Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 27

Temat: Błąd 17965, notlauf proszę o analizę logów

  1. #1
    Packmann's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny Błąd 17965, notlauf proszę o analizę logów

    Witam, ostatnio w czasie jazdy gdzieś od 3500 obr wpada mi notlauf, zdarzył mi się w sumie ze 3-4 razy. Postanowiłem zrobić logi dynamiczne grup 001 003 004 008 010 i te chyba najważniejsze tj. 011 do tego statyczne 003 004 011.
    Jak na złość podczas robienia logów auto nie wpadało w notlauf, szedl jak burza, probę powtarzałem 4x, na 4 biegu praktycznie do zamknięcia się zegarów ok 4600rpm.
    Chce zaznaczyć że logi dynamiczne grup 001 003 004 008 010 011 zostały zrobione dwukrotnie (dla pewności) oraz że przy końcu logów jak np. po 4600 rpm nagle pojawia się 4100 to nie wynik notlaufa tylko przyhamowania samochodu.
    Aha tak w ogóle to pierwszy raz robiłem takie logi także proszę o wyrozumiałość
    Troche przewertowałem temat i zazwyczaj były to zapieczone kierownice w turbo i/lub N75, przy okazji analizy logów może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest że czasem mi wpada w notlaufa a czasem nie, tak jak np. w dniu robienia logów ani raz.
    Dodam, że wyskoczył błąd 17965, po skasowaniu już nie występywał. (przynajmniej w dniu robienia logów)
    link do logów:
    http://img696.imageshack.us/gal.php?...1statyczne.jpg

    2 pierwsze jpg to jedna próba, 2 kolejne druga, potem statyczne
    nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Na podstawie logów widać, że wszystkie parametry są OK, w tym przypadku do pracy zmiennej geometrii jak i N75 nie można się przyczepić,skoro jednak błąd taki został zapisany a tryb awaryjny z powodu przeładowania miałeś 4 razy to oznacza to, że w przyszłości tryby awaryjne będą łapane coraz częściej i wtedy są takie opcje do sprawdzenia :
    1. płynność i zares ruchu sztangi siłownika podciśnieniowego przy turbinie (jeśli stwierdzisz, że sztanga się będzie zacinać lub będzie miała zakres pracy poniżej 1.8 cm) to najlepiej wtedy się trochę pogimnastykować aby odpiąć zawleczkę tzw. klip zabezpieczający sztangę przed jej zsunięciem się z dźwigni poruszającej zmienną geometrią łopatek i sprawdzić następnie jak pracuje sztanga - czy da się ją wcisnąć w stronę gruszki i czy odbije ona sama w zakresie 1.8 cm a następnie poruszać samą dźwignią od zmiennej geometrii jak ona pracuje, w zależności gdzie stwierdzisz opory ruchu lub zacięcia to albo wymieniasz tylko samą gruchę wraz ze sztangą czyli siłownik podciśnieniowy gdyż niejednokrotnie jest tak, że grucha koroduje wewnątrz i blokuje sztangę w pozycji zassanej do wnętrza gruchy lub demontujesz i czyścisz turbosprężarkę,
    2. sprawdzasz N75 :
    na odpiętym zasilaniu od N75 przytykamy palcem wlot dolnego króćca (króciec jest oznaczony na elektrozaworze jako OUT i połączony wężykiem z gruchą przy turbinie) zaciągamy ustami powietrze z górnego króćca (oznaczonego jako VAC połączonym z wężykiem dochodzącym do pompy vacuum) -przy sprawnym N75 powietrza nie uda nam się zassać ale jeśli tylko odsuniemy palec od dolnego króćca OUT to wtedy zassiemy powietrze górnym bo udrożnimy wtedy przepływ podciśnienia pomiędzy kanałami OUT a VAC,
    przy podłączonym zasilaniu przytykamy palcem wlot króćca po przeciwnej stronie N75 (króciec jest oznaczony jako ATMO i połączony jest wężykiem z obudową filtra powietrza) i zaciągamy ustami powietrze z króćca VAC - przy sprawnym N75 powietrza nie uda się nam zaciągnąć a jeśli odsuniemy palec odtykając króciec ATMO to powietrze zaciągniemy.
    Powyższe sprawdzenie - jeśli jego wynik będzie zgodny z opisem to N75 jest całkowicie sprawny, jeśli zaś daje się zaciągnąć tylko i wyłącznie powietrze z króćca VAC przez króciec OUT przy podpiętym zasilaniu do elektrozaworu to oznacza to, że spalona jest cewka wewnątrz N75, jeśli przy podpiętym zasilaniu nie daje się zaciągnąć powietrza króćcem VAC ani z króćca OUT ani króćca ATMO to oznacza, że zaworek wewnątrz jest zabrudzony.
    Jeszcze jedna uwaga dotycząca samej techniki wykonywania logów dynamicznych - staraj się nie logować trzech grup na raz bo częstotliwość próbkowania jest mniejsza a tym samym wartości logów następują jeden po drugim w dłuższym odstępie czasu, nie odpuszczaj pedału gazu ani na centymetr zanim silnik nie osiągnie 4200 RPM.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. #3
    Packmann's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Wow, dzięki za wyczerpującą odpowiedź , w najbliższych dniach się temu przyjrzę, co do samej turbiny a co za tym idzie sztangi jest tam masakryczny dostęp z góry, trzeba chyba będzie pokombinować od podwozia.
    nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać

  4. #4
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    od spodu silnika dopiero nic nie zobaczysz, trzeba się temu przyjrzeć od góry ale rada jest taka, jeśli to zmienna geometria się zapieka to wystarczy kilkakrotnie przegonić auto z wysokimi obrotami, podwyższona temperatura spalin wypali nagar na łopatkach a jeśli winna temu będzie zacierająca się sztanga w zardzewiałej wewnątrz gruszce podciśnieniowej przy turbo to niestety nic nie da się zrobić a raczej na to chyba wszystko wskazuje.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  5. #5
    Packmann's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    W takim przypadku istnieje możliwość wymiana samej gruchy??
    nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać

  6. #6
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Packmann

    poszukaj sobie troche na forum, wszystko o co pytasz jest opisane na 10ta strone
    o wymianie, czyszczeniu itd
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  7. #7
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Packmann Pokaż post
    W takim przypadku istnieje możliwość wymiana samej gruchy??
    jeśli tylko osoba, która będzie się tym zajmować będzie miała chęci trochę się nagimnastykować to zdejmie klip zabezpieczający sztangę na dźwigni zmiennej geometrii i wtedy sprawdzi ręką czy to sztanga się zacina czy zmienna geometria ciężko chodzi, dysponując dobrymi kluczami oraz odrdzewiając wcześniej te mocujące samą gruchę do turbo można się obyć bez demontażu całej turbosprężarki - przykładem jest mój dupowóz - tryby awaryjne zaczęły mnie trapić dopiero jak autem zrobiłem 160 tyś. km. Sztangi nie można było ruszyć ręką, z powodu jednak braku kanału i zaplecza technicznego zleciłem czyszczenie mechanikowi ale po demontażu turbo okazało się, że zmienna geometria chodzi bardzo lekko ale sztangę zapiekło wewnątrz zardzewiałej gruchy. Na necie wkleiłem kilka fotek z rozbiórki gruchy :

    Na pierwszej fotce widać na sztandze plastikową tulejkę wraz z gumowym oringiem, oryginalnie ta tuleja i oring są mocowane w metalowym gnieździe na wyjściu gruchy od jej wewnętrznej strony, niestety po tym gnieździe została tylko kupka rdzy, sztanga też pokryła się rdzą i tuleja się zablokowała na sztandze nie dając jej możliwości wysunięcia się z gruchy. Na dalszych fotkach widać, że tłok sztangi wraz z membraną i sprężyną są w doskonałej kondycji, jednak poprzez to, że w Golfie oraz Audi A3 grucha jest skierowana pod sprężarkę a nie tak jak w Passatach i Audi A4 do góry to jest narażona na dostawanie się do niej wody i wilgoci poprzez otworek wyrównujący ciśnienie w gruszce przed tłokiem sztangi a korozja tych elementów robi potem niezły bałagan.
    A to jest ten otworek wyrównujący ciśnienie wewnątrz gruchy :

    Na tej fotce widoczny jest (w prawym dolnym rogu fotki) klip zabezpieczający sztangę przed jej zsunięciem się z dźwigni sterującej kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki :

    Trzeba zdemontować dolot powietrza do turbo od strony filtra powietrza by mieć ułatwiony dostęp.
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 23-03-10 o 09:44
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  8. #8
    Packmann's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    To się nazywa rzeczowe wyjaśnienie tematu, masz sztomel u mnie duże Piwo, przyglądne się temu w weekend bo w tygodniu nie ma szans, jakbym z czymś miał problem będe wiedział kto tu jest specjalistą od dolotu
    nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać

  9. #9
    Packmann's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Witam ponownie, coś niedobrego dzieje się z moją niunią , teraz zamiast notlafu w czasie spokojnej jazdy czasem zauważam na obrotomierzu wahania wskazówki +/-50 rpm, do tego czuć delikatne szarpnięcia samochodem, po dodaniu gazu problem ustępował.
    Niestety teraz w czasie jazdy ok. 130-140km/h na szóstym biegu, najpierw są wahania obrotomierza, czuć subtelne szarpniecia a po dodaniu gazu jest jakaś masakra w ogóle, budą zaczyna tak telepać że prawie skacze na fotelu, tak jakby się dławił czy coś, do tego zero przyśpieszenia, obroty nie idą w górę, im bardziej wciskam gaz tym mocniejsze jest telepanie, tak jakby się dławił.
    Wtedy jak zredukuję na 5 bieg i utrzymuje prędkość 120 jest ok. jedzie na tej prędkości równo, dodam gaz i znów masakryczne telepanie/dławienie, jeśli prędkość zeszła np. do 70 wrzucam czwórkę gaz i to samo, kompletnie nie da się jechać.
    Jedyne co wtedy ‘pomaga’ to zatrzymanie się ,reset kompa poprzez zgaszenie i ponowne zapalenie auta, wtedy problem ustaje- do momentu aż znów dojdę na wysokie prędkości, dodam że to dzieje się praktyczynie tylko przy 120-140, szósty bieg i przy utrzymywaniu stałej prędkości, jedzie jedzie normalnie, a po 10 min takiej jazdy powyższe atrakcje.
    Raz jechałem autostradą, po czwartym resecie kompa, kreciłem na czwartym biegu do 4 tys rpm, i potem szósty bieg prędkość ok. 160km/h – jechał normalnie ale tylko przez ok. 15 km- był mój zjazd z autostrady.
    Szukałem po forum jakichś info ale nie znalazłem żeby ktoś miał podobne objawy jak ja...
    Ma ktoś pomysł co to może być??
    nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać

  10. #10
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    teraz przydałoby się odczytanie ewentualnych błędów Vagiem i diagnoza dynamiczna, efekt może być przyczyną zasilania pompowtryskiwaczy, pompy paliwa, turbodoładowania lub przepływomierza itp. itd. Trzeba zacząć od użycia Vaga bo w ciemno nic nie ustalimy.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •