Pokazane rezultaty 1 do 5 z 5

Temat: [zawieszenie]Stabilizator, swożnie wahacza - wymiana

  1. #1

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    GDA
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny [zawieszenie]Stabilizator, swożnie wahacza - wymiana

    Witam

    Auto: 98/99, ALH, manual, FWD

    Mam kilka pytań, które nasunęły mi się po dzisiejszej wizycie u mechanika.

    Za wymianę sworzni wahacza zaśpiewał mi 120zł od strony (sama robocizna), tłumacząc, że trzeba opuszczać całą belkę czy tam wózek i to kupa roboty. Dzwoniłem do znajomego, mechanika amatora, mówił, że to dziwne i jeśli jest to podobnie jak w golfie mk3 to chyba go powaliło z ceną. Czy to możliwe, żeby z wymianą były takie problemy i tyle robocizny?

    Drugie pytanko - mam do wymiany cały stabilizator (krzywy z jednej strony). Robociznę wycenił na około 130-150zł, bo tu tez trzeba zwalać na dół pół auta, bo stabilizatora nie da się wyciągnąć inaczej - a jeszcze 3 miesiące temu mówił, że 80zł i będzie wymieniony stabilizator. Do tego mam jeszcze pytanko - czy rzeczywiście tylko -35 można obniżyć auto na seryjnym stabilizatorze, poniżej 35mm zostaje tylko wsadzać od V6 z golfa?

    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Ostatnio edytowany przez phanteon - 04-07-10 o 02:17
    ALH + 0.216 + hybryda ARL + kolektor AWX w drodze + pompa 11 w drodze
    całość ogarniana przez soft-car.pl
    Pełen nadziei na szanse z ARL, licząc, że się nie rozpadnie padalec.

  2. #2
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez phanteon Pokaż post
    Za wymianę sworzni wahacza zaśpiewał mi 120zł od strony (sama robocizna), tłumacząc, że trzeba opuszczać całą belkę czy tam wózek i to kupa roboty. Dzwoniłem do znajomego, mechanika amatora, mówił, że to dziwne i jeśli jest to podobnie jak w golfie mk3 to chyba go powaliło z ceną. Czy to możliwe, żeby z wymianą były takie problemy i tyle robocizny?
    Wymiana sworznia to góra 15 minut na stronę dla wprawnego mechanika i jest banalnie prosta, 120zł to zdecydowanie za wysoka kwota.

  3. Podziękowania dla netes za pomoc w problemie

    phanteon (04-07-10)

  4. #3

    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Za 100 zł to już można dwie strony zrobic
    Części do grupy VAG oryginalne i zamienniki oraz płyny eksploatacyjne, polecam sklep u tego forumowicza ELEMENATEUR ma najtańsze i bezkonkurencyjne ceny na rynku naprawdę polecam

  5. #4

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    GDA
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Właśnie wróciłem od kumpla amatora mechanika.

    Sworznie są ok - do wymiany są tuleje tylnie wahacza przedniego oraz łączniki stabilizatora.
    Czy trzeba do tego prasy czy da radę imadłem(do tulei oczywiście)?

    Nie wiem kogo zapytać czy trzeba do wymiany całego stabilizatora opuszczać wózek.

    Kolejne pytanie - kazał mi kupić łączniki stabilizatora (wygląda to tak http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) plus taką gumę ( http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) a widzę w intercarsie jeszcze parę innych części do a3 niby przy pozycji stabilizator - co jeszcze kupić i wymienić, żeby mieć to z głowy na dłuższy czas.

    I jeszcze jedno pytanie - czy ruszanie się koła przy hamowaniu - przesuwa się do tyłu jest spowodowane lekko krzywym stabilizatorem, łącznikami i tymi gumami co pokazałem plus ta tuleja tylnia wahacza przedniego czy coś jeszcze do tego. Pytam teoretycznie, bo zrobimy to i będziemy ew dalej myśleć.

    Czyli mały "rachunek sumienia".

    1) czy do wymiany tulei wahacza trzeba prasy czy da radę imadłem
    2) czy do zrzucenia całego stabilizatora trzeba opuszczać wózek
    3) czy oprócz łączników stabilizatora i tych pokazanych gum coś jeszcze kupić.

    Pozdrawiam
    ALH + 0.216 + hybryda ARL + kolektor AWX w drodze + pompa 11 w drodze
    całość ogarniana przez soft-car.pl
    Pełen nadziei na szanse z ARL, licząc, że się nie rozpadnie padalec.

  6. #5
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    1)zalecana jest prasa ale imadlem tez idzie to zrobic.
    2)nie
    3)wiecej elementow gumowych nie masz przy stabilizatorze.

    przesuwanie sie kola moze byc spowodowane wybita tuleja gumowo metalowa.stabilizator zapobiega nadmiernemu wychylaniu sie na zakretach karoseri auta
    Who I am? I am a the Champion.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •