Pokazane rezultaty 1 do 10 z 10

Temat: [Problem rozwiązany] Wachania temperatury płynu- nowa chłodnica

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubelskie/Warszawa
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny [Problem rozwiązany] Wachania temperatury płynu- nowa chłodnica

    Witam wszystkich, borykam się z pewnym problemem który opiszę niżej.
    Auto było puknięte przez co została wymieniona chłodnica na nową.
    I tu zaczyna się mój problem ponieważ od momentu wymiany chłodnicy temperatura płynu wpada w dziwne wahania.

    Wygląda tak ze na jałowym równo trzyma 90 stopni ale gdy jade szybciej niż 80 km/h to temperatura spada na ok 86-87 stopni. Wystarczy ze zatrzymam sie dlużej na swiatłach lub całkowicie to temp. zaraz łapie 90 stopni. Potem znowu jazda i znow spadek temp.

    Sytuacja jest o tyle dziwna ze wahania wskazówki temp sa naprawde różne, nieraz jest tak że przez kilka (5-10) km trzyma 90 a w nastepnym momencie spada znów na 86-87 i wtedy moge nawet pokonać i 100km na trasie a wskazówka nie pokaze 90 stopni do puki się nie zatrzymam.
    Spadek temperatury jest tym szybszy im szybciej jadę.

    Dodam ze przed wymianą chłodnicy wszystko bylo ok , temp. zawsze 90 stopni nie zależnie od pogody i innych czynników.

    Termostat wymieniony w zeszłym tygodniu na nowy Wahlera ale zero poprawy.
    Mechanik powiedział ze chłodnica nowa, nowy płyn i "tak może się dziać" a do tego był to jeszcze okres zimowy wiec postanowiłem poczekac aż się ociepli.
    Niestety nadal jest to samo mimo iż juz mrozów nie ma.
    Bede wdzieczny za każdą sugestię i pomoc w rozwiazaniu problemu.

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    nie wiem w jaki sposób odczytywałeś temperaturę płynu chłodzącego ale w takim zakresie jaki podałeś temperatura na wskaźniku w zegarach ciągle powinna stać na poziomie 90*C. Jeśli w czasie jazdy wskazówka spadnie w lewo poniżej pionowej kreski to temperatura rzeczywista spada nie do wartości 87*C tylko poniżej 75*C. Zakres temperatur 75-105*C na vagu jest równoznaczny ze stałym wskazaniem wskazówki w zegarach na poziomie 90*C czyli powinna stać pionowo na środkowej kresce.
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 03-04-11 o 06:58
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. #3
    kamil17932's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krakow
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    11 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    a moze masz walniety czujnik temperatury i podaje rozne wartosci dla sterownika?
    A i drugie odpowietrzyles układ chlodzenia po załozeniu nowej chłodnicy i zalaniu płynu?

  4. #4
    Kajetan's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radzionków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Miałem ten sam efekt co u Ciebie, wymieniłem termostat ale dalej wahała się temperatura, po wymianie czujnika wróciło wszystko do normy. ps. wszyscy zaczynają od termostatów które trudniej i o wiele dłużej sie wymienia niż czujnik

  5. #5
    włodek's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ..
    Auto
    Cały czas to samo
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    65 razy
    Podziękował
    106 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kamil17932 Pokaż post
    A i drugie odpowietrzyles układ chlodzenia po załozeniu nowej chłodnicy i zalaniu płynu?
    Odpowietrza się samoczynnie

  6. #6

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubelskie/Warszawa
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny



    Tak to prawda, moje odczyty są na zasadzie obserwowania wachań samej wskazówki, nie sprawdzałem realnych temp. na vagu. Moze faktycznie pomysle o wymienie tego czujnika temperatury.
    Może mi ktos serdecznie podać jego lokalizacje i ew numer części?

  7. #7
    domel79's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    311 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny


  8. Podziękowania dla domel79 za pomoc w problemie

    krisexe (03-04-11)

  9. #8
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    nr wg ETKI podał Ci domel79 a tu masz fotki poglądowe gdzie szukać tego czujnika, jeśli nie masz tych 3 świeczek podgrzewacza płynu to i tak czujnik znajduje się w tym samym miejscu czyli w króćcu wychodzącym z prawej strony głowicy silnika :
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1287291.html
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  10. Podziękowania dla Sztomel za pomoc w problemie

    krisexe (03-04-11)

  11. #9

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubelskie/Warszawa
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    Wymiana czujnika temperatury pomogła - wskazówka stoi twardo na 90 jak sam....
    Szkoda tylko ze termostat na darmo wymieniałem ;/

    Ale korzystając z okazji zapytam o coś jeszcze.

    Po wymianie czujnika temp. odpalilem auto, przejechalem sie troszke zeby wskazowka na zegarach wskoczyła na 90 po czym zgasilem silnik i autko stało jakąs godzine.
    Po godzine chcialem odpalic ale po przekręceniu na zapłon kontrolka (samochód z kluczykiem) zaczela migac- wyjałem kluczyk ze stacyjki i po ponownym wlozeniu kontrolka juz nie migała a samochód ładnie odpalił.
    Dziwna to sprawa ... dodam ze przy wymianie czujnika zalałem troszke plynem silnik (ok. pół litra) Pierwsza myśl ze może zalałem jakieś kable i coś zwarło.. sam nie wiem co mysleć..

  12. #10
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    samochod z kluczykiem oznacza imobilizer,poczytaj o tym na forum
    Who I am? I am a the Champion.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •