Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 78

Temat: Wymiana/czyszczenie klapy gaszącej i problem adaptacji

  1. #1
    jarekm's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zielonka
    Auto
    Audi A3 1.6 APF
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny Wymiana/czyszczenie klapy gaszącej i problem adaptacji

    Witam, pojawił sie pewien problem z klapą gaszącą w 2.0 BKD i mam pytanie czy po wyjęciu i wyczyszczeniu oraz ponownym zamontowaniu trzeba jakoś adaptować tą klapę? Ewentualnie jeśli nie pomorze to czy po wymianie na nową część trzeba adaptować?
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 02-07-15 o 16:12

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    w BKD klapa gasząca jest sterowana elektrycznie i wystarczy tylko odpiąć wtyczkę od silniczka klapy po uprzednim odłączeniu przewodu z bieguna ujemnego akumulatora aby nie wygenerowało dodatkowego błędu z brakiem połączenia z silniczkiem sterującym klapą i po czyszczeniu ponownie założyć oraz wpiąć wtyczkę i podłączyć przewód na "-" akumulatora, zabieg ten nie wymaga żadnej adaptacji tej klapy.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. Podziękowania dla Sztomel za pomoc w problemie

    jarekm (20-05-09)

  4. #3
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    a jesli sie ow blad pojawi, zapewne swieci "check" na zegarach to trzeba go skasowac
    moze tez byc tak ze czyszczenie dalo odwrotny skutek, nie domyka sie calkiem albo nie otwiera, tez bedzie blad.
    klapa regulatora sie to nazywa, jak juz pisalismy wielokrotnie, jesli mialbys kupowac nowa to taniej ja wywalic, wstawic rurke i "wyciac" ja programowo
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  5. Podziękowania dla Miro za pomoc w problemie

    jarekm (20-05-09)

  6. #4
    jarekm's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zielonka
    Auto
    Audi A3 1.6 APF
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Dzięki za pomoc

  7. #5

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    szczecin
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Sztomel Pokaż post
    w BKD klapa gasząca jest sterowana elektrycznie i wystarczy tylko odpiąć wtyczkę od silniczka klapy po uprzednim odłączeniu przewodu z bieguna ujemnego akumulatora aby nie wygenerowało dodatkowego błędu z brakiem połączenia z silniczkiem sterującym klapą i po czyszczeniu ponownie założyć oraz wpiąć wtyczkę i podłączyć przewód na "-" akumulatora, zabieg ten nie wymaga żadnej adaptacji tej klapy.
    O wlasnie, jak czyscilem swoja to nie mialem takiej wiedzy. sterowanie klapa nie dziala. jak moge to przywrocic ? chociaz teoretycznie, bo nie zamierzam tego robic.

  8. #6
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAWER Pokaż post
    sterowanie klapa nie dziala. jak moge to przywrocic ? chociaz teoretycznie
    zdaję się, że aby sprawdzić co jest przyczyną braku funkcjonowania klapy gaszącej konieczne będzie rozebranie jej obudowy bo przypuszczam, że w momencie gaszenia silnika będzie we wtyczce napięcie sterujące jej zamknięciem (niestety nie wiem ile jest pinów we wtyczce i jak one są opisane) a z tego co się orientuję to wieko obudowy klapy gaszącej nie jest skręcane na śruby tylko zaprasowane na kołnierzu obudowy w sposób trwały i tutaj konieczne będzie jego "prucie" aby dostać się do wnętrza gdzie znajduje się silniczek oraz obwód i ew. przekładnia (nie rozbierałem więc nie wiem jak to w środku wygląda) ale z pewnością przyczyna usterki będzie tkwić wewnątrz jej obudowy.
    Dodano:
    do lepszej orientacji w temacie wkleję post w fotkami z elektrody :
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1226618.html
    Dodano:
    tu jeszcze pewnie cenne info ale niestety po angielsku i trzeba teksty przepuścić przez translatora aby coś z tego zrozumieć, fotki są w tych tematach :
    http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=685653
    http://www.seatcupra.net/forums/show...=189903&page=4
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 20-05-09 o 12:51 Powód: Automatyczne łączenie postów
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  9. #7

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    szczecin
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    dzieki za info, ale zastanawia mnie jedna sprawa. widze, ze najczesciej po modach sterowanie klapa gaszenia jak i egr jest wylaczany. o ile wylaczenie egru i co za tym idzie pewnie sondy lambda jest uzasadnione, to jednak przy niesprawnej klapie przy wylaczaniu silnika dwumas sie przekreca i dostaje w kosc.. jest na to jakies lekarstwo ?

  10. #8
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAWER Pokaż post
    najczesciej po modach sterowanie klapa gaszenia jak i egr jest wylaczany. o ile wylaczenie egru i co za tym idzie pewnie sondy lambda jest uzasadnione, to jednak przy niesprawnej klapie przy wylaczaniu silnika dwumas sie przekreca i dostaje w kosc.. jest na to jakies lekarstwo ?
    najczęściej ktoś kto modzi silnik wyrzuca całkowicie klapę gaszącą i EGR i zastępuje je wolną przelotką z flanszą pod kolektor ssący, dla mnie jednak to nie najlepsze rozwiązanie gdyż w pozbycie się klapy gaszącej powoduje telepki silnika podczas gaszenia - jest to dość nieprzyjemne (przynajmniej dla mnie, telepanie mnie wkur.... jak miałem nieszczelny wężyk podciśnienia od siłownika sterującego klapą w moim silniku). Osobiście klapę gaszącą pozostawiłbym aktywną a jedynie zaślepiłbym przewód doprowadzający spaliny do zaworu EGR - w silnikach stosowanych w A3 8P zawór EGR jest sterowany podciśnieniowo a nie elektrycznie i można z powodzeniem zaślepiać - w tych silnikach nie ma sondy lambda ani sensorów położenia zaworu EGR więc sterownik silnika nie przechodzi w stan pracy awaryjnej. Dodam, że nie ma możliwości programowo wyłączyć całkowicie zaworu EGR - można jedynie ograniczyć stany, w których jest uchylany. Pozostawiając tak jak proponuję aktywną klapę gaszącą nie mamy drgawek przy gaszeniu silnika i wyłącza się on bardzo miękko.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  11. #9
    malik's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    warszawa
    Auto
    Mam dres :)
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    38 razy
    Podziękował
    45 razy

    Domyślny

    A co znajduje sie bezposrednio pod EGR? Tam jest jakis silniczek. To nie jest wlasnie przypadkiem uklad i "urzadzenie" do sterowania wychyleniem klapy EGRa?

  12. #10
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez malik Pokaż post
    A co znajduje sie bezposrednio pod EGR? Tam jest jakis silniczek. To nie jest wlasnie przypadkiem uklad i "urzadzenie" do sterowania wychyleniem klapy EGRa?
    pod EGR znajduje się klapa gasząca sterowana silnikiem V157, EGR-em steruje podciśnienie a nie silnik elektryczny.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •