Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 32

Temat: Wycieki, pocenie 1.8T

  1. #1
    Model's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    A3 - pieszczoszek ;)
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny Wycieki, pocenie 1.8T

    Mam kilka miejsc w autku w których występuje pocenie i wycieki.
    Proszę o ewentualną diagnozę i komentarze w sprawie środków zaradczych.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...519781a7f.html
    Miałem 3.5 roku wstecz wymienianą uszczelkę pod pokrywą (po wymianie paska rozrządu) nie wiem czy zaolejenie nastąpiło po wymianie czy cieknie nadal i jaki ma to wpływ na żywotność paska? - fotka nr1
    Fotki 2,3 to pocenie z boku silnika.
    Fotka 4 to zaolejony kabel(na marginesie nie wiem do czego?) - czym spowodowane może być to zaolejenie i czy to normalne?

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...cb64007e2.html
    Fotki 5,6 i 7 przedstawiają moją bolączkę. Jak tam włożę rękę to jest tam sporo oleju. Domyślam się że jest to powód zaoliwienia skrzyni po stronie kierowcy bo olej cieknie właśnie z góry i dodatkowo robi takie błotko jak na fotce nr 8.
    Dodam że autko generalnie jest w bardzo dobrym stanie i nie bierze dużo oleju.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 28-10-18 o 17:51
    "Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna, ale
    trochę wymagająca, nie robi fochów o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata..."

  2. #2
    Jackq's Avatar
    Data dołączenia
    May 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Auto
    Audi A4 B9
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    podejrzewam ze to uszczelki napinacza lancuszka rozrzadu, mialem to samo ostatnio zmienialem. koszt uszczelki w aso to 32zl, + oring pod czujnik napinacza 1zl z hakiem. zeby to wymienic trzeba zdjac pokrywe zaworow, popuscic 4 sruby z napinacza i powolutku wyciagnac blaszana uszczelke i gumowy polksiezyc. uwazaj zeby nie popuscic napinacza za duzo. wystarczy ok 5mm. w gniazdach glowicy sa tuleki tez uwazaj zeby Ci nie wylecialy. ogolnie sprawa nie jest skomplikowana a mysle ze wszelkie wycieki Ci znikna bo caly bok sie wlasnie syfi przez ta uszczelke.
    ps. jak wymieniales uszczelke pod pokrywa 3,5 roku temu to tez ja zmien, moze sie juz pocic i temu w okolicy rozrzadu cieknie.
    a uszczelki napinacza wygladaja tak
    Ostatnio edytowany przez Jackq - 27-05-10 o 13:55
    Pomogłem? to kliknij Pomógł, to nic nie kosztuje a zawsze miło być docenionym

    Życie jest zbyt krótkie by budzić się z żalem



  3. #3
    Model's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    A3 - pieszczoszek ;)
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Jackq dziękuję za odpowiedź. Rozważałem taką możliwość. W związku z powyższym zastanawiam się nad zakupem poniższego kompletu uszczelek:

    06B103483M - uszczelka pod korek oleju(bo dzisiaj zauważyłem w tym miejscu również olej)
    058198025A - uszczelki pod pokrywę
    058198217 - uszczelki pod napinacz + oring czujnik napinacza
    038103085C - uszczelniacz wałka rozrządu(ile? bo z drugiej strony jest coś takiego N 0119082 więc wygląda w ETCE że jest tylko uszczelniacz na jednym wałku?)

    Na razie trochę patrzyłem na te wycieki z przymrużeniem oka bo kiedyś zdarzyło mi się przelać olej i to może być powód moich bolączek dlatego zamówię też uszczelniacz/cze wałka .

    Zastanawiam się teraz tylko czy wymienić uszczelkę pod pokrywą i napinaczem sam od razu czy zrobić wcześniej rozrząd i wymienić wszystko z uszczelniaczem/czami wałka za jednym razem. Na pasku zrobiłem na razie 40 000km a wymieniłem go 3.5 roku temu. Co sądzicie?(zaznaczę że mam wirusa ale pasek na razie wizualnie wygląda ok o czym świadczy zdjęcie nr 1 – pomijając lekkie zaolejenie).
    Jakieś pomysły co do wężyka ze zdjęcia nr 4?
    Dodano:
    I mam jeszcze jedno pytanie czy ten blaszak ze zdjęcia o numerze 2 zwany kombi Valve - 06A131102A
    może od spodu przeciekać olejem? Olej jest bezpośrednio pod nim a jak sugeruje ETKA są pod nim też dwie uszczelki. Co o tym sądzicie?
    Ostatnio edytowany przez Model - 27-05-10 o 16:45 Powód: Automatyczne łączenie postów
    "Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna, ale
    trochę wymagająca, nie robi fochów o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata..."

  4. #4
    Jackq's Avatar
    Data dołączenia
    May 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Auto
    Audi A4 B9
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    z ciekawosci bylem teraz sprawdzic bo ja tez mialem ten zaworek mokry-zaolejony od dolu tylko, po wymianie uszczelki pod napinaczem jest sucho, mysle ze olej sciekl po bloku i pod ten zaworek splywal tez.
    co do uszczelniaczy walkow, ja ich nie wymienialem, nie widzialem takiej potrzeby.
    wymien tylko pod klawiatura i pod napinaczem, chwila roboty, wytrzesz do sucha pojezdzisz i zobaczysz. te uszczelki pod zawor kombinowany sa jedna po 10zl a druga po 3,7zl wiec jakby co to zawsze mozna wymienic tymbardziej ze nie trzeba pokrywy ani nic grubszego rozbierac.

    ps. kliknij pomogl
    pozdro
    Pomogłem? to kliknij Pomógł, to nic nie kosztuje a zawsze miło być docenionym

    Życie jest zbyt krótkie by budzić się z żalem



  5. Podziękowania dla Jackq za pomoc w problemie

    Model (27-05-10)

  6. #5
    Model's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    A3 - pieszczoszek ;)
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Jestem nieoczytany i nie zauważyłem że trzeba kliknąć tylko napisałem ale już się poprawiłem. Jeszcze raz dzięki.

    Miałem jutro prać tapicerkę bo wydawało mi się że już się zbytnio nie pobrudzę ale co się odwlecze... Z wycieków został mi jeszcze dodatkowo wąż powrotny oleju który mi cieknie na łączeniu z miską – kupiłem już uszczelkę i czekam na termin wymiany bo na razie tylko się sączy(na początku myślałem ze sam waż jest dziurawy) i powinno już być suchutko.

    A jak już będzie to zrobię rozrząd i może jeszcze raz schamuje. (Żeby sprawdzić różnicę).

    PS. Jak odkręciłeś kable wysokiego napięcia i wyjąłeś cewki to nie ma tam żadnego ryzyka z poruszeniem świec lub uszkodzeniem cewek? Bo sporo w autku dłubie ale silnika jeszcze nie ruszałem.
    I mam pytanie co do uszczelki pod pokrywę czy konieczne jest dodanie silikonu bo jest sporo opinii na temat tego że oryginalna uszczelka powinna dolegać idealnie bez? Jak ostatnio robili w ASO namazali czerwonym.
    I kolejne pytanie w związku z napinaczem czy jak coś za dużo odkręcę to mogę coś s….?
    ..a i jeszcze na temat oringu do czujnika ciśnienia oleju bo wcześniej był zabrudzony olejem ale po wytarciu jest suchy – czy ten oring kupię w ASO i jak go wymienić?
    "Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna, ale
    trochę wymagająca, nie robi fochów o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata..."

  7. #6
    Jackq's Avatar
    Data dołączenia
    May 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Auto
    Audi A4 B9
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    po kolei
    - ja uszczelkę pod klawiature kupiłem nie w aso tylko jakiś zamiennik, rok czasu i bez wycieków niczym nie babrałem tego
    - pierwsze sobie odkrecasz ta czarna niby trojkatna puszeczke nad cewka i odchylasz gdzies na bok, lape spod niej tez wykrecasz (3 srubki), odpinasz wtyczki od cewek a cewki sie sciaga pociagajac w gore zejda z takim zassaniem i tyle trzeba sie troszke przylozyc, wyjmujesz kazda i odkladasz gdzies na bok. potem odkrecasz z pokrywki mase przewodow cewkowych i odchylasz cala wiazke WN na bok w storne filtra powietrza no i masz gola pokrywe zaworów. odkrecasz odme i na bok
    odkrecasz wszystkie nakretki z pokrywy i zdejmujesz ja, odkladasz na bok.
    no i masz dostep do czwartej srubki napinacza. odkrecasz tylko troszke tak z 5mm ta ktora jest wwewnatrz silnika, te 3 na zewnatrz trzeba wykrecic całe sruby kluczem torx nie pamietam jaki rozmiar, jak pisalem wczesniej napinacz jak go delikatnie poruszysz podniesie sie w gore, 5mm starczy bo zatrzyma sie na tej czwartej srubie. wyjmujesz uszczelki, wycierasz czysta szmatka, zakladasz nowe i przykrecasz napinacz. potem zakladasz nowa uszczelke pod pokrywe zaowrow i gotowe
    wazne zeby pokrywke dokrecac powoli po przekatnych tak zeby rownomiernie siadala.

    co do oringu, czyjnik jest przykrecony od czola napinacza 2 torxami, odkrecisz je i masz w srodku taki oring gumowy o wymiarach ok15mm srednicy a grubosc ok 2mm ja zalozylem oring z ukladu klimatyzacji byl taki sam (kupisz go w aso dobierze Ci po wymiarach), moj oring stary byl taki juz twardy a zalozylem mieciutka gumeczke.
    ja ten oring to tak przy okazji wymienilem w razie jakby. moze u Ciebie nie byc konieczne ale sprawdzic mozna a koszt niewielki.
    Ostatnio edytowany przez Jackq - 27-05-10 o 19:56
    Pomogłem? to kliknij Pomógł, to nic nie kosztuje a zawsze miło być docenionym

    Życie jest zbyt krótkie by budzić się z żalem



  8. Podziękowania dla Jackq za pomoc w problemie

    Model (27-05-10)

  9. #7
    Model's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    A3 - pieszczoszek ;)
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Więc jutro robię zamówienie ASO Skoda lub ASO VW i w następnym tygodniu biorę się za robotę sam. Mam też kupioną profilaktycznie uszczelkę pod kolektor więc może jak się rozkręcę to i ją wymienię )))
    Dzięki za pomoc jak bym miał problem to odezwę się tutaj i na priv.
    Zastanawiam się na mechanikiem ale jak sobie pomyślę ile rzeczy po nich ponaprawiałem to skłaniam się ku sobie
    Pozdrawiam Jackq
    Dodano:
    PS zaopatrzę się w "nie lewą ))))" miarkę milimetrów
    Ostatnio edytowany przez Model - 27-05-10 o 19:36 Powód: Automatyczne łączenie postów
    "Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna, ale
    trochę wymagająca, nie robi fochów o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata..."

  10. #8
    Jackq's Avatar
    Data dołączenia
    May 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Auto
    Audi A4 B9
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    juz poprawilem posta, przeczytaj go jeszcze raz , tak to jest jak sie szybko pisze.
    uszczelke w aso mieli u mnie na miejscu.
    powodzenia w wymianie, to naprawde nie jest takie trudne

    ps. powtorze raz jeszcze jak bedziesz wyjmowal ta blaszana uszczelke spod napinacza to uwazaj na tuleki ktore sa wbite w blok przez nie wlasnie przechodza srubki mocujace napinacz te co odkrecisz (3 sztuki na zewnatrz silnika). uszczelke blaszan delikatnie podwazaj tak aby tulejki zostaly na miescu wbite, jak je wyjmiesz to potem bedziesz musial kombinowac je wsadzic one sa rozprezne.
    Ostatnio edytowany przez Jackq - 27-05-10 o 19:55
    Pomogłem? to kliknij Pomógł, to nic nie kosztuje a zawsze miło być docenionym

    Życie jest zbyt krótkie by budzić się z żalem



  11. #9
    leo1983's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Piaseczno
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    4 razy

    Domyślny

    Ja tylko napisze Ci jedno. Jeżeli pasek rozrządu miał kontakt z olejem to niestety ale bezwględnie jest do wymiany co zaleca zresztą każdy producent. Nieważne czy zrobiłes 100km czy 50tys. Swoją droga po co ryzykować? Wiadomo jakie bolesne są konsekwecje pęknięcia paska więc lepiej go wymienić. Jak reszte rozrzadu masz w miarę świeżą to sam pasek, jak reszta ma już troche tysięcy to pomyśl czy nie lepiej wymienić komplet bo to niewiele więcej pracy a będzie już z głowy.

  12. Podziękowania dla leo1983 za pomoc w problemie

    Model (27-05-10)

  13. #10
    Model's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    A3 - pieszczoszek ;)
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Dzięki leo1983. Tak na prawde nie wiem jak długo już ten pasek jest zaolejony - zobaczyłem to dopiero niedawno jak wymieniałem przewod odpowietrzające od odmy i z ciekawości zajrzałem. Jutro dzwonie umówić się na wymianę rozrządu i przy okazji zrobię resztę.
    "Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna, ale
    trochę wymagająca, nie robi fochów o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata..."

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •