Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 21

Temat: 8L TDI (ASZ) - coraz częstszy NOTLAUF - moje rozwiązanie...

  1. #1

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Świętochłowice
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    raz

    Domyślny 8L TDI (ASZ) - coraz częstszy NOTLAUF - moje rozwiązanie...

    Witam,

    Historię zacznę od informacji, że 2 miesiące temu wymieniałem koło dwumasowe - zatarło się łożysko i osie koła przesunęły się względem siebie (brak centryczności), co powodowało ogromne wibracje silnika i co za tym idzie - również całego samochodu. Przy okazji wymieniłem tarczę, docisk i łożysko wyciskowe. Naprawa odniosła pozytywny skutek - wibracje ustały zupełnie, silnik zaczął gładko pracować i biegi znacznie lepiej wchodzą. Znów mogłem cieszyć się zdrowym autkiem, jak to jednak w życiu bywa szczęśliwe chwile nie trwają wiecznie...
    Jakieś dwa tygodnie temu musiałem dosyć intensywnie użytkować samochód pod pełnym obciążeniem - czyli 5 osób + bagaż. Przeleciałem tak ~ 2500km po górskich drogach. Czułem że silnik nie zachowuje się stabilnie - przypływ mocy, który do tej pory miał miejsce przy ~ 2000 RPM przesuwał się coraz wyżej - początkowo do 2300, 2800, 3000 RPM aż w końcu zaczął rzadko odwiedzać moje autko... Pomyślałem - coś zchrzaniłem przy wymianie sprzęgła, posprawdzałem zatem wszystkie złączki które musiałem wtedy zdemontować, nie znalazłem jednak niczego. Następnie - zgodnie z informacjami zdobytymi w internecie zacząłem weryfikować instalację podciśnienia. Wężyki sterowania turbiną, EGR i klapą gaszenia - szczelne, podciśnienie w układzie zasilania występuje. Nie pracowała jednak turbina, przy wyłączaniu silnika nie przymykała się klapa gaszenia a EGR nie wiedziałem jak sprawdzić. Pomyśłałem - elektrozaworki (szczególnie słynny N75), ale żeby conajmniej dwa na raz, dziwne. Rozłączyłem więc wtyczkę sterującą tymi trzema zaworkami (znajduje się przed nimi - od strony frontu samochodu) i znalazłem tam dziwny żółtawy osad - jakby coś się wytrąciło. Zmyłem całe to świństwo sprayem do kontaktów, osuszyłem, założyłem i wyciągnąłem kilka razy aby na pewno dobrze "siadło", poskładałem, wsiadam do auta i... znów mam skrzydła ! Sprawdzałem przy wyłączaniu silnika - klapa gasząca działa, turbo gwizda od 1800 RPM, znów przyjemnie jest jeździć. Piszę o tym dlatego, że nie znalazłem tutaj porady odnośnie sprawdzenia w/w kontaktów - spotkałem się raczej z zaleceniami wymiany zaworków, węży, gdzie indziej całego turbo... Jeśli choć jednej osobie uda się dzięki temu znaleźć podobną usterkę w swoim TDI to uznam że warto było pisać ten post

    Pozdrawiam serdecznie !

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Info pomocne ale mogłeś przynajmniej wkleić fotkę wtyczki i opis błędów z Vaga :
    przy tej usterce Vag wypluwa zawsze błędy świadczące o braku sterowania N75, N18 oraz N239 i wtedy standardowo zagląda się do skrzynki bezpiecznikowej lub do wtyczki, która była u Ciebie przyczyną tzn. zaśniedziałe styki.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. #3
    vtk's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    rzeczywiście mogłyby być zdjęcia poglądowe dla lepszego zrozumienia tematu ale dzięki za informację!

  4. #4

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Świętochłowice
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    AKTUALIZACJA:

    W porządku, zdjęcia zrobię i wkleję jutro. Kabel VAG zamówiłem, ale zanim przyjdzie chciałem poszukać "na czuja", więc nie miałem możliwości sprawdzić błędów.

    Jak Wam opowiem co mi się dzisiaj przydarzyło to pospadacie z krzeseł... Otóż - odpalam dziś autko, jest świeżo po deszczu - 17 stopni więc chłodno, bryka idzie jak burza, zrobiłem ~50 km i znów się zaczyna. Muł bagienny v2.0. Turbo bierze coraz wyżej, w końcu pod górkę poddało się... NOTLAUF po raz kolejny... Stanąłem z boku - pierwsze co mi przyszło do głowy to sprawdzić czarno biały zaworek co robi wraz z akumulatorem podciśnienia jakby osobny system tylko dla sterownika turbiny. Podejrzewam że konstruktorzy zastosowali ten akumulator w celu uniezależnienia się od chwilowych zmian podciśnienia panujących w reszcie układu, oraz w celu posiłkowania się jego zapasem kiedy jest potrzeba gwałtownych zmian ustawień geometrii turbiny (http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...5e5036e6e3a62d). I co ? Ha ! Jak sprawdzałem na zimno to drań działał jak trzeba - przepuszczał tylko w jedną stronę, natomiast po zagrzaniu - w obie ! Pognałem co sił do kolegi co to ma Seata TDI, zwinąłem mu w/w zaworek, założyłem, grzałem auto do czerwoności i nic... Idzie jak brzytwa Sprawdziłem ten jego zaworek po zagrzaniu - puszcza tylko w jedną stronę, więc tak jak być powinno.

    Zatem - zanim wymienicie N75, IC, TURBINE, zapłacicie 1000 zł za diagnozy... sprawdźcie sobie styki na połączeniach oraz ten magiczny czarno-biały zaworek zwrotny. Tym bardziej że kosztuje on jedyne 55 zł !

    Pozdrawiam zdrowym gwizdem !

  5. #5
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Wszystko fajnie, tylko jak dla mnie to wcale nie miałeś typowych objawów notlaufa

  6. #6
    etanol's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko Biała/Gliwice/Tarnowskie Góry
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Nie bede zakładał nowego tematu więc podciągne ten.. Mój przypadek był taki ze odłączył się wężyk od tego zaworka biało czarnego oraz od N75 w wyniku czego oczywiście turbo nie działało i muł był konkretny, dziwi mnie natomiast to ze przy okazji tej usterki wysiadły hamulce, na trasie kilka razy miałem sytuacje awaryjną w której myślałem ze nie wyhamuje gdyż były one tak słabe a momentami nie było ich wogóle, na schemacie widze ze te wszystkie wężyki podciśnienia mają również zakończenie w Servo i pompie hamulcowej, ale uświadomcie mnie czy ta usterka faktycznie mogła mieć wpływ na działanie układu hamulcowego. Hamulce już działają Git.

    schemat wg Sztomel
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...5e5036e6e3a62d

  7. #7
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    oczywiście, że wypięcie się tego wężyka podciśnieniowego będzie skutkować pogorszeniem lub zupełnym brakiem wspomagania układu hamulcowego gdyż całe podciśnienie jakie generuje pompa vacuum będzie niwelowane przez ciśnienie atmosferyczne dostające się poprzez odłączony wężyk podciśnienia i pedał hamulca będzie twardy jak przy wyłączonym silniku a jak widać na poniższym foto pomiędzy pompą vacuum a serwem hamulców jest trójnik, z którego wychodzi wężyk podciśnienia do elektrozaworów N75, N18 i N239 :
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  8. Podziękowania dla Sztomel za pomoc w problemie

    etanol (26-07-10)

  9. #8
    etanol's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko Biała/Gliwice/Tarnowskie Góry
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    no właśnie mnie sie jeden wężyk z tego trójnika wypioł, ok w takim razie jestem bogatszy o wiedze dziękuje i obiecuje ze bede ją pogłębiał i przekazywał kolejnym pokoleniom pozdrawiam

  10. #9
    karutkowski's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łomża
    Auto
    Honda
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    17 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Witam
    Mam kilka pytań odnośnie pompy podciśnienia i nie tylko
    1. Czy gumowa rurka idąca od pompy powinna schodzić z niej dosyć lekko?
    2. Czy ten krócieć (czy jak on się tam nazywa), do którego podłącza się tę rurę może mieć luz i kręcić się?
    3. Czy duża ilość powietrza idącego wraz z paliwem do pompy może mieć jakiś wpływ na notlauf?
    JVC KD-SH1000 => ProconGold =>Audio Art 200.2 + Hfonics Son of Aphrodite + Audio System F2 -190 => Phase Evolution CFS 165.25 + IT MDS 12DVC

  11. #10
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    króciec pompy podciśnienia ma być nieruchomy a wężyk na niego założony musi siedzieć ciasno i pewnie zaciśnięty opaską zaciskową. Aluminium wokół króćca pompy trzeba wokoło zaklepać młoteczkiem aby króciec unieruchomić bo będziesz miał straty podciśnienia i to pewnie powoduje u Ciebie niedoładowanie i tryb awaryjny.
    Duże ilości powietrza w paliwie powodują wejście sterownika w tryb pracy awaryjnej tylko jeśli będzie sygnalizować mruganiem kontrolka świec żarowych a Vag zapisze błąd 00550 - w innym przypadku nie.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  12. Podziękowania dla Sztomel za pomoc w problemie

    karutkowski (30-11-10)

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •