Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 15

Temat: Proszę o pomoc w analizie logów - AHF

  1. #1

    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    tychy
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny Proszę o pomoc w analizie logów - AHF

    Witam,
    Od niedawna jestem szczesliwym kierowca A3, obecnie autko sprawuje sie bezproblemowo, prosze wiec o analize logow profilaktycznie, chcialbym uniknac ewentualnej wtopy w przyszlosci, prosze doradzcie na co zwrocic uwage, z gory dzieki i Pozdrawiam

    proba statyczna normalnie:
    Log (0 - 000)
    Log (0 - 001)
    Log (0 - 003)
    Log (1 - 004)
    Log (0 - 007)
    Log (2 - 013)
    Log (3 - 01

    proba statyczna basic settings:
    Log (0 - 000)
    Log (0 - 003)
    Log (0 - 004)
    Log (0 - 011)

    proba dynamiczna
    Log (0 - 000)
    Log (0 - 001)
    Log (0 - 003)
    Log (1 - 004)
    Log (1 - 00
    Log (0 - 010)
    Log (2 - 011)

    ps grupa 014 w probie statycznej w ustawieniach normalnych byla caly czas pusta...
    Ostatnio edytowany przez flitz79 - 02-03-11 o 00:42

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Logi statyczne - OK (log 003 wykonuje się po uprzednim lekkim sekundowym muśnięciu pedału gazu by aktywować zawór EGR - Ty tego nie zrobiłeś więc cały czas był zamknięty i taki log statyczny jest bezwartościowy ale w logu 003 BS widać, że działa prawidłowo. Druga sprawa to nie logujemy grupy 018 (a nie jak napisałeś 014) dla silników na pompie wtryskowej, ten log jest dla silników na pompowtryskach).
    Logi statyczne BS - OK (jest tylko opóźniony kąt wyprzedzenia wtrysku - ma wartość 38 - jeśli jednak przy obecnych temperaturach nie masz problemów z uruchomieniem zimnego silnika to zostaw sobie jego korektę do czasu kolejnej wymiany rozrządu).
    Logi dynamiczne - nie były robione przy pełnym gazie a zatem i wartości nie są miarodajne. Zanim ponownie zlogujesz dynamicznie auto to sprawdź sobie w grupie 002, pole drugie od lewej (silnik nie pracuje) wartość wskazywaną dla pedału gazu całkowicie puszczonego oraz dla całkowicie wciśniętego - musisz uzyskać wskazania : 0% i 100% - jeśli będzie inaczej to sprawdź czy coś nie blokuje pedału gazu np. dywanik lub czy ktoś nie regulował plastikowym ogranicznikiem pod pedałem i spróbuj go wkręcić głębiej (jest wkręcony w podłogę pod pedałem) albo też będzie konieczna regulacja potencjometru pedału gazu.
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 02-03-11 o 06:44
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. #3

    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    tychy
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Sztomel, dzieki za pomoc, ponizej nowe logi, dla pewnosci poprawilem 003, oraz nowe logi dynamiczne - pedal gazu wedlug drugiej wartosci grupy 002 wskazywal teraz wartosci 0-100%,
    jeszcze raz dzieki
    Log (0 - 003)

    Log (0 - 000,001,003)
    Log (2 - 004,008,010)
    Log (1 - 011)

  4. #4
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Faluje wartość ciśnienia doładowania więc proponuję sprawdzić szczelność wszystkich wężyków podciśnienia a jeśli będzie OK to podmienić elektrozawór N18 w miejsce N75. Jeśli po tym zabiegu w logach 011 nadal ciśnienie będzie falować od przeładowania do niedoładowania to wykonać standardowe sprawdzenie pracy sztangi jak i dźwigni kierownic spalin, które praktycznie zawsze polecam po analizie logów w dziale Diagnostyka jeśli problem tkwi w przeładowaniu turbo lub falowaniu ciśnienia czyli przy objawach podobnych jak u Ciebie oraz takich kiedy sterownik silnika zapisuje błędy w stylu 17965, 00575 i 17958.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  5. Podziękowania dla Sztomel za pomoc w problemie

    flitz79 (02-03-11)

  6. #5

    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    tychy
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    ok,
    bledow komputer nie wywala zadnych, poszperam teraz nt. tego co napisales,
    dzieki raz jeszcze i pozdrawiam

  7. #6

    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny Prośba o analize logów 8L 1,9TDI 110km

    Witam

    Miałbym prośbę o analizę niżej zamieszczonych logów.

    Audi A3 8L ; 1,9TDI ; 110km ; Silnik AHF

    Bieg jałowy

    http://vaglog.rtnet.pl/obloczek_39104.html

    Podzas jazdy

    http://vaglog.rtnet.pl/obloczek_39105.html

    To co mnie niepokoji najbardziej to niska temperatura płynu chłodniczego ( 25 stopni) - Na zegarze w trakcie robienia logów było równo 90 stopni... Także kąt wtrysku paliwa chyba jest za wysoki.


    Pozdrawiam

  8. #7
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Kąt wtrysku sprawdzisz jak usuniesz usterkę czujnika G62 - temperatury płynu chłodzącego bo jest walnięty albo brak połączenia z ECU - vag nie pokazał jego błędu ?
    Logi podczas jazdy wykonuje się z pedałem całkowicie wciśniętym w podlogę na jednym biegu a nie tak jak to uczyniłeś.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  9. #8

    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Vag nie pokazuje żadnego błędu. Temperatura płynu chłodzenia zawsze wynosi 25 stopni nie zależnie czy silnik jest zimny czy już rozgrzany.

    Jakieś 2 miesiące temu wymieniany był termoastat w związku z tym iż od zakupu na zegarach maks temaparatura jaka była wskazywana to jaieś 75 stopni. ( samochód ten mam od grudnia.)

    No i szczerze mówiąc dopiero teraz podłączyłem VAga i zauważyłem że coś jest nie tak.

    Co do logów - faktycznie mój błąd.

  10. #9
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Jeśli G62 cały czas wskazuje 25*C to musisz prześledzić całą instalację począwszy od wtyczki przy G62 aż do sterownika silnika bo najprawdopodobniej G62 padł całkowicie a ktoś zrobił przy nim bypass i wpiął w obwód stały opornik o rezystancji takiej, którą ECU odczytuje jako 25*C.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  11. Podziękowania dla Sztomel za pomoc w problemie

    beersnap (17-03-11)

  12. #10

    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Ok dzięki tak zrobię. Czy jest jakiś specyficzny powód zastosowania przez kogoś takiego "rozwiązania" Co na tym można zyskać oprócz tego iż nie płaci się za nowy czujnik ?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •