Pokazane rezultaty 1 do 7 z 7

Temat: Problem z zapalaniem po długim postoju

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Włocławek
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny Problem z zapalaniem po długim postoju

    Witam!
    Czytam już o tym problemie dość długo przekopuje się przez fora jednak nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

    Niedawno zakupiłem Audi A3 1.9TDI 130.
    Kiedy zacząłem już się nią cieszyć i załatwiać papiery wystąpił problem.
    Otóż gdy zostawię auto na dłuższy postój (jak np. noc) to mam problem z odpaleniem.
    Pierwszy raz jak przekręcam kluczyk załapie na chwile na dotyk jednak od razu gaśnie. Potem 2-3 razy kręcę i zaczyna jakby łapać aż w końcu zapala.
    Mogę jeździć, gasić, jeździć, gasić. Zapali. Kolejny postój kilku godzinny i powtórka z rozrywki.
    Wyjątkiem jest kiedy mam dużą ilość ropy - połowa baku lub więcej, wtedy zapala nawet po postoju 2 dniowym na dotyk.

    Wymieniłem filtr paliwa, przewody paliwowe do okoła filtra, uszczelki pod zaworem zwrotnym na filtrze. Po sprawdzeniu stanu paliwa w filtrze z rana jest pełen paliwa.
    Świece oraz aku sprawdzony przez elektryka - wszystko tip top.

    Wszyscy mechanicy sugerują zapowietrzający się układ.
    Jednakże chcę się upewnić i może w jakiś sposób sam będę mógł to sprawdzić bo mnie już głowa boli na samą myśl o tych mechanikach ciągle golących mnie na kasę za "porady".

    Dodam jeszcze, że samochód chodzi pięknie. Nie rzuca, dobrze przyspiesza spala tyle ile powinien. Jedyny problem to ten zapłon z rana.

    Pozdrawiam!

  2. #2
    suchyy3's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wielka Brytania
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny

    Odpowiedź nasuwa się sama czyż nie ?

    Może smok albo filtr paliwa w baku jest nieszczelny, nie wiem dokładnie jak to wygląda ale skoro mówisz że na pełnym baku problem nie występuję szukałbym właśnie tam. Przez noc paliwo schodzi powoli z przewodów przy baku, jak zapalisz rano auto to zassie resztę paliwa z przewodów i zgaśnie bo dostaje powietrze. Później już przewody się wypełnią ON i masz spokój. Zdiagnozuj dokładnie przewody od Baku aż po rurki przy podszybiu.

    Aha PS. jest jeszcze pompka w zbiorniku paliwa.
    Ostatnio edytowany przez suchyy3 - 16-04-10 o 20:23 Powód: :)

  3. #3

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Włocławek
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    no ok ok.
    tylko jak to zdiagnozować bo z tego co słyszałem od mechanika to szukanie miejsca nieszczelności to szukanie igły w stogu siana.
    Jakiś sposób na to jest?

  4. #4

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Włocławek
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Dziś byłem u mechanika pracującego w ASO VW powiedział, że silnik chodzi nierówno.
    Przyznam mu racje bo faktycznie nim rzuca. Stwierdził, że uszczelniacze pompowtrysków ale to i tak na komputer mnie wysłał. Oprócz tego z zapalaniem stwierdził, że być może zużycie pompy ale to aż dziwne bo nie pali tylko jak ma mało paliwa.
    No nic na komputer i dalej walczyć chyba, że ktoś ma jakiś pomysł.

  5. #5
    luki8L's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Sroda Slaska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    1.8 TFSI - CJSA, CJSB (180 KM)
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Witam,
    Ostatnio miałem identyczne objawy jak u Ciebie. po dłuższym przestoju lipa, nie odpalał.
    Dopiero jak pokręciłem dłużej to zaskakiwał.
    U mnie było ewidentnie widać pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym.
    Okazało się, że oringi pod zaworem zwrotnym na filtrze były zdegradowane i tamtędy powietrze się dostawało do układu.
    Ale niestety sama wymiana nie bardzo pomogła - dopiero dodatkowe owinięcie taśmą teflonową (między oringami) uszczelniło odpowiednio. No i jak ręką odjął - odpala bez problemu, nawet po 2 dniach, a po powietrzu nie ma już śladu...
    2.0 TFSI ~300 KM automat, ino APR dolot

  6. #6
    luki8L's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Sroda Slaska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    1.8 TFSI - CJSA, CJSB (180 KM)
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    No i problem powrócił.
    Znowu powietrze w układzie, a objawy identyczne jak powyżej. Jadę jutro do znajomego mechanika, będziemy szukać nieszczelności od zbiornika do podszybia...
    Podobno ma jakiś sposób na to - zobaczymy Dam znać
    2.0 TFSI ~300 KM automat, ino APR dolot

  7. #7

    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez bnk Pokaż post
    Witam!
    Czytam już o tym problemie dość długo przekopuje się przez fora jednak nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

    Niedawno zakupiłem Audi A3 1.9TDI 130.
    Kiedy zacząłem już się nią cieszyć i załatwiać papiery wystąpił problem.
    Otóż gdy zostawię auto na dłuższy postój (jak np. noc) to mam problem z odpaleniem.
    Pierwszy raz jak przekręcam kluczyk załapie na chwile na dotyk jednak od razu gaśnie. Potem 2-3 razy kręcę i zaczyna jakby łapać aż w końcu zapala.
    Mogę jeździć, gasić, jeździć, gasić. Zapali. Kolejny postój kilku godzinny i powtórka z rozrywki.
    Wyjątkiem jest kiedy mam dużą ilość ropy - połowa baku lub więcej, wtedy zapala nawet po postoju 2 dniowym na dotyk.

    Wymieniłem filtr paliwa, przewody paliwowe do okoła filtra, uszczelki pod zaworem zwrotnym na filtrze. Po sprawdzeniu stanu paliwa w filtrze z rana jest pełen paliwa.
    Świece oraz aku sprawdzony przez elektryka - wszystko tip top.

    Wszyscy mechanicy sugerują zapowietrzający się układ.
    Jednakże chcę się upewnić i może w jakiś sposób sam będę mógł to sprawdzić bo mnie już głowa boli na samą myśl o tych mechanikach ciągle golących mnie na kasę za "porady".

    Dodam jeszcze, że samochód chodzi pięknie. Nie rzuca, dobrze przyspiesza spala tyle ile powinien. Jedyny problem to ten zapłon z rana.

    Pozdrawiam!

    Zobacz moje rozwiązanie tego problemu:
    http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?t=30393
    KrakOpak.pl || TerazKrakow.pl

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •