Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 24

Temat: Stuki w zawieszeniu oraz luz w kole

  1. #1
    Jacuru's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Legnica
    Auto
    Ford Mondeo 1.8 TD
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny Stuki w zawieszeniu oraz luz w kole

    Witam

    Czytam już forum od jakiegoś czasu, znalazłem już poradnik jak zmienić łączniki oraz gumy stabilizatora, nawet już wiem które to

    Teraz mam pytanie. Na drobnych wybojach itp. słychać głuchy metaliczny dźwięk w prawym przednim kole, tak domyślam się iż to te gumy i łączniki.
    Ale dodatkowo mam jakiś luz w kole, również prawym przednim. Kiedy auto stoi na ziemi na prostych kołach i próbuje poruszać kołem do przodu i tyłu to się delikatnie kiwa, na drugim nie ma tego objawu. Co to może być ? Prosił bym o poradę, fachową nazwę i z grubsza wycenę. No i czy możliwa jest samodzielna naprawa w garażu.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Elbląg
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    stuki moga byc od jakiejs gumy zawieszenia a jak koło ma luz kiedy nim bujasz moze to byc łożysko do wymiany. a huczy ci coś podczas jazdy??

  3. #3
    Jacuru's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Legnica
    Auto
    Ford Mondeo 1.8 TD
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    No właśnie nic nie słyszę aby huczało, zapomniałem właśnie dodać że nic nie słychać. Chyba że to cichutko huczy

    Kolega mi coś wspominał o łożysku, ale nie mógł się określić dokładnie, potem coś mamrotał o wahaczu i na tym się skończyło.

  4. #4
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    luz na kole wskazuje na wybity sworzen zwrotnicy,podnies auto i delikatnie poruszaj kolem wtedy bedziesz blizej usterki.Zakres czynnosci przy wymianie sworznia kulistego nie jest wielki.
    podnosisz i zabezpieczasz auto odkrecasz nakretke przy zwrotnicy(fi 10-na klucz 17 chyba) i 3 srubki (fi 8 klucz 13).pozniej trzeba wybic sworzen(czesc ktora wchodzi w zwrotnice jest ze stozka) najlepiej bijac w ucho zwrotnicy no i masz wyciagniety sworzen.
    cena oscyluje w przedziale 24-127
    http://moto.allegro.pl/listing/searc...=620&country=1
    co do metalicznego dzwieku moze to byc wybita tuleja gumowo-metalowa z tym jest wecej zabawy.
    tak wiec lbo diagnostyka albo sam sprawdzasz
    Who I am? I am a the Champion.

  5. #5

    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Torun
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Ja miałem identyczny problem, jak podniosłem prawe koło to luz miałem w pionie i to było łożysko, tez nic nie wyło tylko delikatne pukało.
    Dodatkowo luz miałem w poziomie i to był drążek do wymiany luz był na przegubie kulowym tego drążka co ciekawe końcówka idealna.

  6. #6
    roki863's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    Też 3 innej marki
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Pdnies autko i poruszaj kolem.Jezeli masz luz jak ruszasz prawo lewo to koncowka drazka kierowniczego.Jezeli masz luz gora-dul luz na sworzniu.Ale jak chcesz robic zawieszenie to porób sobie wszystko tzn:łączniki,gumy na stabilizatorach,sworznie,końcówki drążków.Koszt niewielki bo w zależnośći od producenta części od ok 150zł do nawet 500zł.Wszystko bardzo łatwo wymienić,potem tylko podjedź na ustawienie zbierznośći.Jak byś wymieniał końcówki drążków kierowniczych przy odkręcaniu poluzuj nakrętke kontrującą i licz obroty wykręcanej końcowki,potem wkręć tyle samo razy nową.A potem na jakąś stacje na ustawienie zbieżnośći.
    A jeszcze możesz mieć luz na tulejkach wachacza.Do wymiany tego musisz wyjąć wachac.A jak byś wyjmował wachacz przy okazji wymienisz sobie sworznie.Tyle że do wymiany tuleii wachacza potrzebna jest prasa ale jak ktoś ma troche smykałki i imadło da sobie rade.Niedawno wymieniałem sam wszystko i szkoda że nieporobiłem fotostory do działu warsztat.Przydało by śie napewno.
    Ostatnio edytowany przez roki863 - 19-04-10 o 17:04
    Jak robi BRUM BRUM to benzyniak,jak robi KLE KLE to ropniak,jak robi BRUM i KLE to gaz...

    -Tato czy ten samochód jest popsuty??
    -Nie synku to Diesel...

  7. #7
    Jacuru's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Legnica
    Auto
    Ford Mondeo 1.8 TD
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dzięki za podpowiedzi, dziś lub jutro posprawdzam te luzy, czy jak odkręcę koło to będę bliżej usterki ( tzn . czy widoczne będą jakieś zużycia ? )

  8. #8
    roki863's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    Też 3 innej marki
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Widoczne mogą być tylko na gumkach,że sparciałe,poprzecierane,i na tuleji wachacza zauważysz jak będzie zerwana to zobaczysz.
    Jak robi BRUM BRUM to benzyniak,jak robi KLE KLE to ropniak,jak robi BRUM i KLE to gaz...

    -Tato czy ten samochód jest popsuty??
    -Nie synku to Diesel...

  9. #9
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    a co w przypadku gdy bedzie luz na maglownicy?jezeli juz chcesz sprawdzac drazek kierowniczy to auto ma stac na kolach ma byc obciazone tak jak jest na codzien,wtedy jedna osoba rusza kierownica szybkie ruchy prawo-lewo druga dajmy na to z kanalu sprawdza wzrokowo i poprzez przylozenie palca do koncowki jej ewentualne luzy i/lub przeskoki.Lozysko jest okragle i nie wyrabia sie tylko na plaszczyznie pionowej wiec Twoj test nie jest wiarygodny nie ze krytykuje Cie ale po takim tescie co drugi moze miec wybita kancowke lub lozysko up.
    wymieniajac tuleje w wahaczy trzeba zaznaczyc sobie jak byla bo inne ulozenie spowoduje przyspieszone jej zuzycie
    Who I am? I am a the Champion.

  10. #10
    roki863's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    Też 3 innej marki
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Piszemy na przemian w postach.Masz racje też tak się sprawdza.Ja podałem tylko jak można posprawdzać jednocześnie sworznie i końcówki.A tak naprawde i najlepiej podjedź sobie na szarpaki i tam ci wszystko wyjdzie co i jak.
    Jak robi BRUM BRUM to benzyniak,jak robi KLE KLE to ropniak,jak robi BRUM i KLE to gaz...

    -Tato czy ten samochód jest popsuty??
    -Nie synku to Diesel...

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •