Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 12

Temat: Piszczy FIS o brak płynu.

  1. #1
    drozdullo's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    www.dawajtu.pl
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Unhappy Piszczy FIS o brak płynu.

    Witam użytkowników Forum!

    Mam problem ze swoją A3 (dla przypomnienia 2001r, 1.9 TDi 131 km).

    Czasami jak zapalam auto, piszczy mi FIS, że za mało płynu chłodniczego.
    Na początku dolewałem ok. 50-100 ml wody (płynu nie mam, zalany G12), bo nie wiedziałem co jest grane.

    Potem za jakieś 2-3 tygodnie znowu podobna akcja.

    Wydaję mi się, że przelałem raz bo aż były zacieki na zbiorniczku wyrównawczym. Dlatego jak się się silnik schłodził pokazało, że jest za dużo - dlatego strzykawką wyciągnąłem różnice.

    Objeździłem paru mechaników, sprawdzali mi takim testerem (coś jak duży termometr z cieczą zmieniającą kolor) czy to nie uszczelka pod głowicą. Powiedział, że nie jest pewny - dawał z 90%. Tylko, że nie ma innych oznak, że to uszczelka...

    Dodam, że temp. na zegarach mam coś z 95 st. non-stop (czyli pokazuje mi to jako normalną temperaturę (gdzie powinno 90 st.)) może coś z czujnikiem?

    Dzisiaj miałem znowu taką sytuację, że odpaliłem i zaczął piszczeć, ale poczekałem i przestał. Potem jak odpalałem było normalnie. Wieczorem jak odkręciłem wyrównawczy płyn wrócił do normalnego poziomu.

    I już nie wiem czy ten płyn ucieka, czy niepotrzebnie spanikowałem na początku i dolałem?

    Czy ktoś miał podobną sytuację i może mi coś powiedzieć?

    Dodam jeszcze, że żadnych wycieków nie widać, silnik suchy, "masła" nie ma ani na bagnecie ani korku, nie kopci, odpala normalnie, olej w normie...

    NIE ZNALAZŁEM NA FORUM TAKIEGO TEMATU I PROSZĘ O POMOC

  2. #2

    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Taka kwestia była gdzieś opisana na forum. Ja też tak miałem i wystarczyło szczotką do zębów przeczyscić te metalowe pręty/czujniki które są w zbiorniczku wyrównawczym.

  3. #3
    drozdullo's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    www.dawajtu.pl
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    I jak przeczyściłeś było dobrze?

  4. #4

    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    tak. niepotrzebnie wpedziłem się w koszty bo wymieniłem czujnik temp cieczy i dolewałem tez płynu. A wystarczyła stara szczota..

  5. #5
    drozdullo's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    www.dawajtu.pl
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    zrobię tak jutro, bo już sił nie mam, nikt nie wie co to, paru podejrzewało uszczelkę. Jutro się okaże. Ale też tak miałeś, że płyn wracał do normy po odkręceniu korka?


    A jeszcze pytanie odnośnie tego. Ten czujnik można wyciągnąć jakoś prosto?
    Ostatnio edytowany przez drozdullo - 25-06-10 o 19:50

  6. #6

    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 AXW

    Domyślny

    witam, odświeżam temat. Przedstawię jaki mam problem.
    Od pół roku muszę dolewać płynu na jakieś 500 km około 200-300 ml. wsypałem więc taki proszek do uszczelniania układu chłodzenia i na dwa tygodnie był spokój, nic nie ubywało. Lecz dziś rano było na zew. poniżej zera, zapalam auto i świeci kontrolka ubytku płynu i rzeczywiście było pod kreską. Ale po przejechaniu kilku dziesięciu metrów zgasła. Po południu otwieram klapę a płynu jest OK, tyle ile było przez dwa tygodnie.Zauważyłem to też jakiś czas temu, że płyn jak by gdzieś uciekał a potem wracał. Oczywiście musiałem co jakiś czas coś tego płynu dolać. Olej czarny, płyn czyściutki, nic nie kopci z wydechu. Temperatura cały czas 90 stopni. Co jest grane?

  7. #7
    strikerbest's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Jeśli dolewasz to znaczy że musi gdzieś płyn uciekać. Ja w swoim 8L miałem rurkę do nagrzewnicy uszkodzona i musiałem co chwilę dolewać płynu bo uciekało. Latem nie było plam pod autem bo było ciepło i szybko wyparowywało ale zima i na wiosnę pod autem miałem mokre. Radzę dobrze przyjrzeć się silnikowi oby to była jakaś drobna nieszczelność...

  8. #8
    Cinek28's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    a ja podepne sie pod temat i zapytam...mozna gdzies kupic zbiorniczek płynu chłodzacego-wyrównawczy? chodzi mi wlasnie o nowy nie uzywany.

  9. #9

    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 AXW

    Domyślny

    tylko dlaczego są takie wahania? rano było po zapaleniu pod kreską, po południu w normie i teraz też w normie, również po zapaleniu. może nagrzewnica gdszieś wciąga? nie wiem nie znam się na tym.

  10. #10
    strikerbest's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Wahania są bo jak auto się nagrzeje to jest więcej płynu. Ja też tak miałem. Kiedy było mało płynu po odpaleniu pojawiał się komunikat że nie ma płynu chłodzącego. Ale wystarczy że przejechałem kilometr (czasem więcej czasem mniej) komunikat znikał bo ciecz była cieplejsza i się rozprężała. Miedzy innymi dlatego nie wolno odkręcać korka na gorącym silniku bo płyn może sobie wyjść górą
    U mnie była nieszczelność i ewidentnie płyn uciekał a ja wiedziałem o tym i kontrolowałem dolewanie płynu zanim nie wymieniłem dziurawego elementu

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •