Pokazane rezultaty 1 do 6 z 6

Temat: Nie odpala, ew. kopci przez chwile na biało i gaśnie

  1. #1

    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny Nie odpala, ew. kopci przez chwile na biało i gaśnie

    Witam,

    Może przyda się komuś informacja.

    Audi A3 1.9 TDI 110KM 98r

    Objawy :
    - nie odpala silnik (kręci , kreci na ułamek sekundy jak by odpalał i gaśnie)
    - rozrusznik kręci
    - brak błędów w VAG (a ze względu na brak możliwości odpalenia nie można za dużo zdiagnozować)
    - nawet raz pojawiła się ostrzeżenie odnośnie oleju na wyświetlaczu
    - dziwnym trafem jak odpali i gazuje się samochód , pokazuje się chmura białego dymu ( dymi na biało ) za samochodem, wyrównuje obroty i gaśnie

    Przyczyna :
    - klapa gasząca EGR , przy odpaleniu zamyka dopływ powietrza (normalnie powinna zamykać dopływ przy gaszeniu


    Rozwiązanie:
    nr 1: odłączyć rurę ciśnieniową od gruszki przy EGR
    lub
    nr 2: czyszczenie EGR (wystarczy zdjąć gumową rurę i trochę się pomęczyć bez całego demontażu EGR) oraz demontaż przedmuchanie elektrozaworu przy EGR , sprawdzenie wtyczki i rurek dochodzący do tego zaworu
    Ostatnio edytowany przez luk99 - 30-07-10 o 20:21

  2. #2

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    opolskie
    Auto
    Seat
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    43 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez luk99 Pokaż post
    bez całego demontażu EGR
    Aby dokładnie wyczyścić EGR to należy go wyjąć

  3. #3

    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez petertom Pokaż post
    Aby dokładnie wyczyścić EGR to należy go wyjąć
    z tym się zgodzę jak ktoś ma trochę czasu i odpowiednie klucze żeby go zdemontować
    ja miałem kombinerki oraz klucz płaski , szmatę i benzynę do wyczyszczenia.
    A dostęp do wszystkich śrub imbusowym EGR jest mocno utrudniony od spodu , więc dlatego podaje sposób mocno uproszczony, a żeby EGR znów się zabrudził po moim czyszczeniu , potrzebuje on sporooooo czasu

  4. #4
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    przy objawach jakie opisał luk99 nie trzeba zdejmować EGR do czyszczenia, wystarczy przeczyścić tylko wlot obudowy, w którym obraca się klapa gasząca aby ją nigdzie nie przycinało, jeśli klapę przymyka z powodu zwarcia na instalacji do N239 to wystarczy odpiąć wtyczkę od tego elektrozaworu lub wężyk podciśnieniowy od siłownika zamykającego klapę i koniec wężyka zaślepić. Łatwo jest ustalić czy problem wynikający z braku możliwości uruchomienia silnika leży po stronie zamkniętej klapy gaszącej gdyż wtedy rozrusznik kręci wałem korbowym silnika jakby ten nie miał wcale kompresji.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  5. #5

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny

    ): Witam,
    Mam podobny problem, moj silnik to Alh, auto z 98r. 400tys przebiegu, mialem problemy z odpalaniem kilka razy, poszedl na wymiany filtrow i oleju 2tys km temu, trasa do Belgii i spowrotem i bylo cacy, po powrocie zamulilo auto. Biala chmura po mocniejszym starcie powyzej 1500obr, a w tej chwili absolutny brak mocy powyzej takich obrotow, absolutnie nie czuc uderzenia turbiny.. czyscilem zawor egr i kolektor ssacy, kilka dni stalo auto bo poruszam sie czyms innym i dzis nie chcial wystartowac, objawy identyczne jak w pierwszym poscie, wlacznie z kontrolka oleju. Odlaczylem czujnik przeplywomierza, odpalil, ustatkowaly sie obroty po kilku startach z i bez podlaczonego przeplywomierza. Ale uderzenia turbiny nadal nie czuc.. logow nigdy nie robilem bo zoltodziub w temacie jestem. Co poradzicie? Sprawdzic przewody podcisnienia? Co jeszcze?

    Pozdrawiam

  6. #6

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny

    Rozwiązałem problem,
    wymiana przewodów podciśnienia, renegeracja zaworu n75 i czyszczenie kolektora ssącego nie pomogły.
    Idąc dalej, sprawdziłem elektrozawór od egr, w nim tkwił problem, wymiana pomogła.
    Kopcenie występowało ze względu na to, że klapa gasząca się zamykała i podciśnienie zasysało olej do komory spalania,
    Po wymianie elektrozaworu nadal występował problem braku mocy, i pomogła dopiero wymiana przepływomierza, samochód chodzi jak pszczółka

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •