Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 16

Temat: nierowna praca silnika

  1. #1
    sarna90's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny nierowna praca silnika

    Ludzie zabijcie mnie, ale szukalam i nic podobnego na ten temat nie znalazłam, wiec pisze ;D
    Chodzi o to że:
    Niedawno bylam u mechanika z moja A3 na wymianie lozyska, przy odbiorze jakze przemiły Pan mechanik poinformował mnie ze mam do wymiany koło dwumasowe[ ;/], bo drgania przechodza na karoserie - fakt juz wcześniej sie dopytywałam znajomych co to moze byc ze tak dziwnie mi drga i w ogole silnik podejrzanie chodzi ale kazdy uważał ze to diesel i ma prawo tak chodzic. Przechodzac do sedna sprawy dzis stojac elegancko na swiatłach po prostu wyłaczylam klime i nagle silnik zaczął ciszej pracowac po zalaczeniu jej znow zaczal szalec i drgac. Czy to moze byc cos zwiazanego z klimatyzacja?;> Klima nie byla ruszana od co najmniej 2 lat (bo tyle go mamy)
    Pozdrawiam

  2. #2
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sarna90 Pokaż post
    dzis stojac elegancko na swiatłach po prostu wyłaczylam klime i nagle silnik zaczął ciszej pracowac po zalaczeniu jej znow zaczal szalec i drgac. Czy to moze byc cos zwiazanego z klimatyzacja?;> Klima nie byla ruszana od co najmniej 2 lat (bo tyle go mamy)
    nie jest to nic zwiazanego
    na klimie auto ma wieksze obroty i dlatego objawy maleja lub zanikaja

  3. #3
    sarna90's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    czyli jednak kolo dwumasowe?;>

  4. #4

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    1.8T
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sarna90 Pokaż post
    czyli jednak kolo dwumasowe?;>
    ja również obstawiam dwu mas.

    Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę

  5. #5
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    sprawdzenie stanu poduszke to podstawa przed dalszymi krokami.sprawdzenie zajmuje 10 min i w nich moze byc przyczyna
    Who I am? I am a the Champion.

  6. #6
    Rafał B's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wołomin (WWL)
    Auto
    Škoda Octavia III
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sarna90 Pokaż post
    czyli jednak kolo dwumasowe?;>
    tutaj wszystko powinno być:

    http://www.a3-club.net/forum/showthr...t=4403&page=10

  7. #7
    patryciusz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Pawel_yu Pokaż post
    nie jest to nic zwiazanego
    na klimie auto ma wieksze obroty i dlatego objawy maleja lub zanikaja
    sarna90 napisała że po załączeniu klimy a nie po wyłączeniu zaczyna drgać.
    Może więc coś związane z klimą

    Quattro 165KM

  8. #8
    sarna90's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    po wylaczeniu klimatyzacji jest spokój łudze sie ze moze to jednak nie kolo bo te koszta to .. ;D

  9. #9
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    warto w takim przypadku sprawdzić reakcję sterownika silnika na włączenie klimatyzacji. W tym celu dysponując interfejsem diagnostycznym VAG-COM podpiąć się do samochodu i na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej czyli jak wskazówka temperatury na liczniku będzie stała na 90*C wejść w Vagu (na pracującym silniku) w 01 Engine, 08 Meas Blocks a następnie wybrać grupę 002 i w jej 3 polu od lewej powinno być (na biegu jałowym i wolnych obrotach) wskazanie "010". Następnie włączasz klimatyzację i dwa zewnętrzne zera powinny się zmienić na jedynki czyli powinno się wyświetlić wskazanie "111" - pierwsza jedynka wskazuje włączoną sprężarkę klimatyzacji, druga jedynka wskazuje zamknięty przełącznik biegu jałowego (po wciśnięciu pedału gazu powinna się zmienić na "0") a ostatnia jedynka wskazuje podwyższenie obrotów w związku z włączeniem sprężarki klimy aby przy jej obciążeniu wyrównać obroty biegu jałowego. Jeśli ostatnia cyfra z prawej nie zmieni się na "1" to to jest powodem nierównej pracy silnika a usterka może mieć źródło zarówno w sterowniku silnika jak też i w przewodach elektrycznych. Warto przy tym zerknąć na pierwsze pole od lewej grupy 002 i sprawdzić jak kształtują się obroty silnika - powinny cały czas trzymać wartość 903 RPM. Przy braku ostatniej "1" w 3 polu, obroty będą skakać w polu pierwszym z tendencją spadkową.
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 06-08-10 o 18:42
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  10. #10
    sarna90's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    O dzieki dzieki, napewno to sprawdze tylko musze kogos z VAG-iem znalezc ;d ale to juz mniejszy problem;p poduszki tez sprawdze, a jest jakas opcja by sprawdzic w jakim stanie jest dwu mas?;> I czy ktos go juz wymienial i jakie mniej wiecej koszta poniósł bo z tego co mi mechanik mowil to rzad 1,500zl + sprzeglo - a to sie okaże czy do wymiany jak sie kolo wyciagnie . Myslalam tez o regeneracji kola, ponoc jakas firma w poznaniu sie tym zajmuje, jak myslicie?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •