Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 24

Temat: Brak mocy

  1. #1
    metys's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny Brak mocy

    Witam,
    Od paru dni mam problem z moim autkiem 1,9TDI ALH
    Parę razy po odpaleniu jechał jak stary diesel ale po wyłączeniu i ponownym odpaleniu było oki. Teraz już nawet zgaszenie i ponowne odpalenie nie pomaga, cały czas brak mocy i prawie nie jedzie.Wczoraj po osiągnięciu na trzecim biegu 3000 obrotów dostał mocy ale dzisiaj rano już nic nie pomogło. Podczas dodawania gazu na postoju po 2000 obrotów odczuwa się lekkie wibracje z silnika (takie jak by się dławił lekko) i spaliny jakoś tak dziwnie pachną.
    Jest jeden błąd:

    Control Module Part Number: 038 906 012 C
    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2803
    Software Coding: 00002
    Work Shop Code: WSC 06435
    1 Fault Found:
    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
    P1556 - 35-00 - -

    a poniżej logi które zrobiłem :
    http://vaglog.rtnet.pl/metys_21294.html
    http://vaglog.rtnet.pl/metys_21295.html

  2. #2
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Zrób logi 011 pod obciążeniem.
    Pewnie zmienna geometria sprężarki jest zapieczona.
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  3. #3
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    MaGGu to nie zmienna geometria bo nie ma przeładowania tylko niedoładowanie. Poza tym po logach widać, że dostaje za mało powietrza niż powinien.

  4. #4
    metys's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    MaGGu - jutro zrobię 011 może coś więcej będzie można stwierdzić
    netes - czym może być to spowodowane "że dostaje za mało powietrza niż powinien."

  5. #5
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Troszkę źle się wyraziłem, ilość powietrza "zmierzonego" jest mniejsza niż powinna być. Ja bym na początek podmienił przepływkę, ewentualnie odpiął i zobaczył czy coś się zmieni.

  6. #6
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez metys Pokaż post
    czym może być to spowodowane "że dostaje za mało powietrza niż powinien."
    tym, że turbosprężarka nie daje wymaganego ciśnienia doładowania - słabe lub kompletny brak ciśnienia doładowania powoduje, że przepływka ogranicza dawkę paliwa w grupie 008 a tym samym zaniża wskazania masy powietrza w grupie 003. Cały problem polega na tym, że wartości w tych grupach są takie niskie bo padło sterowanie podciśnieniowe kierownicami spalin w turbosprężarce czyli do sprawdzenia wężyki podciśnienia. Przy takich objawach jak niedoładowanie nie ma nawet co szukać w zapieczeniu zmiennej geometrii bo ona zapieka się tylko i wyłącznie w pozycji zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. Nie wygląda to też na nieszczelność dolotu z powodu właśnie zbyt małych wartości MAF actual w grupie 003. Tu sprawdza się prosta metoda diagnostyczna, która nie wymaga nawet użycia Vaga - kawałek wężyka z wewnętrznym oplotem wzmacniającym i średnicy wewn. 4 mm podłączamy jednym końcem do trójnika pomiędzy pompę podciśnienia a serwem hamulców a drugi koniec kolejno do gruchy przy turbo, potem do końcówki wężyka wypiętej z króćca OUT elektrozaworu N75, potem do króćca VAC przy N75 i tak kolejno aż do momentu kiedy zauważymy, że sztanga przy turbosprężarce nie jest wciągana w dół w stronę gruchy. Nieszczelność będzie wtedy wykryta na odcinku podciśnienia gdzie ostatnia próba wykazała poprawne wciągnięcie sztangi a odcinku gdzie przestała reagować.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  7. #7
    metys's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dodaje logi uzupełnione o 011
    http://vaglog.rtnet.pl/metys_21354.html

  8. #8
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    nic nie wywnioskuję z tych logów bo są już w trybie awaryjnym, skoro nie działa już wcale reset trybu awaryjnego poprzez zgaszenie i ponowne odpalenie silnika to musi być jeszcze inna przyczyna poza błędem niedoładowania. Jeśli mieszkasz blisko Rybnika to możesz do mnie podjechać abym się temu sam przyjrzał.
    Sprawdź jeszcze raz Vagiem jakie sterownik silnika zapisał błędy i je podaj. Jeśli będziesz zainteresowany skontaktować się ze mną to pisz. W nocy lub wcześnie rano jeszcze raz zajrzę na forum.
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 01-09-10 o 18:00
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  9. #9
    metys's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dziwna sprawa sprawdziłem wzrokowo wężyki i jeden z nich był przetarty wiec go skróciłem (nie wiem co to za czujnik znajduje się za korkiem wlewu oleju) ale to i tak nic nie zmieniło dalej ten sam błąd i brak mocy. Siedząc tak w aucie z włączonym silnikiem zacząłem robić jeszcze jakieś logi tylko że z funkcją Switch To Basic Settings i gdy on tam sam sobie robił EGR ON i OFF na 003 oraz Early i Late na 004 usłyszałem jakby silnik ładniej pracował więc postanowiłem jeszcze zrobić rundkę i okazało się że moc powróciła
    Tylko czy jutro też tam będzie?
    Poniżej logi które zrobiłem jak już odzyskałem moc może z nich będzie można coś wyczytać, co powoduje że tak się stało że teraz jedzie a wcześniej nie.

    http://vaglog.rtnet.pl/metys_21381.html

  10. #10
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    czyli jednym słowem da się zrobić logi bez trybu awaryjnego. Co mnie dziwi np. to, że robiąc logi w trybie BS grupy 003 i 004 nie zrobiłeś i nie wkleiłeś logów z grupy 004 czyli regulacji kąta wtrysku lub kąta tłoczenia, turbo jednak potrafi tłoczyć tyle powietrza pod ciśnieniem ile musi jeśli trzeba. Dalej obstawiam aby ktoś mądry się temu przyjrzał z okolicy lub zrób wycieczkę do mnie głupiego.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •