Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 16

Temat: uszkodzony rozrząd - jakie mogły być przyczyny i jakie skutki?

  1. #1

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny uszkodzony rozrząd - jakie mogły być przyczyny i jakie skutki?

    Witam,
    problem w sumie widziałem że był opisywany, ale chciałbym usłyszeć opinie do mojego konkretnego przypadku gdyż ważą się losy przerzucenia kosztów naprawy ze mnie na mechanika.

    podczas normalnej jazdy zaczęła mi drgać lekko kierownica a jak przyhamowałem usłyszałem jak silnik zaczął buczeć, więc stanąłem. wyłączyłem i właczyłem jeszcze raz silnik, ale dalej buczało, poza tym jak wbiłem jedynkę to auto ledwo się poruszyło do przodu. jeszcze raz wyłączyłem ale tym razem już nie chciał znowu odpalić. odczekałem 10 minut ale znów nie chciał odpalić. zadzwoniłem po lawetę i odwiozłem auto do mojego mechanika. tam przy nim próbowałem odpalić silnik i on od razu stwierdził że "nie ma rozrządu". najgorsze jest to że kompletny rozrząd wymieniałem u niego właśnie jakieś 15tys km temu, więc nierealne jest żeby poszedł z wyeksploatowania. na moją uwagę że "w takim razie to jego wina", stwierdził że po samym głosie nie może niczego przesądzić i że sprawdzi jutro, i że w sumie mogło się coś innego przetrzeć.

    no i teraz najważniejsze pytania:
    1. czy po przytoczonych symptomach można określić czy wina leży po źle zmienionym rozrządzie?
    2. czy można stwierdzić czy silnik poszedł sie ........ i trzeba zrobić generalny remont z wymianą innych podzespołów?

    dodam tylko że po przekręceniu kluczyka sam rozrusznik chodził, ale nie "załapywał", nie odpalał. w czasie jazdy nic też nie "walnęło", nie stuknęło, nie wybuchnęło, nie zapaliły się jakieś dziwne kontrolki, auto samo mi nie zwalniało

    ogólnie nie znam się na mechanice. chodzi mi tylko o to, że wydaje mi się (i paru kumpli mi tak mówi) że prawdopodobnie wina leży po źle założonym napinaczu i prawdopodobnie pasek przeskoczył na ząbkach. i ogólnie słysze dwie wersje: pierwsza że skoro "coś tam chodzi o przekręceniu kluczyka" to silnik powinien być w miarę sprawy i ogólnie będzie naprawa ale nie generalna, a druga to to że silnik cały poszedł i mam do wymiany oprócz głowicy jeszcze zawory, tłoki i ogólnie już powinienem szukać nowego silnika.

    w sumie nic nie jest przesądzone i jutro mechanik ma mi wszystko powiedzieć. uważam kolesia za bardzo uczciwego, bo już dłuższy czas u niego robię, i naprawdę ma rewelacyjne ceny i jeszcze nigdy nie narzekałem. ale z drugiej strony to jest mechanik, i obojętnie co by to nie było to zawsze mi tak namiesza, że wyjdzie że to na pewno nie jego wina.

    z góry dziękuję za opnie
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 04-07-15 o 18:13

  2. #2
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    A3 mają silniki kolizyjne, więc co Ci napisze, no słabo Ci z tym wyszło.
    Winy mechanika raczej w tym nie ma, bo gdyby Ci źle zrobił rozrząd to zaraz po wymianie kilometra byś nie zrobił, a tak zrobiłeś 15tysięcy.

    Mógł strzelić i najprawdopodobniej to zrobił pasek. Musisz czekać na decyzję. Wina może leżeć na tanich, nie zawsze skutecznych podzespołach jeśli oczywiście zakładałeś rozrząd na zamiennikach ale i tutaj czasami nie ma to wpływu i zwyczajnie ustrzeliłeś pecha...

    nie martw się, czekaj na oględziny, wtedy będzie wiadomo

  3. #3
    RobertGTI's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    powiedz jeszcze z jakiego źródła był twój "kompletny rozrząd"?

    Jak by pasek pękł to byś chyba nie mógł zakręcić silnikiem bo by się tłoki o zawory oparły, czy to bezkolizyjny jest?

  4. #4
    LeoRulez's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zamość
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    41 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Kolizyjny

  5. #5
    RobertGTI's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    no właśnie, jak kolizyjny to by się oparły i by nie zakręcił, mogło kilka zębów wyciąć na pasku i dlatego kręci ale nie pali.

  6. #6
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    RobertGTI co Ty za bzdury piszesz , jakie zęby wyciąć na pasku, widziałeś pasek od rozrządu w A3?
    Prędzej by pękł jak miałby pogubić zęby.

  7. #7
    LeoRulez's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zamość
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    41 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez RobertGTI Pokaż post
    jak kolizyjny to by się oparły i by nie zakręcił,
    Zakrecil by ale rozrusznik tylko. Dlaczego mialby nie zakrecic?

  8. #8
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    przy zle zlozonym rozrzadzie wystapil by duzy problem przy probie odpalenia zaraz po zlozeniu wiec mechanik tu nie zawinil
    Zyzio a jakie ma znaczenie czy to jest pasek dedykowany do a3 ,a4 czy do mercedesa??mialem okazje przekonac sie ze jednak zeby paska rozrzadu potrafia nie wiem jak to nazwac odkleic sie,rozwarstwic,oderwac od struktury pasak.skutki byly oplakane,urwany zawor ,dziura w tloku no i uszkodzona glowica.zaczelo sie tez niewinnie tyle ze kierowca byl na tyle glupi ze jechal dalej i silnik stanal.
    nie ma tu co sie oszukiwac tani pasek oznacza wieksze ryzyko jego defektu.
    Who I am? I am a the Champion.

  9. #9
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez PROSTO Pokaż post
    Zyzio a jakie ma znaczenie czy to jest pasek dedykowany do a3 ,a4 czy do mercedesa??
    Znaczenie ma na pewno jakość wykonania paska ale i nie zawsze, z doświadczenia wiem i widziałem przypadki gdzie pasek był urwany niż gubił zęby, stąd tak uważam.

  10. #10
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    fakt niezbyt czesto mam do czynienia z taka usterka tj ubytek zebow ale tez sie zdarza i to nie byl pasek z dolnej poki wiec sa paski i paski.
    Who I am? I am a the Champion.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •