Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 11

Temat: Renault Megane 1.6 16V POMOCY!!!

  1. #1
    coach's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny Renault Megane 1.6 16V POMOCY!!!

    Na początek chciałbym przeprosić administratorów i poprosić ich o nie usuwanie tego wątku.
    Wiem, że ten temat nie dotyczy Audi A3, a tym bardziej 8L, jednak ogromna ilość odwiedzających ten wątek daje mi nadzieję, że znajdzie się ktoś kto pomoże.


    Megane to auto mojej dziewczyny. Około maja na desce rozdzielczej zaczęła mrugać lampka oleju(podczas wciśniętego sprzęgła lub na biegu jałowym przy obrotach silnika ~700-800 wystarczyło dodać lekko gazu lampka przestaje mrugać). Auto poszło do mechanika, a ten po rozebraniu silnika stwierdził, że ciśnienie oleju spada na: porysowanych wałkach rozrządu, ich pokrywie od góry oraz na panewkach walu korbowego. Do tego doszła uszkodzona od opiłków w silniku pompa olejowa. Podobno założyli regenerowaną. Kilka dni wcześniej ten sam mechanik wymienił czujnik oleju oraz olej na inny. Cała impreza to koszt 1000zl!!!
    Po przejechaniu niecałych 800km to samo!!! W aucie po rozgrzaniu zaczyna mrugać lampka oleju. Oczywiście kierunek mechanik... Ten stwierdził, że nie wie i musi zobaczyć co jest. Auto było u niego 2 tygodnie rozebrał cały silnik w drobny mak i stwierdził, że jest wał podjechany i trzeba szlifować bo tam gubi ciśnienie. Załatwiłem wał + wszystkie panewki w stanie praktycznie idealnym. Założył. Wczoraj z dziewczyną odbieram auto. Koszt całej imprezy kolejne 800zl Wszystko ok przejechałem O ZGROZO!! 31km - lampka od oleju zaczyna mrugać, a po kolejnych 3km świeci się ciągle i już nie tylko na wolnych obrotach lecz nie gaśnie powyżej 1500 obrotów!!
    Mechanik dostał zjeb*ke za eksperymentowanie. Powiedział, że zwróci pieniądze i ja tego będę się domagać!

    Na dzień dzisiejszy nie znam przyczyny dlaczego taki problem wystepuję w tym aucie.

    Powtarzam, że jest to Renault Megane Coupe 1.6 16V 99r przebieg 156tyś (auto wcześniej było w posiadaniu "kolegi mojego kolegi" - świnia jedna jak się okazało... Auto z Polski używane przez jego matkę i jego)

    PROSZĘ WAS O POMOC I JAKIEKOLWIEK SENSOWNE SUGESTIE CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TAKIEGO ZACHOWANIA



    PS. Jeszcze raz przepraszam administratorów i proszę o nie dawanie mi ostrzeżenia. Jestem świadom, że ten wątek nie powinien się tu znaleźć, lecz po przeszukaniu wszystkich forów związanych z renault megane WY forumowicze pozostajecie jedyną nadzieją, że kolejny mechanik nie będzie mnie naciągać na kosztowne naprawy.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 14-10-15 o 17:31
    1.8T i nic więcej

  2. #2
    MICEK's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZSL
    Auto
    BMW Touring 5 i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    16 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    możliwe że pompa olejowa jest walnięta a poprzednia wcale nie była po regeneracji.

  3. #3
    kisiel's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dąbrowa tarn.Tarnów
    Auto
    audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    27 razy

    Domyślny

    raczej obstawiałbym pompę , a nie lepiej kupic inny silnik ???

  4. #4
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    cisnienie oleju wytwarza pompa olejowa i porysowane czy zuzyte panewki nie maja nic do rzeczy.pompa robi cisnienie i podaje dalej olej.filtr oleju tez zostal zmieniony?jezeli tak to trzeba sie dowiedziec czy jest dedykowany do tego silnika.zamiast rozbierac po raz kolejny silnik niech jakis mechanik podlaczy przyzad do pomiaru cisnienia oleju i sprawdzi na wolnych i np przy 1500 obr/min.to jest podstawa
    Who I am? I am a the Champion.

  5. #5
    coach's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Pompa olejowa była wymieniona na inną z rozbitego innego samochodu z przebiegiem 15tyś. Starą mam w bagażniku. Z tym że dowiedziałem się, że ta pompa jest od nowszego modelu megane II. Pompa ma coś w rodzaju dekla, przykrywki i jest on wzięty i założony ze starej pompy. Z tego co udalo mi się dowiedzieć od jednego diagnosty jest tam mechanizm odpowiadający za regulację ciśnienia. Jest możliwe, że popsuł się on lub rozregulował? Dzis na 10 jade do jakiegoś starego szpeca na pomiar ciśnienia oraz zeby sprawdził tą pokrywę w jakiś sposób. Jeśli to nie pomoże moja dziewczyna mysli o wymianie silnika...



    ciśnienie na wolnych obrotach równe lub bliskie 0...
    Ostatnio edytowany przez coach - 04-09-10 o 13:44
    1.8T i nic więcej

  6. #6
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    pompe mozesz sobie postawic na szafce i podziwiac-masz juz przyczyne
    Who I am? I am a the Champion.

  7. #7
    coach's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    no nie wiem. Tak samo było przed wymianą pompy. Poza tym ciśnienie rośnie po zwiększeniu obrotów ;/ sam nie wiem. moze to ta stara pokrywa tej pompy? Poza tym ja uslyszalem u kolejnego mechanika ze on musi to rozebrac i ze za 450zl to co moze zrobić mechanik to miałem ochote mu przypier****ć...
    1.8T i nic więcej

  8. #8
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    sluchaj nie moze byc sytuacji iz na wolnych obrotoach nie ma cisnienia,bo to oznacza brak smarownia,decyzja nalezy do Ciebie ale gdy nie zrobisz tego to zamiast zaoszczedzic te przykladowe 450 zl bedziesz musial kupic inny silnik.
    Who I am? I am a the Champion.

  9. #9
    coach's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    tu nie chodzi o to zeby zaoszczędzić. Pompa była już wymieniana. Co mi po kolejnym "specu" który rozbierze po raz 3 silnik i stwierdzi ze albo panewki albo inne rzeczy trzeba kupić nowe? Oprócz głowicy i tłoków reszta jest "nowa" w stanie co najmniej zadowalającym. Mogę wydać nawet 800zł ale chce mieć gwarancje ze za 30km po złożeniu znów nie siądzie ciśnienie
    1.8T i nic więcej

  10. #10
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    ani ja ani nikt inny nie da ci pewnosci ze bedzie na 100% poprawa nie majac wgladu.bedziesz musial poszukac innej "pewnej" pompy oleju i niestety zmienic mechanika,zaraz po zamontowaniu trzeba sprawdzic jakei jest cisnienie oleju
    Who I am? I am a the Champion.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •