Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 15

Temat: Kończące się sprzęgło jak wyczuć? Stuki w zawieszeniu-diagnoza?

  1. #1
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    e92 335Xi Bi-Turbo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny Kończące się sprzęgło jak wyczuć? Stuki w zawieszeniu-diagnoza?

    witam
    zeby nie zakładac 2 postów chce zadac 2 pytania w jednym

    1. Jak wyczuc konczące sie sprzęgło? chodzi mi o koło zamachowe czyli dwumasowe
    silnik zbiera sie ok, zadnych poslizgów sprzęgła wszystko ok ale niepokoi mnie jedno...
    jak chodzi na biegu jałowym to poprostu je słychac w tle pracy silnika, a jak wcisne sprzeglo natychmiast cichnie... nie wali nie stuka, poprostu je slychac, jak cichutko buczy razem z praca silnika a jak wcisne sprzeglo odrazu cichutko slychac tylko silnik...
    Czy to oznacza ze zbliza sie wymiana?
    przebieg pod 180 podchodzi.. oryginalny

    2. Od jakiegos czasu zaczelo mi cos stukac w tylnym i przednim zawieszeniu ale to w taki sposób jakbym mial w bagazniku jakies metalowe kulku ktore podskakuja na dołkach... na przegladach czy wizytach w przydroznych warsztatach nikt nie mogl znalezc odpowiedzi,
    zero luzów na drązkach kierowniczych zero luzów na koncówkach... na szarpakach na stacji kontroli pojazdów tak samo ani drgnie:/
    no i kumpel mi doradził zeby sprawdzic łączniki stabilizatora ale w taki sposób zeby 2 osoby mocno bujały autem na boki a 3 osoba pod spodem patrzyla czy jest luz...no i jak tak mocno bujalismy to na łącznikach stabilizatora tył jest minimalne pykniecie ale czy to moglo by byc te stukanie? dodam ze dzieje sie to nawet jak jade po nierownym asfalcie czyli autko delikatnie sie kołysze...
    obstawiałem tez ze to tak telepią sie lampy z tyłu bo jak wiecie w 8P jest na 1 srube i 2 takie kołeczki ktore wtyka sie w takie gumki w karoserii, jak wymienialem zarowki zauwazylem ze nie ma tych gumek to pomyslalem ze to wlasnie lampy tak pukały w karoserie bo własnie taki to jest dzwiek.... owinalem izolacja i nic nie dało...
    a odnosnie z przodu jak najade na jakis mały uskok przednia osią to jest takie walniecie jakbym wpadl w dziure ze 20 cm cos wyczytalem na forum o tylnej tuleji wahacza przedniego ale wogole nie moge tam dosc zeby sprawdzic... poprostu walniecie jest takie jak w 8L czesto leci tuleja tylnej belki... dzwiek przypomina uderzenie takie jakby sie wpadło kolami bez powietrza w jakąś dziure:/
    3 mechaników i wszyscy mowią ze jest ok nie ma zadnych luzów:/
    ale sie rozpisałem
    wiec ktos moze mi pomoze
    pozdr
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 05-07-15 o 12:15

  2. #2
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    efekt konczacego sie sprzegla mozna zaobserwowac poprzez to jak bierze pedal sprzegla tzn im wyzej bierze tym tarcz ciensza.byc moze docisk siada albo lozysko oporowe.czytalem iz konczacemu sie kolu dwumasowemu towarzysza wyczowalne wibracje jednak nie musi to by regual.
    co do zawieszenia-ja tez jezdzilem na diagnostyke i szukalem stukow i nikt nie potrafil mi powiedziec co jest tego powodem.w koncu sam sie za to zabralem i okazalo sie ze tuleje w wahaczu byly wyeksplatowane,wymienilem i jak reak odjal.moze tez lozysko na amortyzatorze jest wyrobione a stacja diagnostyczna tego nie wykarze no bo jak.
    to sa moje sugestie nie mailem wczesniej do czynienia z 8P.najlepiej jak wypowiedza sie osoby ktore mialy podobne przypadlosci
    Who I am? I am a the Champion.

  3. #3
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    e92 335Xi Bi-Turbo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    własnie tez nie miałem ale niektore przypadki mialem kiedys w 8L, i juz tam wymienialem mase rzeczy razem z dwumasem za ponad 1500 zł robota:/
    teraz patrze dwumas do mojego 1100 zł plus docisk tarcza, ehhh jak wcisne sprzeglo jest cisza, a bierze chyba normalnie nie na samej górze ale tez nie na samym dole...
    zobaczymy co powie reszta chłopaków odnosnie tego sprzegla i zawieszenia:/
    nie moge dosc co to stuka

  4. #4
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Rechoczą Ci sprężynki na tarczy sprzęgła. U mnie w zestawie z VR6 słuchać je od nowości. Ważne że klei
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  5. #5
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    e92 335Xi Bi-Turbo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    no własnie nie pamietam zeby wczesniej rechotały tm bardziej ze to tylko 1.9 tdi 105 koni a nie potezne vr6
    a odnosnie stukania to myslicie ze to mogą byc łączniki stabilizatora?

  6. #6
    Glac's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A8 4,2 TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    kafi333 - odnośnie:
    1. to obstawiam wysprzęglik - czyli łożysko wyciskowe, które daje o sobie znać już.

    2. Mogą to być łączniki stabilizatora lub kilka innych rzeczy w zawieszeniu, a co konkretnie to już poszukaj na forum - o stukach jest sporo tematów.

  7. #7
    M4ciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pabianice
    Auto
    Audi A3 (S3 / S-Line mod)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    110 razy
    Podziękował
    80 razy

    Domyślny

    też mam to samo co Ty z tym stukaniem, tzn.po opisie wydaje mi się że mamy to samo
    u mnie też mechanicy mówią że nie ma luzów a ja to słyszę, ale tylko z prawej strony z tyłu;

    to co zrobiłem:
    - sprawdziłem jazdę bez półki, z całkowicie pustym bagażnikiem (nawet bez dojazdówki) i nic to nie dało
    - wymieniłem końcówkę drążka stabilizatora i też żadnej poprawy...

    sam jestem ciekaw ale z drugiej strony całego zawieszenia z tyłu wymieniać nie chcę...
    "A3-club to ludzie... auta to tylko pretekst" - ja, podczas V zlotu OP

  8. #8
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    e92 335Xi Bi-Turbo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez M4ciek Pokaż post
    też mam to samo co Ty z tym stukaniem, tzn.po opisie wydaje mi się że mamy to samo
    u mnie też mechanicy mówią że nie ma luzów a ja to słyszę, ale tylko z prawej strony z tyłu;

    to co zrobiłem:
    - sprawdziłem jazdę bez półki, z całkowicie pustym bagażnikiem (nawet bez dojazdówki) i nic to nie dało
    - wymieniłem końcówkę drążka stabilizatora i też żadnej poprawy...

    sam jestem ciekaw ale z drugiej strony całego zawieszenia z tyłu wymieniać nie chcę...
    a sprawdz z tyłu lampy bo jak je wyjmiesz to od strony blotnika są takie 2 metalowe kołeczki i je wtyka sie w otwory w karoserii, te otwory wyciszone są takimi gumkami u mnie tych gumek nie było i lampy na dołkach latały i tez pukały...ale to i tak nadal nie to...
    koncówki stabilizatora sprawdza sie tak...przynajmniej tak mi pokazali na stacji diagnostycznej.. 2 osoby mocno buja autem na boki a 3 pod spodem patrzy czy jest sztywno.. u mnie jest minimalny luz i moze dlatego
    sporo wymian sie szykuje i tak odkładam:/

  9. #9
    jo_jacek's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Koszalin
    Auto
    Jeszcze Fiat
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Nie wiem ile jest tam tulei metalowo-gumowych ale generalnie sprawdza się je w taki sposób że bierzesz np. łom wkładasz pomiędzy wahacz a jakąś mocną cześć podwozia i zaczynasz naciskać (dość niedaleko od samych tulejek) no i teraz jeśli nic nie jest zerwane tu guma powinna się trzymać z każdej strony od wewnątrz i od zewnątrz. Tylko nie cackać się z tym naciskaniem, ale też uważać gdzie się wkłada łom

    Sprawdzałeś sworznie wahacza? u mnie stukał kiedyś jeden a jak był wmontowany w auto to jak się sprawdzało furę od spodu nic nie był widać ani słychać

    Jak puka metalicznie z przodu to prawie na pewno jest to sworzeń wahacza a jeśli wali tak bardziej hm, głucho to tulejki

    No i często w samochodach stukają inne rzeczy, np poluzowana osłona itp. wejdź pod auto i poruszaj czym się da, obaczy czy może nie zerwało sie mocowanie od tłumika albo jego osłona nie trzepocze

    p.s. nie wiem jak dokładnie jest skonstruowane podwozie od A3 ale podaje najczęstsze przypadki
    "Jedni jeżdżą szybko i palą mało, inni jeżdżą jeszcze szybciej i palą jeszcze mniej."

  10. #10
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez MaGGu Pokaż post
    Rechoczą Ci sprężynki na tarczy sprzęgła. U mnie w zestawie z VR6 słuchać je od nowości. Ważne że klei
    Przy dwumasie tarcza sprzęgła jest na sztywno , a rolę sprężynek przejmują sprężynki na dwumasie więc teoretycznie wciśnięcie sprzęgła nie "wyłącza sprężynek " w przypadku dwumasu.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •