Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 20

Temat: Sygnalizacja poziomu płynu chłodzacego w zimie

  1. #1
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny Sygnalizacja poziomu płynu chłodzacego w zimie

    Witam,

    Obecnie temperatury w dzien spadaja grubo ponizej -10stopni. Zauwazylem (2 razy) ze kiedy wlacze silnik to swieci mi sie lampka Sygnalizacji Poziomu Plynu Chlodzacego.

    Wiem ze zaswieci sie ona kiedy temperatura jest za wysoka.

    Pytanie, czy wg Was moge odrazu jechac z zapalona lampka (lampka gasnie kiedy silnik sie rozgrzeje) czy lepiej czekac na biegu jalowym do momentu zagrzania plynu w chlodnicy.

    Piotrek
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 04-07-15 o 18:28

  2. #2
    lisek83's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Murowana Goślina
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Też dzisiaj miałem taki sam problem,ale przejechałem ok 1 km i wszystko wróciło do normy.Na wszelki wypadek wyłączyłem silnik i ponownie uruchomiłem autko i błędu już nie było.

  3. #3
    Wielkopolskie pstryq's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań miasto doznań :)
    Auto
    VW Passat B8
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    36 razy
    Podziękował
    24 razy

    Domyślny

    pewnie wynika to z tego że poziom płynu się zmienia i na zimnym silniku macie za niski poziom, stąd świecąca się kontrolka; wystarczy pewnie trochę dolać płynu i będzie po problemie

  4. #4
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Dokladnie to wyczytalem w instrukcji ze zaleca sie stanac (wylaczyc silnik) aby efekt wyeliminowac czyli pewnie schlodzic silnik.

    Efekt mam tylko kiedy parkuje na dworze (w ciagu dnia). Po nocy w garazu auto dopala i zadne kontroli sie nie swieca.

  5. #5
    Wielkopolskie pstryq's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań miasto doznań :)
    Auto
    VW Passat B8
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    36 razy
    Podziękował
    24 razy

  6. #6
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Sprawdzilem poziom i umnie poziom plynu jest na MIN. Pewnie zwiazane jest to ze zmiana objetosci cieczy w zimie.
    Najsmieszniejsze ze przejezdzilem cale lato i nie bylo tego problemu. Pewnie mam jak napisales poziom plynu na granicy czujnika i jak temp spadnie to wlacza sie czujnik, ktory po rozgrzaniu zaczyna poprawnie dzialac i kontrolka gasnie (bo ciecz sie rozszerza).

    Przy najblizszej okazji doleje plynu do zbiorniczka i zobacze jak zachowa sie auto w czasie dnia stojac na zimnie.
    Dodano:
    Okazuje sie ze mozna dolac plynu ale trzeba dolac ten ktory jest aktualnie wlany (chodzi o kolor i gestosc).
    Powodem palenia lampki moze byc zimno, typ plynu chlodzacego i do tego warunki atmosferyczne.
    Czyli nie pozostaje nic innego jak podjechac do jakiegos mechanika niech zerknie na plyn, dolac do MAXa a przy okazji chyba wymienic caly plyn na nowy.
    Ostatnio edytowany przez pjanet - 01-12-10 o 14:25 Powód: Automatyczne łączenie postów

  7. #7
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    po co do mechanika chcesz jechac!!??

    dolanie plynu nie jest szczegolnie skomplikowane...

    a jesli to nie pomoze to przeczysc np. norzyczkami czujnik poziomu plynu ( 2 druciki w zbiorniczku wyrownawczym )

    po temacie...

  8. #8
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Okazuje sie ze ma to znaczenie, sa rozne kolory plynow ( gestosci ), nieznam sie an tym ale sadze ze trzeba dolac ten ktory jest aktualnie wlany.

  9. #9
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    dolanie plynu rozwiaze problem do czasu gdy znowu postawisz auto pod chmurka dlatego iz nadmiar plynu po osiagnieciu temperatury roboczej zostanie usuniety z ukaldu chlodzenia poprzez zbiorniczek wyrownawczy.latem poziom plynu byl w granicy min-max,zima nie ma co ingerowac poniewaz pozostawisz auto do wisony ,lata a poziom plynu bedzie w normie.
    nic z tym nie rob nic nie dolewaj.palenie sie kontrolki nie oznacza ze nie masz plynu,smialo mozna z tym jezdzic bo plyn jest ale nieznacznie ponizej czujnika
    Who I am? I am a the Champion.

  10. #10
    Wielkopolskie pstryq's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań miasto doznań :)
    Auto
    VW Passat B8
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    36 razy
    Podziękował
    24 razy

    Domyślny

    Prosto: teoretycznie tak, ale minimalne ubytki się zdarzają; jak troszkę doleją to im nie zaszkodzi;

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •