Pokazane rezultaty 1 do 9 z 9

Temat: Klimatyzacja przestaje chłodzić po rozgrzaniu silnika

  1. #1

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny Klimatyzacja przestaje chłodzić po rozgrzaniu silnika

    Witam wszystkich. Mam cholernie ciezki problem z klimatyzacja... Bylem juz u 'specow' od klimy i elektryka i dupa blada. Zbliza sie kolejne lato, a ja nadal bez sprawnej klimy...Krew mnie zalewa...

    A teraz przejde do meritum. Mam praktycznie identyczny przypadek jak kolega tu opisywal, http://www.a3-club.net/forum/showthr...min#post457001 ale nie jest to bezpiecznik, bo ten sie nie przepala... Wyglada to tez tak jak u kolegi, ze na zimnym silniku wszystko jest ok, chlodzi jak powinna. Problem sie zaczyna po jakis 5-10 min, lub jak temperatura silnika dochodzi do 70 stopni. Wentylator przestaje chlodzic, z nawiewu zaczyna leciec cieple powietrze i dziwny, nieswiezy zapach, przypominajacy kurz. Wtedy w jednej chwili (zwlaszcza w deszczu) szyby zaczynaja natychmiast parowac, ze nie sposob jechac. Im wiekszy nawiew ustawie, tym szybciej nic nie widac... To samo jest jak klima grzeje zamiast chlodzic. Z tym, ze czuc tylko ten dziwny zapach i parowanie szyb. Na poczatku myslalem, ze klima jest pusta. Pojechalem do norauto napelnilem, odgrzybilem i zrobilem ozonowanie. Po przejechaniu killku kilometrow, znow to samo... Chlopaki polecili mi jakis 'porzadny' warsztat od klimy i powiedzieli, ze tam na pewno beda wiedziec, co jest grane. Jednak 'spece' od klimy po przejrzeniu ukladu, stwierdzili, ze problem musi tkwic w elektryce. Skasowali za ogledziny i powiedzieli zebym udal sie do elektryka. Ten z kolei powiedzial, ze sprawdzil doslownie wszystko i prad idzie jak nalezy...

    I tak kolko sie zamyka, a klimy jak nie bylo tak nie ma juz drugi rok... Pomozcie prosze bo ma cierpliwosc jest juz na wykonczeniu. Jesli nie Wy, to chyba nikt...

    Pisalem w temacie o klimie, ale chyba nikt nie zwrocil uwagi na moj problem.

    Pozdrawiam,
    zxc

  2. #2

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Nikt mi nie potrafi pomóc?

  3. #3
    oviev's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Niunia
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Sprawdzałeś czy są jakieś błędy na VAG?
    Możliwe,że któryś z czujników temperatury jest uszkodzony...
    ...to co we mnie tkwi...zostanie do końca moich dni...
    ...A3+A3=RS6...

  4. #4
    kisiel's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dąbrowa tarn.Tarnów
    Auto
    audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    27 razy

    Domyślny

    witaj mialem kiedys podobny problem klima chlodzila kilka minut i po jakims czasie przestawala chlodzic , zostawilem auto u mechanika zeby mi nabil klime i przy odbiorze auta mowil ze siedzial przy tej klimie 1,5 godz bo po nabiciu chlodzila tylko chwile i znow lecialo cieplo . no ale uporal sie z tym cos bylo ze sterownikiem chyba go zlutowal czy cos tam zrobil nie pamiętam juz dokladnie . ponoc pod wplywem temperatury rozłaczał klime i stąd objaw ze chlodzi na początku po odbiorze w aucie zawsze byla lodówka a co do nieświezego powietrza i parujących szyb to mialem tak przy kazdym wyłączeniu klimy nie wiem co bylo tego przyczyną ale bylo to uciążliwe

  5. #5

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Oviev: Problem w tym, ze nie posiadam vaga. Ale w zeszlym roku jak bylem w serwisie i podpieli mi kompa, to nie bylo zadnych bledow.

    Kisiel:
    Ale nie parowaly Ci szyby podczas opadow deszczu, jak klima przestawala chlodzic?


    edit: A to dzieje sie juz od zeszlego roku.
    Ostatnio edytowany przez zxc - 31-03-10 o 21:14

  6. #6
    adam70's Avatar
    Data dołączenia
    May 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Międzyrzec Podlaski
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    U mnie był to czujnik temperatury płynu chłodzącego po rozgrzaniu do 60 stopni klima przestawała chodzić, po wymianie czujnika jak ręka odjął. Do sprawdzenia koszt mały bo czujnik dużo nie kosztuje a i samemu można zrobić.

  7. #7
    kisiel's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dąbrowa tarn.Tarnów
    Auto
    audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    27 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez zxc Pokaż post
    Ale nie parowaly Ci szyby podczas opadow deszczu, jak klima przestawala chlodzic?
    parowaly jak diabli zawsze po wyłączeniu klimy i ten zapach...a o deszczu juz nie wspomnę tragedia byla wymien filtr kabinowy troche sie poprawi

  8. #8
    pila24's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZBI
    Auto
    sczała
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    U mnie tez byly problemy z parujacymi szybami jesienia,jak juz nie dalo sie wlaczyc klimy przez dluzszy czas( w powodu temp < +5) to zaparowywanie ustepowalo.
    A ten zapach kurzu jest chwile po wylaczeniu klimy...ciekawe skąd dokladnie sie bierze....

  9. #9

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Dzieki wszystkim za zainteresowanie sie tematem.
    Cytuj Oryginalnie napisane przez adam70 Pokaż post
    U mnie był to czujnik temperatury płynu chłodzącego po rozgrzaniu do 60 stopni klima przestawała chodzić, po wymianie czujnika jak ręka odjął. Do sprawdzenia koszt mały bo czujnik dużo nie kosztuje a i samemu można zrobić.
    W takim razie calkiem prawdopodobne, ze i u mnie jest dokladnie to samo. Bardzo sie ciesze, ze dostalem nowy trop. Dzieki Adam.

    Napisalem rowniez o moim problemie do pewnego warsztatu, ktory specjalizuje sie w klimatyzacji. Otrzymalem taka odpowiedz:

    "W takim przypadku należało by sprawdzić ciśnienie na wysokiej i niskiej stronie przy zimnym i ciepłym silniku, brak chłodzenia na gorącym silniku może świadczyć o problemie z wymianą ciepła na skraplaczu, ale będzie to widoczne w czasie pracy układu na wysokiej i niskiej stronie ciśnienia. nie wiem jakie czynności wykonano po nabiciu ale w przypadku nieprawidłowości pracy układu powinny być widoczne na manometrach, to że układ jest nabity nie świadczy o tym że pracuje poprawnie. Pierwszym elementem który bym sprawdził to poprawność pracy skraplacza, w przypadku nieprawidłowości układ się wyłączy automatycznie i przestaje chłodzić. Duszne i dziwnie pachnące powietrze to efekt pary i zanieczyszczeń parownika, z reguły zapach ten znika jeśli układ chłodzi. "

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •