Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 52

Temat: Wadliwe głowice BKD / BMN

  1. #1

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    aberdeen
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny Wadliwe głowice BKD / BMN

    witam panie i panowie czy ktos wie do kiedy byly produkowane slynne wadliwe glowice BKD poniewasz mi pekla i zamierzam kupic urzywana jest z 2007r.i z 40.000 tys.km i niemam pojecia czy ta tez jest z wada czy juz nie prosze o jak najszybsza pomoc bo mi cacko w garazu kwitnie z gory dzieki
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 04-07-15 o 17:07

  2. #2
    Calax's Avatar
    Data dołączenia
    May 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Legnica
    Auto
    BMW 3
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    37 razy

    Domyślny

    na forum jest duzo info na ten temat,
    azv i bkd od 2003- 06/2005 tak kiedyś ogłosił auto bild niemiecki
    Golf IV 1.6 AKL 101PS -> 8L 1.9 TDi ASV 110@135PS -> 8P 2.0 TDi BKD 140@170PS -> BMW E90 M47M2 2.0d 163@193 PS Nareszcie Automat
    MAN TGA 26.350 XLX E3 -> DAF XF 105.410 SPACE CAB E5

  3. #3
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    BKD:

    od tych numerow silnika montowana byla juz bezproblemowa glowica.

    BKD 402570 >> Motorenwerk Salzgitter Kennziffer 17
    BKD 178 692 >> Motorenwerk Györ Kennziffer 26


    numer silnika jest na osłonie paska rozrządu naklejony.
    Ostatnio edytowany przez James - 17-12-10 o 21:46

  4. Podziękowania dla James za pomoc w problemie

    huan19 (18-12-10)

  5. #4
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    jasne, tylko glowica z nowego BKD nie pasuje do starego BKD
    w polowie 2005r BKD zostalo przekonstruowane i ma taka sama glowice jak BMN (170PS).

    wszystko jest na forum, tylko poczytac

    Patryk (CS) to pieknie opisal :

    Kiedy powstal silnik BKD byla to zupelnie inna konstrukcja niz jest dzisiaj.
    Sliniki od poczatku produkcji BKD czyli od 2003-2005 to inne silniki. w polowie 2005 BKD zostal przekonstruowany. Stary BKD mial inna glowice poniewaz zawory byly nizej osadzone, przez to tloki mialy wyfrezowane miejsca na zawory w tlokach.Natepna zmana byly pompowtryskiwacze ktore mialentyczna wydajnosc za to generowaly wiecej dymu. Oba kolka regulowane na walkach rozrzadu byly z gumowym tlumikiem co pozniej zlikwidowano. Kolo zebate na wale bylo okragle, dzisiaj jest eliptyczne. To tak po krotce czy sie roznily. Dzisiejszy BKD to taki BMN na innych pompowtryskiwaczach. W miedzy czasie powstal silnik BKP ktory jest w passatach i jest to silnik BKD na Piezo pompotryskiwaczach i komputerze Siemens jak BMN. BKD jest na Boschu.

    Stare BKD wystepowaly tylko w VW Golfach i Audi A3.
    Inne samochody Seaty,Skody,Inne modele Audi i VW maja juz silniki nowej konstrukcji. "

    tak samo Marek Staszewski :

    " śmiem twierdzić że jednak różnice są. W BMN 170PS zawory sa wpuszczane w głowicę i dzięki temu denka tłoków są gładkie> W BKD zawory wystają z glowicy i sa nafrezowania na tłokach. Widzialem oba rozebrane takie silniki. Jest to także w opisie tego silnika w TDI ciekawostkach. Nie wykluczone że niemcy zrobili jakąś zmianę konstrukcyjną i stosuja teraz jedna głowice do wszystkich silników...żeby nie robić iles tam ródzajów głowic ale w fazie pierwotnej konstrukcji właśnie tak było. Te z BKD były felerne o czym nie słyszałem jeśli chodzi o BMN... "

    dlatego jak walnie glowica w pierwszych BKD/AZV to lepiej wymienic caly sinik, na nowe BKD (koszta zblizone lub niewiele wieksze, a jeszcze zostaje stary silnik do sprzedania) zeby uprzedzic pytanie, tak wszystko pasuje p&p, trzeba tylko przeprogramowac komputer.

    wszystko to opisane trilion razy na tym forum
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  6. Podziękowania dla Miro za pomoc w problemie

    huan19 (18-12-10)

  7. #5

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    aberdeen
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny wadliwe glowice BKD....

    dzieki wam bardzo za pomoc mysle ze nowa jednostka to najlepsze rozwiazanie
    Ostatnio edytowany przez huan19 - 18-12-10 o 19:30 Powód: Automatyczne łączenie postów

  8. #6

    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ostrów Wlkp
    Auto
    Audi A3 S-Line ABT
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    A czy to prawda że głowice pekają od podwyższonej temperatury?? Moje BKD z 2004 r pokazuje na VAG 88,9 C a podobno problemy zaczanaja sie gdy temperatura jest wieksza niz 90 przez długi okres czasu

  9. #7
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Ostatnio rozmawialem z osoba pracujaca w ASO we WRO i mowila mi ze jezeli byla jakas akcja serwsowa na ta usterke prowadzona przez Audi i moze sie okazac ze nawet nie bedziemy wiedzieli czy zostalo cos wymienione w aucie. Procedury w Audi sa z gory okreslone przez koncern z Niemiec i czesto okazuje sie ze np osoba przyjezdza po wymiane oleju lub jakas inna *******e i po wpisaniu auta w komputer wyskoczy sygnal iz auto kwalifikuje sie do akcji serwisowej, wg pracownika ASO nie pyta sie wlasciciela czy chce brac udzial w tej akcji tylko wymiania sie wadliwe czesci.

    Swego czasu zachodzilem w glowe czy moje auto mialo jakie sakcje serwisowe w swojej historii i uslyzsalem ze moglo miec ale ASO wykonuje to tzw z marszu i nie wykonanie akcji serwisowej moze grozic odebraniem licencji na prowadzenie salonu.

  10. #8
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mil3k6 Pokaż post
    A czy to prawda że głowice pekają od podwyższonej temperatury?? Moje BKD z 2004 r pokazuje na VAG 88,9 C a podobno problemy zaczanaja sie gdy temperatura jest wieksza niz 90 przez długi okres czasu
    straszne glupoty, wystarczy troche na chwile szybciej jechac i temperatura bedzie ponad 90st.
    polecam w takim razie pojezdzic autem z podpietym komputerem w lipcu,sierpniu.
    wedlug twojej teorii kazdy mialby peknieta glowice
    przyczyna prawdopodobnie jest przegrzanie glowicy (inna sprawa ze jest zle zrobiona)
    dlatego wielu przypuszcza ze bylo to nastepstwem usterki wentylatorow + przepustnicy

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pjanet Pokaż post
    Ostatnio rozmawialem z osoba pracujaca w ASO we WRO i mowila mi ze jezeli byla jakas akcja serwsowa na ta usterke prowadzona przez Audi i moze sie okazac ze nawet nie bedziemy wiedzieli czy zostalo cos wymienione w aucie. Procedury w Audi sa z gory okreslone przez koncern z Niemiec i czesto okazuje sie ze np osoba przyjezdza po wymiane oleju lub jakas inna *******e i po wpisaniu auta w komputer wyskoczy sygnal iz auto kwalifikuje sie do akcji serwisowej, wg pracownika ASO nie pyta sie wlasciciela czy chce brac udzial w tej akcji tylko wymiania sie wadliwe czesci. Swego czasu zachodzilem w glowe czy moje auto mialo jakie sakcje serwisowe w swojej historii i uslyzsalem ze moglo miec ale ASO wykonuje to tzw z marszu i nie wykonanie akcji serwisowej moze grozic odebraniem licencji na prowadzenie salonu.
    oczywiscie ze moga i nie zawsze informuja, ale...
    kazdy wlasciciel wie o akcji serwisowej bo jest ona wbita w ksiazke przegladow, jest w historii serwisowej auta, czesto jest mala naklejka z numerem akcji obok naklejki VIN we wnece kola zapasowego
    nie trzeba zachodzic w glowe, tylko sprawdzic swoja historie przegladow.
    podobnie podajac numer VIN w serwisie, "wyskakuje" na kompie info o przyslugujacych akcjach dla danego numeru nadwozia.
    nowsze auta maja nawet po kilkanascie akcji, samo wgranie nowego softu do komputera itd
    baj de łej, nie wiem co ten post ma wspolnego z tematem o glowicach, na glowice nigdy nie bylo zadnej akcji serwisowej

    tyle
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  11. #9
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    jakas akcja jednak byla....

    http://www.audi4ever.at/phpbb3/viewt...p?f=77&t=49570


    Aktion " 1570 Zylinderkopf / 22083 unter Antriebsaggregat, Startverhalten unter "A3 TDI Schlechtstarter & Rauchentwicklung".
    Der neue Zylinderkopf beim 2.0 TDI wurde ab Fahrgestellnr. 8P-4-145001 verbaut.
    Das war ca. Anfang/Mitte März 2004.

    Problembeschreibung:
    1.Kühlmittelverlust
    2. Motor springt nach längerer Standzeit schlecht an. Aus dem Auspuff ist staker Weißrauch sichtbar.

    Ursache hierfür ist ein Haarriss im Wassermantel d. Zylinderkopfes. Kühlwasser gelangt dadurch i.d. Verbrennungsraum.
    Eine Serienlösung i.d. Produktion gab es ab Motornummer:
    BKD 402570 >> Motorenwerk Salzgitter Kennziffer 17
    BKD 178 692 >> Motorenwerk Györ Kennziffer 26
    Alle BKD bis zu diesen Motorennr. können betroffen sein. Die Werkskennziffer und Motorennr. findet man auf dem Aufkleber am Zahnriemenschutz unter d. Motorabdeckung.
    Als Kundendienstlösung wird einmal die Motornr. & der Baustand ermittelt. Dann wird je nach Baustand unterschiedl. Prüfungen vorgenommen. Druckverlustprüfung d. Kühlsystem, der Abgaskühler auf Dichtigkeit gecheckt usw.
    Ist ein Druckverlust festgestellt oder es befindet sich Kühlwasser im Zylinder wird der ZK gewechselt.
    ZK bei denen die Beanstandung nicht nachvollzogen werden kann, dürfen nicht getauscht werden !
    Ostatnio edytowany przez James - 20-12-10 o 13:29

  12. #10

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Biala
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    10 razy

    Domyślny

    a ja Wam mowie ze nie ma glowic do BKD/BMN/BKP ktore nie pekaja. Pekaja wszystkie. Te nowsze mniej ale pekaja. Wiem bo z tym robimy.
    AXX - 445Ps

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •