Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 60

Temat: hamulce a sprzęgło odpowietrzenie

  1. #1
    leo1983's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Piaseczno
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    4 razy

    Domyślny hamulce a sprzęgło odpowietrzenie

    Witam Mam pewien problem. Przeszukałem forum i przeczytałem dziesiątki postów ale...
    Nie ma odpowiedzi na pytania o całe to odpowietrzanie układu hamulcowego i sprzęgła.
    Miałem uszkodzony przewód hamulcowy - cały płyn uciekł. W ukladzie totalnie nie bylo plynu. Przy okazji zmieniłem zaciski z przodu na inne i przewody na stalowy oplot oraz tarcze i klocki.
    Zalałem układ płynem RBF600. Odpowietrzylem wg instrukcji prawy tyl, lewy tyl, prawy przod, lewy przod. (instrukcja co do kolejnosci na pewno OK). Odpowietrzałem na zgaszonym silniku. Jeżeli to błąd to prosze o info. (Stacyjka była przekręcona)
    Samochod hamuje niezle ale ABS się nie załącza pozatym wydaje mi się ze powinien hamowac lepiej.

    Teraz pytania ktore mnie nurtuja a nie ma dokladnej odpowiedzi nigdzie.
    1) Czy w takim przypadku musze odpowietrzac pompe ABS Vagiem i czy nic nie robie wiecej poza uzyciem kompa? (odkrecanie jakiegos odpowietrznika itp bo nie ma o tym slowa w instrukcji)
    2) Czy przy odpowietrzaniu pompy ABS samochod musi byc podniesiony jak w instrukcji i ewentualnie dlaczego.
    3) Z tego co wiem to sprzeglo jest hydrauliczne z plynem ze zbiorniczka hamulcowego co by oznaczalo ze moglo sie zapowietrzyc bo na zimnym silniku bardzo ciężko wbic dwójkę. Czy tez powieninem to jakos odpowietrzyc. Sa niby instrukcje ale nie wiem dokladnie gdzie jest odpowietrznik wysprzeglika itd. Nigdy nie odpowietrzalem sprzegla i nie wiem jak to sie robi.Jakby ktoś rzucił zdjęciem lub rysunkiem i intrukcją byłoby miło.


    Z gory dzieki za pelną odpowiedź.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 05-08-15 o 15:32

  2. #2
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Jeśli zszedł Ci calutki płyn powinieneś odpowietrzyć także pompę ABSu. Samochód musi być podniesiony ze względu na to, że odpowietrzanie pompy należy robić na nieobciążonych kołach - czemu - nie wiem.

  3. #3

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM

    Domyślny

    Jeśli chodzi o odpowietrzenie sprzęgła to odpowietrznik znajduje się na skrzyni biegów. Patrząc pionowo w dół miedzy akumulatorem a sinikiem znajdziesz dziubek z kapturkiem który idzie pionowo do góry, to jest właśnie odpowietrznik. Trzeba go delikatnie odkręcić (pół obrotu) aby zaczął płyn się wylewać z bąbelkami powietrza, zakręcić i podpąpować sprzęgło itd. U mnie ciężko było się pozbyć powietrza z układu, ale zauważyłem że pedałsię robił delikatnie miękki rano, po odstaniu nocy, więc zawsze rano spuszczałem trochę powietrza, przez 3 dni aż w końcu jest twardy pedał cały czas.

  4. #4
    leo1983's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Piaseczno
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    4 razy

    Domyślny

    Dobrze odpowietrznik wysprzeglika znaleziony także opowietrzenie sprzegla nie będzie problemem.

    Co do pompy ABS to wystarczy w VAGU wejsc w odpowiednie opcje czy koniecznie jest zrobienie czegos wiecej w samochodzie typu odkrecenie odpowietrznika, albo korka zbiorniczka plynu itp? Silnik włączony czy nie?
    Czy ktokolwiek wie dlaczego samochod musi byc podniesiony aby kola nie dotykaly podloza? Jak od strony technicznej wyglada odpowietrzenie pompy. Pompa się włącza ale w jaki sposob wurzuca powietrze skoro uklad jest szczelny i odpowietrzniki pozakręcane? P

    Pompe odpowietrza sie przed czy po kolach??

  5. #5
    anioł08's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    kraków
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Ja zacząłem odpowietrzanie od pompy hamulcowej póżniej pompa ABS-towszystko przewodami. Następnie koła odpowietrznikami.
    Samochód był zgaszony i stał na kołach.I co? brakło nerwów i poszem na piwo Efekt marny może jakieś inne sposoby polecacie,komp odpada bo się nie łączy z autem a chciałbym wkońcu pojezdzić

  6. #6

    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny ...

    Ja tez teraz bede zmieniał płyn odpowietrzyc hamulce musze na pewno a czy sprzęgło też trzeba?? jest hydrauliczne i czerpie płyn z tego samego zbiorniczka.

  7. #7
    larius's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    Jak zrobisz prawidłowo wymianę płynu to nic nie będziesz musiał odpowietrzać

    Po zwolnieniu zaworka każdego z cylinderków (najpierw z tyłu) trzeba delikatnie wypompowywać stary płyn pedałem hamulca - druga osoba zaś dolewa świeżego przez zbiorniczek wyrównawczy, czynność tą kontynuujemy aż się pojawi świeży płyn wylatujący z zaworka i zakręcamy. I tak każde koło. W ten sposób nie zapowietrzysz nic.
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  8. #8
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    zdazylo by sie iz wypuscilismy wszystki plyn z ukladu,to nie ma tragedi wystarczy zalac na nowo plynem i zaczac odpowietrzanie kola ktore jest najdalej od pompy(aby uzyskac cisnienie)ja osobiscie spuscilem caly plyn zalalem nowym i zaczalem odpowietrzac najpierw na zgaszonym silniku a pozniej na odpalonym.bez kanalu jest to troche klopotliwe ale da sie zrobic
    Who I am? I am a the Champion.

  9. #9

    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    A czy to ma znaczenie czy na zgaszonym silniku czy na odpalonym?? I jak z tym sprzęgłem w końcu?

  10. #10
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    na zapalonym silniku dziala pompa podcisnieniowa co sprawia ze hamulec jest "silnijszy".jezeli sie myle prosze poprawic mnie
    Who I am? I am a the Champion.

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •