Pokazane rezultaty 1 do 8 z 8

Temat: G-85 błąd po wymianie tuleii

  1. #1
    Rolek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Złocieniec
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    9 razy

    Unhappy G-85 błąd po wymianie tuleii

    Witam.
    Otóż przejrzałem forum i wiem mniej wiecej z przeczytanych postów jaki mam błąd, gdzie jest czujnik itp. ale nie wiem jak naprawić.

    Problem dotyczy tego że świeci mi się kontrolka ESP.
    Po wymianie wszystkich tulei kierownica poszła o jakies 30stopnie w lewo strone podczas kiedy jadę na wprost.
    Po przejechaniu około 25km jadąc na wprost z predkoscią okolo 110 zaswiecila mi sie kontrolka esp. Nie można jej zgasić przyciskiem ESP.
    Po podłaczeniu pod VAG wyświetliło mi czujnik G85.
    Czy to jest spowodowane? Czy tym że jade na wprost ze skreconą kieronicą w lewo i czujnik wariuje?

    Czy przestawiając kierownice na kolumnie ( na wprost) błąd zniknie?

    Proszę o pomoc.
    http://images23.fotosik.pl/101/2759d8f092dd6c63.jpg

  2. #2

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź, Włocławek, Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Na początek sprawdź czy mechanicznie nie jest uszkodzony czujnik przy kole.

  3. #3
    atal's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    26 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Jest to spowodowane przez to że kierownica jest krzywo, ale nie przestawiaj kierownicy tylko jedź na ustawienie zbieżności żebyś prosto jechał
    6,3l/100km w trasie, prawie jak TDI

  4. #4
    Rolek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Złocieniec
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Juz zrobiłem. Zbierzność mi po wymianie ustawiali ale mowiłem żeby kierownice mniej wiecej ustawili bo i tak zawsze jest 1cm w lewo albo prawo i ja to widze i mi przeszkadza to na mimosrocie przestawiam sobie na idealnie na wprost.
    Problem rozwiazałem. Błąd nie dał się skasować. Wiec ustawiłem kierownice idealnie na wprost tak jak i koła są na wprost. Nastepnie podłączyłem VAG i skorzystałem z instrukcji kalibarcji czujnika: http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ringangle.html

    Dopiero jak się zalogowałem wpisując 40168 mogłem odczytać jakie jest dokładne położenie kieronicy z bloku 60 i zrobić adaptacje na nowo.
    Po tych zabiegach błąd skasował się bez problemu i po przejechaniu kilkunastu km nic nie zaświeca się i ESP działa prawidłowo.

    Mi się wydaje że to czujknik położenia kierownicy gryzł się z czujnikiem g85.
    G85 wykrywał to iż jade na wprost a układ w kierownicy pokazywał że skręcam w lewo.

    Problem rozwiązałem może ten post i moja skromna instrukcja przyda się komuś kto będzie miał identyczny problem.

    kacduch i atal dzięki za pomoc.
    http://images23.fotosik.pl/101/2759d8f092dd6c63.jpg

  5. #5
    pila24's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZBI
    Auto
    sczała
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Dziwne że zbieżność Ci przestawili wymieniając tuleje,u mnie mechanik robił to samo + wymiana sworzni i sprężyn,a mimo to zbieżności nie przestawił bo w A3 tylko końcówkami drążków się ustawia ją,a tych nie trzeba ruszać przy ściąganiu wahaczy.

  6. #6
    Rolek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Złocieniec
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny



    uwierz mi że trzeba. Prosty przykład - masz zerwaną tuleje w belce i auto siedzi inaczej no ale to tył tam sie nie ustawia. Z przodu może być podobnie. Zerwane tuleje były w wahaczu i wytarte gumy w drążku stabilizatora. Pół roku temu wymienialem maglownice i ustawiali na takich tulejach zbieżnosc. Teraz są nowe gumy i kazdy element zawieszenie wrocił do prawidłowego położenia w "gnieździe" co za tym idzie zmienia się geometria.
    Jesli chodzi o sworzeń wahacza to poszukaj chociażby na google wpisując zbieżność+sworznie i odrazu wyskoczy Ci że trzeba ustawiać albo chociaż sprawidzić.
    Też mnie to zdziwiło ale jak zmieniłem sworznie to kierownice mi poszła w lewo
    Mechanikiem nie jestem ale dużo robie sam przy aucie i z tego co już naprawiałem i doświadczyłem to co kolwiek byś zmieniał w zawieszeniu to zbieżność się kłania.
    http://images23.fotosik.pl/101/2759d8f092dd6c63.jpg

  7. #7
    the_beast's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi 8P0 2.0 TDI 140 PS
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Spróbuj zrobic kalibracje: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...top_Adaptation
    Tam są ustawienia dla czujnika G-85 ;D
    Ostatnio edytowany przez the_beast - 07-09-10 o 10:54

  8. #8
    mlodyA3's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wałbrzych
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Mialem taki sam blad po wymianie drazkow... koncowek i tulei ESP, ABS i inne ustrojstwo wylaczylo mi sie akurat w drodze od mechanika na zbierznosc Po ustawieniu zbierznosci blad znikl i wszystko wrocilo do normy... tak wiec jezeli ktos z was bedzie mial G85 - wie co robic - jechac na zbierznosc

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •