Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 15

Temat: Zbyt wysokie ciśnienie cieczy chładzącej

  1. #1
    malkolm_xx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Thumbs down Zbyt wysokie ciśnienie cieczy chładzącej

    Witam od jakiegoś czasu mam problem. Pod koniec zimy zaobserwowałem ubytek cieczy chłodzącej (petrygo). Początkowo bardzo niewielkie około 100ml na 1000km. Z czasem problem zaczął się nasilać. Teraz potrafi mi ubyć nawet do 250ml za jednym razem. Szukałem wycieku. Nic nie znalazłem. Mój mechanik zasugerował mi wymianę korka zbiorniczka wyrównawczego. Po zgaszeniu silnika słychać było uchodzące ciśnienie (przez korek). Wymieniłem korek na zamiennik topran czy coś takiego. Problem zniknął na krótki czas. Wydawało się, że już wszytko gra. Ale jak auto dostało ostro w tyłek jazda 3-4tys. Po zatrzymaniu pod autem plama płynu :-/ zaświeciła się kontrolka od poziomu cieczy chłodzącej, zaglądam do zbiorniczka a tam płyn na dnie . Nowy korek również puszcza. Nie tak jak stary. Ale po zatrzymaniu nawet po normalnej jeździe słychać jak uchodzi z niego ciśnienie. Nadal szukałem źródła wycieku. Wymontowałem zbiorniczek wyrównawczy a pod nim mokro. Wydaje mi się ciśnienie w układzie jest tak duże, że wywala ciecz korkiem, tam jest taki kanalik w zbiorniczku wyrównawczym, który odprowadza uchodzącą ciecz pod zbiorniczek. Ciśnienie w układzie jest bardzo duże. Sprawdzałem u znajomych ten sam silnik ciśnienie o 1/5 mniejsze. Co to może być? Podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Ale poziom oleju bez zmian. Nie dymi. Moc - raczej nie czuje różnicy. Będę wdzięczny za pomoc!!! Auto 1998r 180tys na 90% orginalny przebieg. Auto 2,5 roku stało we włoszech. Silniczek pali pięknie, oleju bierze 200ml na 12tyś. Czyli nic. Pomocy
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 21-10-18 o 21:24

  2. #2

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV

    Domyślny

    Mam to samo u siebie. Wycieków brak, korek wymieniony ale puszcza, obecnie zamówiłem oryginalny zbiorniczek i korek (nowy) i zobaczę czy problem ustanie, oby się udało.

    Samochód sprawdzało aż 3 różnych mechaników i nikt nie znalazł wycieku, ani nie rozwiązał problemu, pewnie nie trafiłem na taki warsztat co by się dobrze na tym znał.

    U mnie także nie ma żadnych objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą poza tym ubywającym płynem. Ręce już opadają, może ktoś pomoże.

  3. #3
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    bedziecie szukac wyciekow na cieplym silniku to nic nie znajdziecie bo odparuje,poszukajacie "osadu" na laczeniu bloku z glowica wiem ze to nie latwe zadanie.
    malkolm_xx a czasem nie bulgocze Ci w tym zbiorniczku?
    http://www.a3-club.net/forum/showthr...auf#post568043
    Ostatnio edytowany przez PROSTO - 06-04-10 o 19:08
    Who I am? I am a the Champion.

  4. #4
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Jeśli ogrzewanie działa, i podczas normalnej jazdy jest OK, i problem występuje tylko podczas jazdy z pedałem w podłodze to problem jest uszczelka pod głowicą.
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  5. #5
    malkolm_xx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Nie bulgocze z zbiorniczku. Też podejrzewam uszczelkę, ale dlaczego brak objawów typowych przy uszczelce tzn., dymienia na biało nie ma (ba w ogóle nie dymi), olej czysty..., jak auto stoi to płynu nie ubywa. Przeczytałem na passat forum, ze to może być uszczelka lub mikro pęknięcie głowicy. Ale żadnych objawów taiego stanu rzeczy brak. Moge wymienić uszczelkę, ale jeśli sie okaże, że to nie to wyrzucę pieniądze w błoto. Da się jakoś może sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach VAGiem? A może czy w zbiorniczku jest CO2. Jesli byłby przedmuch to przecież ciecz chłodząca dostawała by sie do silnika. Ale nic na to nie wskazuje. Albo jakoś sprawdzić to w inny sposób. Chciałbym być pewien. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi pomoże. Z góry wielkie Dzięki. Jesli się czegos dowiem na pewno napisze. I liczę na Was.
    Dodano:
    A i jeszcze jedno Rozrząd wymieniłem jakieś 15tyś temu na orginał z pompą wody. Wiec pompa raczej też odpada.
    http://img96.imageshack.us/img96/682/dsc00040uh.jpg
    Ostatnio edytowany przez malkolm_xx - 06-04-10 o 22:40 Powód: Automatyczne łączenie postów

  6. #6
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    http://moto.allegro.pl/item974274382...i_glowicy.html
    tym testerem sprawdzisz czy to uszczelka czy to glowiac niestety jego mankamentem jest to iz nie "powie" czy to uszczelka czy glowica tylko ogolnikowo iz jest problem na lini blok uszczelka glowica.
    nie kaze Ci go kupic tylko poszukac mechanika ktory takowy tester posiada
    Who I am? I am a the Champion.

  7. #7
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Akurat miałem też wydmuchaną uszczelkę pod głowicą w AHF.
    Brak dymienia na biało, brak płynu w oleju, oleju w płynie, a jednak była to uszczelka
    Jeśli podczas upalania auta robi Ci się ciśnienie w układzie, i wywala płyn przez odpowietrznik w zbiorniczku, węże są twarde jak skała to nie ma bata, przedmuchy przez uszczelkę.
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  8. #8
    malkolm_xx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Na razie jeżdze tak jak jest bo jak nie piecuje to jest ok. Przed każda jazda sprawdzam poziom płynu i olej. Planuje się udać do jakiegoś serwisu w lubline gdzie właśnie bedą mogli mi sprawdzić zawartość CO2 w cieczy chłodzącej. Napisze co powiedzą. Kto wie może komuś się moje nie miłe doświadczenia przydadzą.

  9. #9

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kalisz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Kolego,moim zdaniem to uszczelka pod glowica.Wiem co pisze bo przez ostatni miesiac borykalem sie z tym samym problemem, a objawy u Ciebie sa idenyczne(u mnie tez nie bylo bialego dymu,wody w oleju i odwrotnie) Jesli masz walnieta uszczelke,to po kursie z pedalem w podlodze cisnienie w silniku robi sie zaaaaajebiste i wypluwa wode przez zbiorniczek(rurka z boku)

  10. #10
    malkolm_xx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Kilka dni temu byłem w warsztacie, gdzie sprawdzili mi zawartość CO2 w cieczy chłodzącej. mechanik stwierdził, że leciutko się ten płyn odbarwił. Może i tak ale prawie nie zauważalnie. On sam nie był tego pewien. Wiec jeszcze nic nie będę robił. Na razie nic więcej się nie dzieje. Jak coś się będzie działo odezwę się

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •