Pokazane rezultaty 1 do 8 z 8

Temat: [8L] zbiornik wegla aktywnego blad 17818

  1. #1

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    audi s3 , bmw 330 xi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AMK

    Domyślny [8L] zbiornik wegla aktywnego blad 17818

    Siema mam pytanie do bardziej zaawansowanych kolegow a nie znalazlem nic o tym na forum tylko post gdzie sie on znajduje. Z tym poradzilem sobie :_).

    A wiec zaczne od poczatku wyskoczyl mi blad 17818 czyli: Zawor N80 odpowietrzania zbiornika paliwa zwarcie z potencjalem plus.

    Przed tym zdarzeniem mialem problem z wydechem i prawdopodobnie od wysokiej temp. stopila mi sie tzw. obwolutka kabla i gdzies moze robic sie zwarcie na styku kabelkow.
    Ponadto porownujac swoje auta z super bryka Czapu okazalo sie ze rura odpowietrzajaca ten zbiornik nie jest polaczona z fajeczka idaca gdzies w dol auta nr. 1J0 201 160 D. Koncowka przy polaczeniui podtopila sie i rozlaczyla. W czasie dzialania auta z tego przewodu nie nic nie dmucha ani nie zasysa powietrza. Do czego to sluzy ???
    Przy wlaczonym silniku u niego slychac cykanie ze zbiorniczka u mnie cisza . Domyslam sie ze cykanie oznacza dzialajacy poprawnie zbiorniczek.

    Stad pytania:
    Jaki wplyw ma ten zbiornik na dzialanie silnika???. CZy moze przez to wzrastac spalanie ???. Czy wystarczy wymienic kabel i ta rurke aby zlikwidowac usterke. Moze ktos orientuej sie jak dalej ida kable od zaworu odpowietrzania w dol auta???Chodzi bardziej o elektryke. Moze to byc ciezkie do zrozumienia wiec postaram sie za kawalek dolaczyc jakas fotke.

    Dzieki za podpowiedzi.Pozdrowka
    ____DWAEMEKA SPORTS____

  2. #2

    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    13 razy

    Domyślny

    Na moj rozum to jak nie dziala Ci zawór N80 to w zbiorniczku bedzie sie zbierac w koncu paliwo z oparów normalnie jest ono odprowadzane poprzez trojnik czesc do kolektora dolotowego i czesc do rury dolotowej (inlet pipe) przed turbo.
    Jakie moga byc tego skutki to ciezko powiedziec spróbuj naprawic elektryke i zobaczysz czy zaworek działa bo to on powinien cykac.

  3. #3

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    audi s3 , bmw 330 xi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AMK

    Domyślny

    wlasnie jutro bede chial wymienic kabel. Czasem jest czuc zapach paliwa. A ten wegielek moze jakos sie zepsuc czy przytopic jak nazbiera sie zbyt wiele oparow ???
    dziekoweczka za odp
    ____DWAEMEKA SPORTS____

  4. #4

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Los Angeles
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    ROADH, rozmawiałem dzisiaj jeszcze ze znajomym i powiedział że on Ci może przez to więcej palić bo ten zaworek może przepuszczać zbyt dużą dawke powietrza do ilości paliwa

    pzdr[/b]

  5. #5
    atal's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    26 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez czapu
    ROADH, rozmawiałem dzisiaj jeszcze ze znajomym i powiedział że on Ci może przez to więcej palić bo ten zaworek może przepuszczać zbyt dużą dawke powietrza do ilości paliwa

    pzdr[/b]
    kiedys byl juz taki temat, ale jak ta "puszka z weglem" czesto cyka to jest dobrze Bo moze by mi troche mniej palil jakbym to wymienil, mozna to jakos zdiagnozowac
    Pozdr

  6. #6

    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    13 razy

    Domyślny

    Mozna zrobic test elementów wykonawczych funkcja output test w vag-com.
    wybrac: Solenoid valve 1 for activated charcoal filter -N80
    Powinien klikac przez ok 50sekund.
    Dodatkowo zdjac wtyczke i zmierzyc opór cewki elektromagnesu powinien byc o 22-30ohm
    Ostatni test to wpiac we wtyczke zarówke lub tester diodowy i zakrecic rozrusznikiem powinna sie zaswiecic.

  7. #7
    atal's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    26 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sparky
    Mozna zrobic test elementów wykonawczych funkcja output test w vag-com.
    wybrac: Solenoid valve 1 for activated charcoal filter -N80
    Powinien klikac przez ok 50sekund.
    Dodatkowo zdjac wtyczke i zmierzyc opór cewki elektromagnesu powinien byc o 22-30ohm
    Ostatni test to wpiac we wtyczke zarówke lub tester diodowy i zakrecic rozrusznikiem powinna sie zaswiecic.
    test vag'em robilem i cyka, w warsztacie tez sprawdzali opor i niby ok.
    Chyba ze jakas nieszczelnosc

  8. #8

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Witam!
    Podepnę się do wątku, a czy ten zawór na zapalonym silniku powinien non stop cykać?? Dzisiaj sprawdzałem na odpalonym silniku, temp. normalna 90 C, cyka non stop. Tak ma być czy zawór do wymiany??

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •