Witam
Od kilku dni wydaje mi sie ze zmienilo sie cos z turbo dziura w mojej A3. Kiedys samochod zaczynal energicznie jechac po przekoroczeniu 2000-2100 obrotów a teraz zaczyna dynamicznie przyspieszac przy 2500 obrotów.
Jest to silnik TDI AHF 110KM
Witam
Od kilku dni wydaje mi sie ze zmienilo sie cos z turbo dziura w mojej A3. Kiedys samochod zaczynal energicznie jechac po przekoroczeniu 2000-2100 obrotów a teraz zaczyna dynamicznie przyspieszac przy 2500 obrotów.
Jest to silnik TDI AHF 110KM
|
najprawdopodobniej jest to winą nieszczelnych wężyków podciśnienia. Musisz je wszystkie sprawdzić. Auto ma jechać od razu po wciśnięciu pedału gazu dynamicznie a nie od 2000 obrotów. W silniku AHF nie może być żadnej turbodziury bo ten silnik ma turbosprężarkę ze zmienną geometrią więc reaguje ona od razu.
Ostatnio edytowany przez Sztomel - 06-03-11 o 06:03
Dam rade sprawdzic to samemu?
Dłuższa jazda z taka wada nie uszkodzi silnika albo jego podzespolow?
Domowym sposobem najszybciej sprawdzisz kompresorem. Chyba, że wolisz wszystko rozbierać i wężyk po wężyku sprawdzać który jest nieszczelny.
Przez to, chyba turbina musi ciężej pracować, żeby napompować te wymagana bary.
jazda z nieszczelnymi wężykami podciśnienia nie uszkodzi ani silnika ani turbosprężarki gdyż ta ostatnia będzie się wolniej zbierać czyli rzeczywiste ciśnienie doładowania będzie osiągane później i przy większej prędkości obrotowej silnika niż ma to się dziać normalnie.
W sumie chyba trochę przesadziłem z tym domowym sposobem bo trzeba mieć sprężarkę i przejściówkę żeby napompować ten układ
Sztomel - u mnie w nieszczelnym układzie turbina nie pompowała wymaganego ciśnienia w układ nawet pod dużym obciążeniem. Dziur było kilka i w momencie pompowania sprężarką było słychać bardzo głośny świst uciekającego powietrza. Po wymianie popękanych wężyków i sprawdzeniu ponownie szczelności, turbina i układ pracują prawidłowo
Mam takie Pytanie mam cos podobnego, jak jade to cieżko sie zbierai słychać swist,co to moze być
z pewnością nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego pomiędzy turbo a kolektorem ssącym.
sztomel mozesz zrobic zdjecie gdzie to jest,mozliwe zeto bedzie wlasnie to
nie mam takiej fotki by cały dolot się na niej znajdował ale podaję schemat (kliknij by obrazek się otworzył w pełnym wymiarze) i opiszę go :
początek dolotu powietrza doładowania to wąż gumowy (nr 10), który wychodzi z muszli części zimnej turbosprężarki z tyłu silnika w dół i biegnąc za prawym nadkolem łączy się z tłumikiem turbo (nr 11) i dalej z tego tłumika biegnie kawałek gumowego wężą (nr 4) do dolnego przyłącza intercoolera (chłodnicy powietrza doładowanego nr 1) a z niego górnym przyłączem wychodzi kawałek węża gumowego (również nr 4) i łączy się plastikową rurą (nr 5) biegnącą w górę (widoczną z lewej strony komory silnika - patrząc z przodu auta po podniesieniu maski) i łączy się ona z obudową zaworu EGR (brak go na schemacie) z gumowym wężem - kolankiem (nr 9). To jest właśnie cały dolot powietrza doładowanego i Ty wszystkie te węże, intercooler i plastikową rurę musisz sprawdzić czy nie mają pęknięć, uszkodzeń. Uszkodzenia te będą widoczne gdyż sączyć się z nich będzie olej silnikowy, który normalnie zalega w układzie powietrza doładowanego. Trzeba jednak skorzystać z kanału.
Tu parę fotek w realu :
rura wychodząca z wylotu powietrza z turbo idąca w dół aż do widocznego fragmentu tłumika turbo :
dalej widok na element węża łączący wylot tłumika turbo z dolnym wlotem powietrza do intercoolera :
a tu widoczna plastikowa rura (po lewej stronie pokrywy silnika) wraz z przykręconym do niej czujnikiem ciśnienia doładowania i temperatury powietrza doładowanego, która biegnie z górnego wyjścia powietrza intercoolera aż do gumowego kolanka przed obudową zaworu EGR i widok na to właśnie kolanko :
Ostatnio edytowany przez Sztomel - 14-05-11 o 12:10
Marcinn87 (15-05-11)
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)