiadomo....A czy gdzieś znajdę na forum wątek dotyczący tempomatu itd??
    Kamil

  4. #4
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    czy manetka wyglada jak w tym temacie w jedyn ze zdjec ?

    http://a3-club.net/forum/viewtopic.php?t=7106
    .......

  5. #5

    Data dołączenia
    Aug 2007
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez neoeinz
    czy manetka wyglada jak w tym temacie w jedyn ze zdjec ?

    http://a3-club.net/forum/viewtopic.php?t=7106
    hmm...bardzo podobna, ale troszkę inna

    W jaki sposób w tej manetce obsługuje się tempomat? Jakie funkcje zwiera? Czy to jest aktywny tempomat?

    Nie miałem czasu zerknąć w instrukcję.. Niestety w tej chwili w aucie jeździ tylko niemiecka.

    Gałka wygląda bardzo podobnie, więc sądzę, że chodzi właśnie o tempomat...a zegary są standardowe ,bo nie ma sterowania w wycieraczkach i wyświetlacz jest tylko do połowy ekranu.

    Proszę o podanie krótkiej instrukcji obsługi tempomatu. Jak żonka wróci to sprawdzę raz jeszcze.
    Kamil

  6. #6
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    pokaz foto i bedziemy myslec. ale z tego co sprawdzilem to jest tempomat.

    [ Dodano: Nie 12 Sie, 2007 10:40 ]
    jak sprawdzic temp. masz w temacie ktory ci podalem wyzej...
    .......

  7. #7
    kaktus's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tychy --> Przemyśl
    Auto
    Audi Allroad 2.7 BiT
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    W manetce kierunkowskazów na bank jest tempomat a od wycieraczek sterowanie Fisem - ja tak mam w swoim poliftowym z tym że ja mam pełnego Fisa
    Co do włączenia tempomatu to ustalasz prędkość z jaką chcesz jechać i przesuwasz ten duży przełącznik w położenie ON czyli od kierownicy i chwilkę go przytrzymujesz potem noga z gazu i powinien już lecieć sam
    Jeśli chcesz przyśpieszyć to przesuwasz ten przełącznik którym włączałeś tempa w stronę przeciwną od kierownicy - za każdym razem powinien się sam cofnąć a autko powinno przyśpieszyć
    Jeżeli chcesz zwolnić to wciskasz ten podłużny przycisk od czoła manetki - za każdym przyciśnięciem autko powinno zwolnić
    Jeśli naciśniesz gaz hamulec albo sprzęgło temp się dezaktywuje ale nadal jest włączony bo przełącznik jest fizycznie w położeniu ON
    Chcąc go znowu uaktywnić przesuwasz przełącznik jakbyś chciał przyśpieszyć i go chwilkę przytrzymujesz - autko powinno jechać już samo
    Polecam włączać tempa w pobliżu prędkości z jaką się chce jechać bo jeśli się zapomnisz a temp się zdezaktywuje to po ponownej aktywacji powiedzmy w okolicy 40 km/h auto będzie przyśpieszać do zadanych powiedzmy 120km/h nawet na jedynce więc będziesz musiał mieszać biegami a więc znowu go wyłączysz
    Mam nadzieję że coś z tego zrozumiesz
    PICTURE UNDER CONSTRUCTION

  8. #8
    BartOwl's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Focus / XL600V
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    małe sprostowanie co do funkcji. Ja osobiście nie używam położenia OFF-stałe (jest też chwilowe, jak się przesunie w stronę off, ale nie do końca). To że jest w pozycji ON nie znaczy że steruje aktualnie silnikiem.
    a zatem, jeśli tempomat nie jest aktywny (ale przełącznik jest w pozycji ON!)
    1. jak chcesz włączyć tempomat żeby trzymał aktualną prędkość, wciskasz przycisk na boku manetki (-)
    2. jeśli chcesz, aby wyłączony tempomat rozpędził auto do poprzednio ustawionej prędkości, przesuwasz suwak na zewnątrz manetki (+)

    jeśli tempomat jest aktywny,
    1. przesunięcie suwaka na + dodaje kilka (2?) km do prędkości. Przytrzymanie rozpędza auto aż do puszczenia.
    2. wciśnięcie - odejmuje od prędkości podobną wartość. Przytrzymanie zwalnia, choć wolniej niż przy przyśpieszaniu.
    3. przesunięcie suwaka w stronę OFF, wciśnięcie hamulca, sprzęgła, włączenie lewego kierunkowskazu na stałe czy też długich świateł na stałe (można mrugnąć ) DEAKTYWUJE tempomat.

    Oczywiście jak tempomat się zdeaktywuje, zawsze można wcisnąć + żeby rozpędził lub - żeby nastawił nową prędkość (aktualną) i tak właśnie jechał.

    Jeśli w trakcie jazdy z aktywnym tempomatem wciśniesz gaz, to rozpędzi się jak gdyby nigdy nic, ale powróci do zapamiętanej wcześniej prędkości po zdjęciu nogi z gazu. dobre do wyprzedzania.

    Ps. jeśli ktoś nie używał tego wynalazku, to prośba o nie wprowadzanie innych w błąd.
    Ps2. nowsze manetki nie mają - w przesuwanym przełączniku, tylko oba (+/u) mają jako przyciski na końcu manetki. Funkcje jednak są takie same.
    BartOwl @ kiedyś czerwona A3 ASZ-Q dziś Focus 2.0TDCi & Honda XL600V Transalp
    Na forum wybitnie rzadko
    [[[ dodawanie zdjęć do sygnaturek zepsute!!! ]]]

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •