Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 41

Temat: DPF, EGR, przepustnica, klapa gasząca i "CHECK ENGINE" - co to może być?

  1. #1
    delta_85's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    LDZ
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Podziękował
    raz

    Domyślny DPF, EGR, przepustnica, klapa gasząca i "CHECK ENGINE" - co to może być?

    Witam wszystkich Użytkowników forum.
    Na wstępie chciałabym nadmienić, że jestem kobietą i niezbyt mocno orientuję się w tematyce mechaniki samochodowej więc proszę o wyrozumiałość.
    Przeczytałam już wszystkie posty odnoszące się do problemów wymienionych w temacie i nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania. Być może dlatego, że każdy przypadek jest inny.

    Tak więc zaczynając od początku:
    AUDI A3 Sportback
    2.0 TDI
    170 KM
    2006 rok
    przebieg 200 tys.
    samochód użytkowany głównie w mieście, ale systematycznie "przeganiany".

    Od jakiegoś miesiąca walczymy z non-stop pojawiającymi się ostrzegawczymi kontrolkami. Najpierw pojawiła się kontrolka filtra DPF świadcząca o tym, że zaczyna się procedura wypalania filtra cząstek stałych. Nie gasząc silnika i kierując się zasadami opisanymi w instrukcji wyjechaliśmy na autostradę "przegonić" samochód. Po przejechaniu 60 km skutek był taki, że z baku ubyło połowę paliwa a lampka jak się świeciła tak się świeciła. Krótko po tym zapaliła się kontrolka od świec i check engine, w końcu samochód stracił moc i przeszedł w tryb awaryjny. Po wizycie u mechanika padła diagnoza, że trzeba filtr wypalić mechanicznie jeśli sam nie daje rady, więc trafił pod palnik, bo podobno inaczej nie dało się wypalić.
    Po dwóch tygodniach zaświeciła się ponownie lampka check engine. Diagnoza po podpięciu do komputera - zawór recyrkulacji splin EGR. Zawór wyjęto i przeczyszczono - w miejscu gdzie znajduje się elektronika stwierdzono obecność oleju, padło więc podejrzenie, że elektronika mogła zostać uszkodzona.
    I znów po 2 tygodniach na wyświetlaczu zawiała lampka check engine. Ignorując ostrzeżenie wybraliśmy się w dłuższą trasę z myślą, że chociaż DPF się wypali a tu znów niespodzianka lampka DPF się zapaliła, filtr się nie wypalił, pojawiły się migające świece, spadek mocy i tryb awaryjny. Wizyta u mechanika i kolejna diagnoza - "do trzech razy sztuka, tych filtrów więcej razy się już nie da wypalić mechanicznie a procedura serwisowego wypalania (uruchamiana za pomocą komputera) nie powiodła się. Trzeba usunąć DPF, albo kupić nowy". Ten sam mechanik zaproponował jeszcze wymianę czujnika różnicy ciśnień, bo to ten najczęściej się psuje i pokazuje wtedy niewłaściwy poziom zabrudzenia filtra DPF, no więc wymieniliśmy.
    Na efekty nie trzeba było długo czekać, po 10 minutach jazdy zapaliły się kolejno check engine i DPF. Załamani sytuacją postanowiliśmy poszukać innego speca, tym razem już od wycinki DPF. Jakimś cudem trafiliśmy do magika, który uruchomił serwisowy tryb wypalania i filtr się wypalił, zgasły też wszystkie kontrolki. Oczywiście nie na długo.

    Dziś znów pojawił się check engine z błędem EGR i tylko czekać aż zaświeci się DPF i świece. Stąd też moje pytanie co to może być? Naczytałam się już tyle różnych opinii, że w końcu nie wiem co powinno się wymienić - czy EGR, czy przepustnicę, ktoś jeszcze pisał o klapie gaszącej (piszę o niej z uwagi na fakt, że podczas niskich obrotów np. na światłach, potrafi trochę "telepać" autem, rzadko ale czasami tak jest). Nie sądzę żeby coś było nie tak z DPF skoro po uruchomieniu trybu dopalania się wypala - ale tylko wtedy gdy procedura jest uruchamiana z komputera. Tematy paliwowe również przestudiowałam, może więc to winna paliwa (Verva)? Pytam o to wszystko, bo podczas ostatniej rozmowy z mechanikiem usłyszeliśmy słowa "poddaję się!".

    Mam nadzieję, że Ktoś miał już taki przypadek i jest w stanie coś doradzić, bo na razie sytuacja nie napawa optymizmem na zasadzie "płać i płacz" a samochód jak choruje tak choruje i nikt nie wie co mu jest
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 03-07-15 o 19:51

  2. #2
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez delta_85 Pokaż post
    czy przepustnicę, ktoś jeszcze pisał o klapie gaszącej
    to jest jedno i to samo
    w tdi nie m czegos takiego jak przepustnica, potocznie nazywana jest tak klapa gaszaca, a wlasciwie klapa reglulatora
    przykrecona ona jest do EGR, to w niej, w jej elektronice czasem potrafi sie zebrac olej i wtedy pojawiaja sie bledy "check"
    twoj post jest dlugi, ale bardzo malo konkretow, niestety nie wiemy jakie to byly bledy , wiemy ze autko przelaczalo sie w tryb serwisowy i tyle, zapalanie kontrolki "check" "swiec zarowych" to bledy sterownia jednstka, ale jakie ?
    faktycznie proponowalbym zmienic mechanika, nie wiem kto "kumaty" w lodzi, moze wizyta w lokalnym oddziale CS

    dla mnie usterka DPF i klapy gaszenia (regulatora/przepustnicy) to dwie rozne rzeczy.

  3. #3
    M4ciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pabianice
    Auto
    Audi A3 (S3 / S-Line mod)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    110 razy
    Podziękował
    80 razy

    Domyślny

    pierwsza sprawa - przy diagnozie komputerowej warto zapisać numery błędów jakie się pojawiają
    druga sprawa, nawiązując do postu Miro i oddziału CompSportu w Łodzi, jeden z łódzkich klubowiczów polecał jak dobrze pamiętam firmę LOTUS (http://www.motomarkt.pl/)
    trzecia sprawa - na Twoim miejscu już po drugim numerze z DPF-em dążyłbym do jego wycięcia
    "A3-club to ludzie... auta to tylko pretekst" - ja, podczas V zlotu OP

  4. #4
    delta_85's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    LDZ
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Błąd p0404 "układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność"
    Co to może oznaczać? I co może być tego przyczyną?

  5. #5
    M4ciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pabianice
    Auto
    Audi A3 (S3 / S-Line mod)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    110 razy
    Podziękował
    80 razy

    Domyślny

    wygląda że EGR do czyszczenia
    np. te linki:
    http://www.a3-club.net/forum/showthr...zyszczenie+EGR
    http://www.a3-club.net/forum/showthr...egr#post547233

    a z drugiej strony EGR napisałaś, że już czyszczony; skłaniać się więc można ku klapie gaszenia (czyli to o czym Mirek napisał)
    Ostatnio edytowany przez M4ciek - 14-04-11 o 19:42
    "A3-club to ludzie... auta to tylko pretekst" - ja, podczas V zlotu OP

  6. #6
    delta_85's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    LDZ
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    EGR był już czyszczony nawet 2 razy i nie pomogło. Więc co? Obstawiać, że elektronika w EGRze padła? Stąd ten błąd.
    Zastanawia mnie tylko, że te dwie przypadłości EGR i niewypalanie się DPF następują po sobie. Czy EGR może mieć negatywny wpływ na DPF?
    Ostatnio edytowany przez delta_85 - 14-04-11 o 15:46

  7. #7
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    elektronika w EGR moglaby pasc gdyby tam byla, ale jej tam nie ma, bo to urzadzenie czysto mechaniczne
    elektronika jest w tej nieszczesnej "przepustnicy" / klapie regulatora ktora jak juz napisalem jest do EGR przykrecona. poszukaj na forum bo tematow o padnietej klapie jest multum, z wszelkimi zdjeciami rozbiorki i naprawy (jesli sie da)
    tylko ze to wrozenie z fusow, dwoch mechanikow sobie nie poradzilo, a my mamy na forum dojsc co jest nie tak ?
    niemozliwe jest zeby taki "jazdy" powodowal tylko jeden blad (p0404 to to samo co 16788 zawor EGR)
    musi byc zrobiona konkretna diagnoza. Konkretna .

  8. #8
    delta_85's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    LDZ
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Podziękował
    raz

    Domyślny



    Po lewej jest EGR, pod tym czarnym plastikiem kryje się elektronika gdzie jest nawet gniazdo do wtyczki (i tam mechanik podobno zastał olej). Po prawej przepustnica która również posiada elektronikę. Akurat znalazłam przykład z A4 (bo na jednym zdjęciu było jedno i drugie).

    Tak, czy siak dziękuję za odpowiedzi. Chciałam tylko uniknąć kupowania czegoś co okaże się później zbędnym, bo zostało wymienione a było sprawne jak to często bywa. Nowa przepustnica + EGR to kolejny wydatek rzędu min.1000 zł, nie licząc kosztów wymiany.

    A błąd wyskakuje wciąż ten sam p0404, żadnych innych błędów nie było.

    Coś odnoszę wrażenie, że kobiet Panowie to Wy tu nie lubicie (mieliście tu już jakąś kobietę?)

  9. #9
    włodek's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ..
    Auto
    Cały czas to samo
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    65 razy
    Podziękował
    106 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez delta_85 Pokaż post
    Coś odnoszę wrażenie, że kobiet Panowie to Wy tu nie lubicie (mieliście tu już jakąś kobietę?)
    Lubimy lubimy Zapraszamy na spoty i Zlot w czerwcu

  10. #10
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    ups, moj blad, sugerowalem sie EGR do silnika 140PS, ktory elektroniki zadnej nie ma
    jak np na tej aukcji : http://allegro.pl/a3-2-0-tdi-zawor-e...528494203.html

    cala elektronika jest tylko i wylacznie w "przepustnicy"
    a lubienie czy nie lubienie nie ma tu nic do rzeczy

    pzrosze o wywalenie moich ostatnich postow

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •