Witam. Przedstawiam zapowiedzianą już przez Prox'ę instrukcję szybkiego montażu zestawu Kit H.I.D.
Potrzebne rzeczy:
1. nasza A3-ka oczywiście ..... moze być przykurzona i lekko brudna
2. zestaw kit H.I.D a'la PROXA
3. Duuuużo pasków zaciskowych
4. Izolacja !!! - to słowo przypadło mi i Prox'ie do gustu
5. klucze płskie
6. wiertarka + conajmniej 5 róznych wierteł ....największe powinno mieć srednicę ok 25 mm
Czas: ok 4h
Ilość osób : [min/max] 2/2
Zestaw umożliwia dwa sposoby montażu instalacji, standardowa, która polega na
doprowadzeniu zasilania z każdego reflektora bezpośrednio napięcia ze starej wiązki od
zwykłych żarówek H1 bezpośrednio do przetwornicy a następnie z prztwornicy do żarnika
xenonowego. sposób ten jest o wiele łatwiejszy w montażu ale wg mnie przetwornice będą
nierówno odpalać ładunek wysokiego napięcia co spowoduje nierównomierne zapalenie sie
świateł. Po pewnym czasie doszła jescze jedna ważna rzecz.....moim zdaniem bezpieczniki
świateł mijania będą w ten sposób narażone na duuuze obciązenia i mogą sie przepalać.
Myślę ze ta obawa wynika z tego ze do zestawy dodane są także takie bezpieczniki .
Z moim asystentem ( czyt. Proxa ) postanowiliśmy wykonać instalacje w bardziej
zaawansowany sposób. Zasilanie podawane z jednego ( bliżej akumulatora ) reflektora
załącza przekaźnik podający napięcie równocześnie na obydwie przetwornice prosto z
akumulatora. Instalacja ta nie sprawiła większych problemów niż standardowa.
Dodatkowa wiązka do tego typu montarzu jest tak skonstruowana by każdy wtyk
pasował tylko do jednego gniazda, więc w dalszej częsci nie będę się na ten temat
rozpisywał.
Po prawej stronie komory silnika tuż obok filtra powietrza znajduje się puszka
z przekaźnikami, która posiada wolne miejsce na przekaźnik i bezpiecznik dla
"zaawansowanej instalacji" Niestety plan ten został szybko odrzucony ze
względu na zbyt krótkie fabryczne przewody.
Oryginalne dekielki po drobnej przeróbce będą nam potrzebne na samym końcu.
Przetwornice wbrew pozorom nie są tak łatwe do wpasowania w ciasną
już komorę silnika.Do zestawu dołączone są uchwyty które w pełni wystarczają
do zamontowania ich w wybranych po 30 minutach ,wpatrywania sie
w silnik, miejscach.
Miejsce pierwsze: za elemant przytwierdzający uchwyt do naszego autka wybaliśmy śrubę
trzymającą filterek powietrza...na zdjęciu powyżej nakrętka została juz usunięta, druga
strona uchwytu nie wymaga porzymocowania ale dla większej stabilności u mnie została
ona przytwierdzona nitem zrywalnym do wcześniej wywierczonego otworu.
Miejsce drugie: U Proxy drugi uchwyt przytwierdzony jest do obudowy wentylatora,
u mnie w tym miejscu jest drugi wentylator, więc został on przymocowany do
przewodu doprowadzającego powietrze z intercoolerea do zaworu EGR.
Po zamontowaniu uchwytu wsuwamy przetwornice i zaginamy poniec uchwytu...
zapobiegnie to wysunieciu się przetwornicy w czasie jazdy.
Podpinamy przewody zasilające do przetwornic tak aby wiązka znajdowała się bliżej akumulatora.
Dekielki nawiercamy kilkoma wiertłami, od najcieńszego po najgrubsze ze wzgledu na
to że plastik jest dość kruchy.
Po wykonaniu otworów można zamintować żarniki wraz z przewodami.
Usuwamy przewody które nie będą nam potrzebne ( w uszczelce dekielka znajdują sie 2
komplety przewodów do wyboru w zalezności od sposobu montażu )
W otwory po zbędnych przewodach wsuwamy przewody sterujące przekaźnikiem i
podłączamy do starej wiązki zwykłej żarówki....to będzie element załączający napięcie
z akumulatora. Te same przewody w drugiej lampie izolujemy
Problemem może być zapięcie spinek mocujących żarniki w lampach.
Ich podstawki sa o wiele grubsze od standardowych żarówek H1.
Wystarczy lekko odgiąć blaszkę masową i po zapięciu spręzyny
dodatkowo zabezpieczyć plastikowa opaską zaciskową.
Zakładamy dekielki...strona przy akumulatorze sprawiła, że pożądnie się napociliśmy
Teraz wystarczy podpiąć przewody wiązki do akumulatora.
i instalacjia może być przetestowana.
Przed pierwszym włączeniem wolałem upewnić się czy wszystko jest podłączone zgodnie
z instrukcją...gdzyż Proxa zaczął się dziwnie oddalać od samochodu ... potem tłumaczył się ze chciał zrobić zdjęcie z daleka
Wydaje mi się, że informacje, które tu podałem są dośc szczegółowe. Na pewno kolega Proxa będzie chciał dodać kilka szczegółow.
Miłego montażu Xenonków u siebie