siemanko prosze o pomoc nie wysakuje mi zaden blad w vagu zwiazny z temperatura ale wskaznik szwankuje i obastawiam na czujnik mozna go jakos sparwadzic za pomoca vaga ???prosze o pomoc
siemanko prosze o pomoc nie wysakuje mi zaden blad w vagu zwiazny z temperatura ale wskaznik szwankuje i obastawiam na czujnik mozna go jakos sparwadzic za pomoca vaga ???prosze o pomoc
|
Kurde.. Chyba mam podobny problem właśnie. Zauważyłem niedawno, że np. wskazówka temperatury długo długo nic, a potem się podnosi. Potem po restarcie zapłonu znowu np. wróci do początku, albo i nie... Może to problem w liczniku? Gdyby czujnik temp. szwankował to nie wiem, czy auto załączałoby wentylator. A załącza ci wentylator jak stoisz w korkach? Auto póki co zachowuje się dobrze.
Na VAG'u orientuję się średnio, ale obsługę czaję, bo miałem go kiedyś przez jakiś czas. Dobrze, gdyby ktoś podpowiedział jak zdiagnozować ten czujnik przez VAG.
nie nie wlonczyl mi sie ani razu jescze tylko jak klime wlacze to sie wlanczaja sie dwa sam neiwiem co am robic;/
Słuchaj, robiłem dziś testy u siebie, bo mam też problem z temperaturą (za słabo mi grzeje silnik). Mam diagnoskop VAG 5053. Z menu głównego VAG'a robisz tak:
Diagnoza
01. silnik
03. bloki pomiarowe
wybierasz kanał 7
i ostatnia pozycja w tej grupie wskazań to temperatura silnika, z czujnika w silniku.
Porównywałem wskazanie ze wskazówką i różnica była ok. 2 st, więc znikoma.
Potem robisz znowu:
Diagnoza
17. licznik
03. bloki pomiarowe
wybierasz kanał 3
i tutaj pierwsza pozycja pokazuje temepraturę odczytywaną przez licznik.
Różnica pomiędzy poprzednią wartością jest ok. 2 stopnie, więc śmiem twierdzić, że czujnik działa prawidłowo. Rozgrzałem silnik i wskazania na diagnoskopie szły w parze ze wskazaniami na liczniku, czyli ok.
Na 90% jestem już przekonany, że mam walnięty termostat. Po prostu otwiera się za wcześnie i za mocno chłodzi silnik. Zauważyłem, że wentylator chłodnicy się nie włącza. Silnik dziś (przy +18 na zewnątrz) osiągnął mi maks trochę ponad 80 stopni, na postoju, czyli za mało. Średnio miał z 75. Niedogrzany jest kurde..
Poza tym możesz zrobić test elementów wykonawczych licznika (wskazówek), i sprawdzić czy wskazówki się poruszają prawidłowo w pełnym zakresie.
Sam czujnik sprawdzisz, jak go wyjmiesz (uwaga! spuścić płyn chłodniczy!), omomierzem (czy oba obwody mają równe rezystancje). To czujnik dwuobwodowy - czyli dwa czujniki w jednej obudowie. Tak na prawdę to rezystory (termistory) reagujące zmianą oporności na zmiany temperatury. Można po wyjęciu czujnik podgrzać np. zapalniczką i sprawdzać miernikiem, czy zmienia się oporność.
Temperaturę silnika najlepiej zmierzyć termometrem, tylko jeszcze nie wiem jak. Myślę, żeby go wsadzić do zbiornika płynu i porównać z odczytami.P.S. Czujnika jeszcze nie wyjmowałem.
ja ma vaga 311.2-n wiec takie same beda fukkcje??? ja patrzylem silnik grzeje sie temperatyura dobra tylko wskazznik o jedna dxziesiatke szwankuje;/i sam nieiwem co zrobic;/
Nie wiem jak będzie w tym testerze. Najpewniej będzie jak sprawdzisz wskazania z czujnika vagiem i jednocześnie porównasz te odczyty ze zwykłym termometrem (takim ze skalą do 100st. najlepiej). Możliwe, że ci licznik szwankuje, a silnik ma temperaturę prawidłową. Ja zakupiłem termostat póki co. W pn. powinienem go wymienić, więc zobaczymy, czy problem znikł.
Jesli chodzi o "wariacje" wskazowki to tez to mialem u siebie wystarczylo przeczyscic piny w czujniku i lekko przegiac bo nie bylo styku w kostce i wskazania sa juz ciagłe i prawidlowe tak bylo w moim przypadku.
ale jak ten czujnik wypiac ja nie moge zdjac tej kostki
Pewna rezystancja pokazuje jakiś zakres temperatur, ale to dłuższa historia. Najlepiej podepnij kompa i sprawdź jak ponizej Ci radzono i będzie ok
Diagnostyka VAG ; odczyt przebiegu EDC15/EDC16; elektryka, montaż/strojenie CB/anten itp. itd.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)